Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Barthes'ın reklam çözümleme modeli, reklam görüntülerinin üç tür mesaj içerdiğini öne sürer: dilsel mesaj, kodlanmış ikonik mesaj ve kodlanmamış ikonik mesaj 1.
- Dilsel mesaj: Reklamın başlığını veya etiketini içerir ve izleyicinin görüntüyü hemen anlamasına yardımcı olur 1.
- Kodlanmış ikonik mesaj (sembolik mesaj): Görüntüdeki sembollerin yorumlanmasını içerir ve izleyicinin ürünle ilgili çağrışımlar yapmasını sağlar 14.
- Kodlanmamış ikonik mesaj (literal mesaj): İzleyicinin arka plan bilgisine dayanarak yorumladığı mesajları ifade eder 1.
Ayrıca, Barthes'a göre reklam, düzanlam (herkes tarafından kabul edilen evrensel anlam) ve yananlam (metin veya görüntüdeki saklı anlam) olmak üzere iki temel kavram üzerinden anlam kazanır 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: