• Buradasın

    Akran gözlem formu nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Akran gözlem formu, bir öğretim elemanının, bir diğer öğretim elemanının dersini gözlemleyerek kullandığı öğretim becerileri hakkında geri bildirim vermesini sağlayan bir değerlendirme aracıdır 1.
    Bu formun bazı kullanım amaçları:
    • Öğretim elemanına öğretim yöntem ve becerileri hakkında düşünme, değerlendirme ve bunları meslektaşlarla tartışma olanağı tanır 1.
    • Üniversite düzeyinde öğretimin iyileşmesini sağlar 1.
    • Meslektaşlar arasında iletişimi ve iş birliğini artırır 1.
    Ayrıca, akran değerlendirme formu adı altında, öğrencilerin birbirlerinin çalışmalarını belirli ölçütlere göre değerlendirdikleri formlar da bulunmaktadır 23. Bu tür formlar, eleştirel düşünme, yapıcı geri bildirim verme ve sorumluluk alma gibi beceriler kazandırmayı amaçlar 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Akran değerlendirmesinde nelere bakılır?

    Akran değerlendirmesinde dikkat edilen bazı unsurlar şunlardır: Ölçütlerin karşılanması. Kanıtların uygunluğu. Güçlü ve iyileştirmeye açık alanlar. Kişisel yorumlar. İyileştirme önerileri. Akran değerlendirmesi, farklı bağlamlarda (örneğin, ders gözlemi, eğitim programlarının değerlendirilmesi) da yapılabilir ve bu durumlarda değerlendirilecek unsurlar değişebilir.

    Akranlar neden önemlidir?

    Akranlar, bireyler için çeşitli nedenlerle önemlidir: Sosyal gelişim: Akranlar, çocukların yetişkinlerin doğrudan denetiminden uzaklaşarak kendi başlarına ilişki kurmayı öğrenmelerine yardımcı olur. Bilişsel gelişim: Akran grupları, farklı bakış açıları sunarak bireylerin düşünce dünyasını zenginleştirir. Kimlik oluşumu: Akranlar, bireylerin kimliklerini keşfetmelerine ve rolleri denemelerine olanak tanır. Destek ve aidiyet: Akranlar, aidiyet duygusu kazandırır ve grup içinde kabul edilme, değerlilik hissi yaratır. Ancak, akran gruplarının etkisi her zaman olumlu olmayabilir; riskli davranışlar ve olumsuz sosyal normların benimsenmesi gibi olumsuz etkiler de olabilir.

    Davranış gözlem formu nedir?

    Davranış gözlem formu, öğrencinin okul ortamı dışındaki tutum ve davranışlarını değerlendirmek amacıyla kullanılan bir araçtır. Bu form, genellikle aşağıdaki bilgileri içerir: - Öğrencinin adı, soyadı, okulu, sınıfı ve numarası; - Gözlemlenecek davranış; - Gözlem yapılan yer ve tarih; - Gözlem yapan kişinin adı ve yakınlık derecesi; - Davranışın ortaya çıkmasına neden olan durumlar; - Davranışın sıklığı ve gözlemleyen kişinin tepkisi; - Davranışın sona ermesine neden olan durumlar. Davranış gözlem formları, rehberlik öğretmenleri tarafından kullanılarak öğrenci hakkındaki diğer bilgilerle birlikte değerlendirilir ve çalışmaların planlanmasında kullanılır.

    Gözlem formları ne zaman doldurulur?

    Gözlem formları farklı durumlarda ve zaman dilimlerinde doldurulabilir: 1. Okul öncesi gelişim gözlem formları: Bu formlar, 0-36 aylık çocuklar için ilk yıl içinde her ay, iki yaşına kadar üç ayda bir ve üç yaşa kadar olan dönemde de altı ayda bir doldurulur. 2. Öğrenci gözlem formları: Bu formlar, öğrencinin eğitim ortamındaki özelliklerini takip etmek amacıyla belirli zaman aralıklarında toplu halde değerlendirilir. 3. Sistematik gözlem formları: Bu formlar, olağan dışı bir davranış ortaya çıktığında belirlenen zaman dilimlerinde sistemli olarak doldurulur.

    Akran ilişkileri eğitimi nedir?

    Akran ilişkileri eğitimi, genellikle çocuk ve ergenlerin akranlarıyla olan ilişkilerini geliştirmeyi amaçlayan bir eğitim yaklaşımıdır. Bu eğitim, aşağıdaki konuları içerebilir: Akran ilişkileri: Arkadaşlık kurma, iletişim becerilerini geliştirme ve akran ilişkilerini sürdürme. İletişim becerileri: Duygusal ifade, empati kurma ve çatışmaları sağlıklı bir şekilde ele alma. Özsaygı ve özgüven: Kendi duygusal ve psikolojik ihtiyaçları anlama. Riskli davranışların önlenmesi: Madde kötüye kullanımı ve cinsel riskli davranışlar gibi konulara odaklanma. Aile ilişkileri: Aile içi iletişim becerilerini güçlendirme. Stres yönetimi: Stresi yönetme becerilerini geliştirme. Bu tür eğitimler, özellikle ergenlik döneminde aileden bağımsızlaşma ve akranlarla daha fazla etkileşim sürecinde olan gençler için önemlidir.

    Akran grubu ne demek psikoloji?

    Psikolojide akran grubu, yaş, sosyal statü, ekonomik durum, meslek veya eğitim gibi bir veya birden fazla özelliği paylaşan kişilerin oluşturduğu gruptur. Akran grubunun bazı özellikleri: Eşitlik: Grup üyeleri arasında eşitlik vardır. Etki: Grup üyeleri birbirinin tutum, duygu ve davranışlarını etkiler. Hiyerarşi ve davranış kalıpları: Akran grupları hiyerarşiler ve farklı davranış kalıpları içerir. İşlevler: Akran grupları, aidiyet duygusu sağlama, değerleri test etme, bağımsızlığa teşvik etme gibi işlevlere sahiptir. Akran grupları, bireylerin bilişsel, sosyal ve duygusal gelişimleri üzerinde önemli bir rol oynar.

    Gözlem çeşitleri nelerdir?

    Gözlem çeşitleri şu şekilde sınıflandırılabilir: Zamanlamasına göre: Araştırma öncesi gözlem; Araştırma içi gözlem. Araç-gereç kullanımına göre: Araçlı gözlem; Araçsız gözlem. Gözlemcinin konumuna göre: Katılımcı (doğrudan) gözlem; Katılımcı olmayan (yapılandırılmış) gözlem. Gözlemi yapan kişiye göre: Birinci elden gözlem; İkinci elden gözlem. Doğallığına göre: Doğal gözlem; Kontrollü gözlem. Yapılandırılmasına göre: Yapılandırılmamış gözlem; Yapılandırılmış gözlem.