Ses temelli cümle yönteminde değerlendirme çeşitli etkinliklerle yapılır: 1. Söylenen kelimede sesin geçip geçmediğini söyleme: Öğrencilerden belirli bir kelimede sesin yer alıp almadığını söylemeleri istenir. 2. Sesin geçtiği kelimelere örnek verme: Öğrencilerin daha önce çalıştıkları seslerin geçtiği kelimelere örnekler vermeleri sağlanır. 3. Görsellerle ilgili sorular: Öğrencilere gösterilen görsellerde sesin başta mı, ortada mı yoksa sonda mı geçtiğini belirlemeleri için sorular sorulur. 4. Dikte çalışması: Öğrencilerin söyleneni yazmaları istenir. 5. Semboller arasında ses harfini bulma: Bir dizi sembol arasından belirli bir sesin harfini bulmaları istenir. 6. Metin üzerinde çalışma: Dik temel harflerle yazılmış metinler üzerinde tanıtılan sesin harfini bulup göstermeleri ve okumaları istenir.