4. sınıf Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) hazırlama süreci şu adımları içerir: 1. Değerlendirme Süreci: Öğrencinin mevcut durumu hakkında kapsamlı bir değerlendirme yapılır. 2. Mevcut Eğitim Performansının Belirlenmesi: Öğrencinin akademik yetenekleri ve gelişimsel düzeyi, standart testler ve performans görevleri ile belirlenir. 3. BEP Toplantısı: Katılımcılar (öğretmenler, rehberlik uzmanları, özel eğitim öğretmenleri, ebeveynler) bir araya gelerek öğrencinin ihtiyaçlarına uygun hedefleri belirler ve stratejileri tartışır. 4. Hedeflerin Belirlenmesi: SMART (spesifik, ölçülebilir, ulaşılabilir, ilgili ve zamana bağlı) hedefler oluşturulur. 5. Öğretim Stratejilerinin ve Destek Hizmetlerinin Belirlenmesi: Öğrencinin bireysel öğrenme stiline uygun öğretim yöntemleri ve gerekli destek hizmetleri (konuşma terapisi, ergoterapi vb.) belirlenir. 6. Uygulama ve İzleme: Plan uygulanır ve düzenli olarak izlenir. BEP hazırlama sürecinde, Özel Eğitim Programı Geliştirme Birimi oluşturulur ve bu birim planı hazırlar.