Buradasın
Açık ve örgün eğitim sosyal bilgiler ders kitapları ve öğretim programında somut olmayan kültürel miras ögelerinin incelenmesi?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Açık ve örgün eğitim sosyal bilgiler ders kitapları ve öğretim programında somut olmayan kültürel miras (SOKÜM) ögelerinin incelenmesi, Ayşegül Pehlivan ve Emine Kolaç tarafından 2016 yılında yapılan bir yüksek lisans tezine dayanmaktadır 245.
Araştırmanın amacı, açık öğretim ve örgün eğitim sisteminde SOKÜM ögelerinin ders kitapları ve öğretim programlarında ne ölçüde yer aldığını belirlemektir 12.
Araştırma bulguları:
- 5. sınıf ders kitaplarında SOKÜM ögelerine daha fazla yer verildiği, 7. sınıfta ise etkinlik sayısının hem örgün eğitim hem de açık öğretim ders kitaplarında azaldığı tespit edilmiştir 125.
- Sözlü gelenekler ve anlatımlar ögesine hem ders kitaplarında hem de öğretim programlarında en fazla yer verildiği belirlenmiştir 125.
- Örgün eğitim ders kitapları ile açık öğretim ders notları karşılaştırıldığında, örgün eğitim ders kitaplarında SOKÜM ögelerine daha fazla yer verildiği sonucuna ulaşılmıştır 125.
Bu araştırma, SOKÜM ögelerinin ders kitaplarında daha etkili bir şekilde yer alması için öneriler sunmaktadır 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: