Buradasın
Akademik bildiri nasıl yazılır ingilizce?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İngilizce akademik bildiri yazmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Taslak Oluşturma: Konuyu netleştirmek ve standartlaşmış İngilizce makale formatı üzerinden bir taslak hazırlamak gereklidir 2.
- Başlık: Bildirinin başlığı, ana fikri ve içeriği özetlemeli, büyük harflerle, kalın ve 14 punto olarak yazılmalıdır 4.
- Yazar Bilgileri: Yazar(lar)ın adı, akademik unvanı, kurumu, üniversite veya fakülte/yüksekokul adı ve e-posta adresi gibi bilgiler bildirinin ilk sayfasında dipnot olarak belirtilmelidir 4.
- Dil ve Yazım Kuralları: Bildiri, akademik bir dil ve doğru yazım kurallarıyla yazılmalıdır. Cümleler açık ve anlaşılır olmalı, dilbilgisi ve imla kurallarına uyulmalıdır 4.
- Kaynaklar ve Atıf: Bildiride kullanılan kaynaklar doğru bir şekilde belirtilmeli ve atıflar yapılmalıdır 4.
- Bölümler: Bildiri genellikle giriş, yöntem, bulgular ve sonuç bölümlerini içermelidir 4.
İngilizce akademik bildiri yazarken dikkat edilmesi gereken bazı özellikler:
- Bağlaç Kullanımı: Akademik İngilizcede bağlaçlar sıkça kullanılır (and, but, or, so, yet, however, therefore, nevertheless, moreover) 3.
- Karmaşık Sözcükler: Akademik metinlerde karmaşık sözcükler yaygındır 3.
- Format: Akademik metinlerin yazılması gereken formatlar arasında APA ve MLA en yaygın olanlarıdır 3.
Daha fazla bilgi ve örnek için Oxford sözlükleri gibi kaynaklara başvurulabilir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: