• Buradasın

    Aşağıdakilerden hangisi yaygın eğitimin temel ilkelerinden biri değildir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Aşağıdakilerden hangisi yaygın eğitimin temel ilkelerinden biri değildir?
    A) Okuma yazma öğretmek 4 B) Çeşitli kademelerde bilimsel öğretim yapmak 4 C) Boş zamanları değerlendirme ve kullanma alışkanlıkları kazandırmak 4 D) Toplu yaşam, dayanışma, yardımlaşma alışkanlıkları kazandırmak 4 E) Kısa süreli ve kademeli eğitim uygulayarak ekonomimizin gelişmesi doğrultusunda ve istihdam politikasına uygun meslekleri edinmelerini sağlayıcı imkanlar hazırlamak 4
    Doğru cevap: E seçeneği.
    1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'na göre, kısa süreli ve kademeli eğitim uygulayarak ekonomimizin gelişmesi doğrultusunda ve istihdam politikasına uygun meslekleri edinmelerini sağlayıcı imkanlar hazırlamak, yaygın eğitimin amaç ve görevlerinden biri değildir 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Eğitimin genel amaçları kaça ayrılır?

    Eğitimin genel amaçları, beş ana başlıkta incelenir: 1. Eğitimin uzak amaçları. 2. Eğitimin genel amaçları. 3. Eğitim kademelerinin amaçları. 4. Derslerin amaçları. 5. Konunun amaçları. Ayrıca, eğitimin genel amaçları arasında toplumsal, siyasal, bireysel ve ekonomik işlevler de bulunmaktadır. Eğitimin genel amaçları, aynı zamanda toplumun ihtiyaçlarına göre de şekillenir ve bu ihtiyaçlar, sosyal, kültürel, felsefi ve psikolojik açılardan analiz edilerek belirlenir.

    Yaygın eğitimde süreklilik ilkesi nedir?

    Yaygın eğitimde süreklilik ilkesi, eğitim faaliyetlerinin zaman, yaş ve belirli bir alan gibi sınırlamalar olmaksızın her zaman ve her yerde devam edebileceğini ifade eder. Yaygın eğitimin diğer ilkeleri arasında herkese açıklık, ihtiyaca uygunluk, planlılık, yenilik ve gelişmeye açıklık, her yerde eğitim, hayat boyu öğrenme, bilimsellik ve bütünlük, iş birliği ve eş güdüm yer alır.

    Eğitimin temel amacı nedir?

    Eğitimin temel amaçları şunlardır: Bireyin kendini gerçekleştirmesi ve potansiyelini ortaya koyması. Toplumsal ve kültürel gelişim. Bilgi, beceri ve yeteneklerin kazanılması. Eleştirel düşünme, problem çözme ve iletişim becerilerinin geliştirilmesi. Sosyal uyum, kültürel farkındalık ve etik değerlerin kazandırılması. Ekonomik kalkınmaya katkı sağlanması. Eğitimin amaçları, bireyin yanı sıra toplumun uzun vadeli hedeflerini de içerir ve bu amaçlar, eğitim sisteminin her kademesinde belirli hedefler ve müfredatlar şeklinde somutlaşır.

    Eğitimin temelleri kaça ayrılır?

    Eğitimin temelleri formal ve informal eğitim olarak ikiye ayrılır. Formal eğitim, planlı ve programlı bir şekilde okullarda ve üniversitelerde verilen eğitimdir. Informal eğitim, bireylerin öğrenme sürecinin okul veya diğer eğitim kurumları dışında, yaşayarak, deneyimleyerek ve çevresiyle etkileşerek gerçekleştiği eğitim türüdür.

    Eğitimin temel kavramları nelerdir?

    Eğitimin temel kavramları şunlardır: Birey: Biyolojik, psikolojik, sosyal ve kültürel bir varlıktır. Davranış Değişikliği: Eğitim, bireyin davranışlarında değişiklik oluşturmayı amaçlar. Deneyim (Yaşantı): Öğrenen bireyin sürece katılımı ve bu süreçte edindiği izlenimlerdir. Kasıtlılık: Davranış değişikliğinin önceden belirlenen bir hedefe ulaşacak şekilde düzenlenmesi. Süreç: Belirli bir sonuca ulaşmak için birbirini izleyen olayların veya durumların akışıdır. İstendiklik: Toplumsal veya bireysel olarak faydalı görülen davranışların kazandırılması.

    Yaygın eğitim nedir?

    Yaygın eğitim, örgün eğitim olanaklarından hiç yararlanmamış durumda olanlara, gittikleri okullardan erken ayrılanlara ya da örgün eğitim kurumlarında okumakta olanlara ve meslek dallarında daha yeterli duruma gelmek isteyenlere uygulanan eğitimdir. Yaygın eğitimin bazı özellikleri: Amaçları, planları ve programı vardır. Gönüllü katılım ile gerçekleşir, mecburi değildir. Esnek bir yapıya sahiptir; ders saatleri konusunda özgürlük tanır. Kısa sürelidir ve genellikle bir meslek edindirme amacı taşır. Sertifika verilir, diploma verilmez. Toplum ihtiyaçlarına yönelik kurslar düzenlenir. Yaş sınırlaması yoktur; herkes başvurabilir. Yaygın eğitim, halk eğitimi ve hizmet içi eğitimi kapsar. Yaygın eğitim veren kurumlar arasında mesleki eğitim merkezleri, kurslar ve halk eğitim merkezleri bulunur.