Salvador Dali'nin "Belleğin Azminin Dağılışı" tablosu, mantıktan bir kaçış sunarak sonsuzluk ve belirsizlik içinde rahatsız edici bir his uyandırır. Tablonun bazı yorumları: Einstein'ın teorisine tepki: Tablodaki eriyen saatler, Albert Einstein'ın görelilik teorisine bir tepki olarak, uzayın ve zamanın göreceliğini simgeleyebilir. Dali'nin korkuları: Tablodaki böcekler, Dali'nin böceklere olan korkusunu ve bu korkunun çocukluktaki bir olayla bağlantısını yansıtabilir. Dali'nin kendini betimlemesi: Tablodaki "canavar" figürü, Dali'nin kendini betimlemesi olarak da algılanabilir. Ayrıca, "Belleğin Azmi" tablosunun bir devamı niteliğinde olan "Belleğin Azminin Dağılışı", Dali'nin kariyerindeki Freud'un etkisinden bilimsel çalışmalara geçişini de simgeler.