Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Barthes'ın reklam çözümleme modeli, göstergebilimsel bir yaklaşım benimser ve üç temel düzeyde analiz yapar 13:
- Dilsel mesaj: Marka adı, ürün etiketi veya slogan gibi görselin dil aracılığıyla ilettiği doğrudan bilgiler 3.
- Düzanlam (denotatif mesaj): Görselin yüzeydeki, doğrudan anlamı 3. Örneğin, bir alışveriş torbasının içinden domates, makarna, zeytin, soğan ve bir konserve kutusunun görünmesi 3.
- Yananlam (konotatif mesaj): Görselin kültürel veya ideolojik çağrışımları 3. Örneğin, domates ve sebzelerin canlı renkleriyle tazelik, hazır olmayan "anne eli değmiş gibi" bir çağrışım ve ürünlerin İtalya ile ilişkilendirilmesi 3.
Barthes'a göre reklamlar, ideolojik bir doğallaştırma yaparak "bu ürün doğaldır, gelenekseldir, kültürel hafızanıza aittir" mesajı iletir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: