• Buradasın

    Basara ve ses temelli hece yöntemleri arasındaki fark nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Basara Yöntemi ve Ses Temelli Hece Yöntemi arasındaki temel fark, öğretim yaklaşımlarında yatmaktadır:
    1. Basara Yöntemi:
      • Hece temelli bir yöntemdir 13.
      • Öğrencilere önce ünlü harfler öğretilir, ardından sessiz harfler yanlarına a harfi getirilerek belirli bir sırayla öğretilir 13.
      • Okuma, hece düzeyinde başlar ve kelimeler ile cümlelere doğru ilerler 3.
    2. Ses Temelli Hece Yöntemi:
      • Ses temelli bir yöntemdir 5.
      • Öğrencilere harfler belirli bir sırayla öğretilir ve bu harfler birleştirilerek heceler, kelimeler ve cümleler oluşturulur 5.
      • Öğretim, seslerden hecelere, hecelerden kelimelere ve kelimelerden cümlelere doğru ilerler 5.
    Özetle, Basara Yöntemi daha çok hece düzeyinde öğrenmeye odaklanırken, Ses Temelli Hece Yöntemi seslerin birleştirilmesiyle hece, kelime ve cümle oluşturmayı hedefler.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Türkçenin ses yapısı hangi ses bilimine göre incelenir?

    Türkçenin ses yapısı, ses bilgisi (fonetik) bilimine göre incelenir.

    Basara yönteminde hece sırası nasıl?

    Basara yönteminde hece sırası şu şekildedir: 1. ba 2. sa 3. ra 4. ma 5. ka 6. ça 7. ta 8. na 9. ya 10. ha 11. pa 12. şa 13. za 14. la 15. va 16. dı 17. ca 18. fa 19. ga 20. ja 21. ğa. Bir hece öğrenilmeden diğerine geçilmez.

    Basara yöntemi şa hecesi nasıl okunur?

    Basara yönteminde "şa" hecesi şu şekilde okunur: "şa".

    Basara yönteminde dı hecesi ne zaman öğretilir?

    Basara yönteminde "dı" hecesi, 21. dersten sonra öğretilir. Bu yöntemde, sessiz harflerin öğrenimine 21. dersten itibaren başlanır ve bu harflerin yanına a sesi dışındaki ünlü harfler de getirilerek yeni heceler oluşturulur. Basara yönteminde hecelerin öğretilme sırası şu şekildedir: ba; sa; ra; ma; ka; ça; ta; na; ya; ha; pa; şa; za; la; va; dı; ca; fa; ga; ja; ğa.

    Basara yöntemi sa hecesi nasıl öğretilir?

    Basara yönteminde "sa" hecesi şu şekilde öğretilir: 1. Ünlü harflerin öğretilmesi: İlk olarak ünlü harfler öğretilir. 2. Hece sıralaması: Hece sıralaması "ba-sa-ra-ma-ka-ça-ta-na-ya-ha-pa-şa-za-la-va-dı-ca-fa-ga-ja-ğa" şeklindedir. 3. Emir kipleri ile cümle kurma: "Sa" hecesinden sonra "bak" emri verilir. 4. Kelime ve cümle oluşturma: "Sa" hecesiyle "oba" veya "baba" gibi kelimeler oluşturularak bu kelimelerle cümleler kurulur. Bir hece öğrenilmeden diğerine geçilmez.

    Ses temelli cümle yönteminde değerlendirme nasıl yapılır?

    Ses temelli cümle yönteminde değerlendirme çeşitli etkinliklerle yapılır: 1. Söylenen kelimede sesin geçip geçmediğini söyleme: Öğrencilerden belirli bir kelimede sesin yer alıp almadığını söylemeleri istenir. 2. Sesin geçtiği kelimelere örnek verme: Öğrencilerin daha önce çalıştıkları seslerin geçtiği kelimelere örnekler vermeleri sağlanır. 3. Görsellerle ilgili sorular: Öğrencilere gösterilen görsellerde sesin başta mı, ortada mı yoksa sonda mı geçtiğini belirlemeleri için sorular sorulur. 4. Dikte çalışması: Öğrencilerin söyleneni yazmaları istenir. 5. Semboller arasında ses harfini bulma: Bir dizi sembol arasından belirli bir sesin harfini bulmaları istenir. 6. Metin üzerinde çalışma: Dik temel harflerle yazılmış metinler üzerinde tanıtılan sesin harfini bulup göstermeleri ve okumaları istenir.