• Buradasın

    Açık ve örgün eğitim sosyal bilgiler ders kitapları ve öğretim programında somut olmayan kültürel miras ögelerinin incelenmesi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Açık ve örgün eğitim sosyal bilgiler ders kitapları ve öğretim programında somut olmayan kültürel miras (SOKÜM) ögelerinin incelenmesi, Ayşegül Pehlivan ve Emine Kolaç tarafından 2016 yılında yapılan bir yüksek lisans tezine dayanmaktadır 245.
    Araştırmanın amacı, açık öğretim ve örgün eğitim sisteminde SOKÜM ögelerinin ders kitapları ve öğretim programlarında ne ölçüde yer aldığını belirlemektir 12.
    Araştırma bulguları:
    • 5. sınıf ders kitaplarında SOKÜM ögelerine daha fazla yer verildiği, 7. sınıfta ise etkinlik sayısının hem örgün eğitim hem de açık öğretim ders kitaplarında azaldığı tespit edilmiştir 125.
    • Sözlü gelenekler ve anlatımlar ögesine hem ders kitaplarında hem de öğretim programlarında en fazla yer verildiği belirlenmiştir 125.
    • Örgün eğitim ders kitapları ile açık öğretim ders notları karşılaştırıldığında, örgün eğitim ders kitaplarında SOKÜM ögelerine daha fazla yer verildiği sonucuna ulaşılmıştır 125.
    Bu araştırma, SOKÜM ögelerinin ders kitaplarında daha etkili bir şekilde yer alması için öneriler sunmaktadır 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kültürel miras ögeleri nelerdir?

    Kültürel miras ögeleri şu şekilde sınıflandırılabilir: Anıtlar. Yapı toplulukları. Sitler. Somut kültürel miras ögelerine örnek olarak şunlar verilebilir: Topkapı Sarayı; Evliya Çelebi'nin 10 ciltlik Seyahatname'si; Anadolu Selçuklu Devleti döneminde yaptırılan Burmalı Minare Cami ve Gevher Nesibe Hatun Darüşşifası; Mimar Sinan'ın yaptığı Mihrimah Sultan Cami ve Kanuni Sultan Süleyman Köprüsü. Soyut kültürel miras ögelerine örnek olarak şunlar verilebilir: Karacaoğlan ve Yunus Emre'nin şiirleri; Atasözleri ve deyimler; Kız isteme merasimi ve kına gecesi; Bayramlarda büyüklerin ziyaret edilmesi.

    6 sınıf sosyal bilgiler 1 dönem kültür ve medeniyetimize yön verenler konusu nedir?

    6. sınıf sosyal bilgiler 1. dönem "Kültür ve Medeniyetimize Yön Verenler" konusu, Türk kültür ve medeniyetinin köklerini anlayarak tarih bilinci kazanmayı ve kültürümüze yön veren şahsiyetleri tanımayı içerir. Bu kapsamda ele alınan bazı isimler ve katkıları şunlardır: Ahi Evran: Anadolu'nun Türkleşmesi ve İslamlaşmasında rol oynamış, Ahilik teşkilatını kurarak esnaflar arasında dayanışma ve adaleti sağlamıştır. Hacı Bektaş Veli: 13. yüzyıl Anadolu'sunun bunalımlarına çözümler sunmuş, "marifet" ve "hakikat" kavramlarını sistemleştirmiştir. Şeyh Edebali: Ahilik teşkilatının sistematik hale getirilmesine katkıda bulunmuştur. Yunus Emre: Türklerin Anadolu'ya yerleşmesinde ve yeni bir medeniyet kurmasında etkili olmuş, Türkçe'ye katkı sağlamıştır. Nasreddin Hoca: Fıkralarıyla toplumsal olaylara eleştirel bakış sunmuştur. Ayrıca, bu dönemde kültür ve medeniyet kavramları, kültürü oluşturan unsurlar (dil, tarih, din, sanat, gelenek görenek vb.) ve kültürel mirasın önemi de işlenir.

    5 sınıf sosyal bilgiler ortak kültürel miras nedir?

    5. sınıf sosyal bilgiler ortak kültürel miras, kuşakların kendilerinden sonra gelecek nesillere bıraktığı maddi ve manevi değerlerin tümüdür. Ortak mirasın özellikleri: Tek bir millete değil, tüm insanlığa aittir. Nesilden nesile aktarılır. Uzun bir süreçte oluşur. İnsanların yüzyıllar süren birikimleriyle ortaya çıkar. Ortak mirası korumak herkesin görevidir. Herkes bu mirastan yararlanabilir, gezip görebilir. Bazı ortak kültürel miras ögeleri: Tarihi eser: Topkapı Sarayı, Efes Antik Kenti. Tarihi mekân: Tarihi Yarımada, Nemrut Dağı. Tarihi nesne: Kaşıkçı Elması, gümüş para, vazo. Doğal varlık: Peribacaları, şelale, göl.

    4.sınıf sosyal bilgiler kültür ve miras nedir?

    4. sınıf sosyal bilgiler kültür ve miras, geçmişten günümüze toplumun değerlerinin, geleneklerinin ve göreneklerinin gelecek nesillere aktarılmasıdır. Kültürel miras, somut ve soyut olarak ikiye ayrılır: Somut kültürel miraslar: Gözlemlenebilir ve elle tutulabilir eser ve yapıları içerir. Soyut kültürel miraslar: Milletlerin sahip olduğu değer yargıları, gelenekler, görenekler ve yaşam biçimlerini içerir. Bu ünite kapsamında öğrenciler, aile tarihi çalışması yapar, çevresindeki millî kültürü yansıtan ögeleri araştırır, geleneksel çocuk oyunlarını karşılaştırır ve Millî Mücadele kahramanlarının hayatlarından hareketle Millî Mücadele’nin önemini kavrar.

    7 sinif sosyal bilgiler kültür ve miras ders notu nasıl hazırlanır?

    7. sınıf sosyal bilgiler kültür ve miras ders notu hazırlarken aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: derslig.com sitesinde "7. Sınıf Sosyal Bilgiler II. Ünite Kültür ve Miras Özet Ders Notları" bulunmaktadır. sosyalciniz.net sitesinde "Sosyal Bilgiler 7 Kültür ve Miras Ders Notları" mevcuttur. sosyalbilgiler.org sitesinde "7. Sınıf 2. Ünite Tek Fasikül" yer almaktadır. sosyalduragi.com sitesinde "7. Sınıf Sosyal Bilgiler Kültür ve Miras Ünitesi Özet Ders Notu 2024-2025" bulunmaktadır. Bu kaynaklardaki bilgiler, ders notu hazırlanırken faydalanılabilecek konuları içermektedir. Ders notu hazırlarken şu unsurlar eklenebilir: Konu başlıkları ve alt başlıklar: Konuları düzenli bir şekilde sunmak için başlık ve alt başlıklar kullanılabilir. Görsel materyaller: Konuyu destekleyen görseller, haritalar veya tablolar eklenebilir. Özetler ve önemli bilgiler: Konunun ana noktaları ve önemli bilgiler özetlenerek notun sonuna eklenebilir. Örnekler ve uygulamalar: Konuların daha iyi anlaşılması için örnekler ve uygulamalar eklenebilir.

    6. sınıf sosyal bilgiler kültür ve miras ünitesi nasıl tekrar edilir?

    6. sınıf sosyal bilgiler kültür ve miras ünitesini tekrar etmek için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: YouTube videoları: "Kültür ve Miras Ünite Tekrarı | 6. Sınıf Sosyal evokul Kampı" ve "6. SINIF 2. ÜNİTE FULL TEKRAR - KÜLTÜR VE MİRAS" gibi videolar, ünitenin ana konularını özetleyerek tekrar etmeye yardımcı olabilir. Ders notları: "6. Sınıf Sosyal Bilgiler Kültür ve Miras Ünitesi Ders Notları" gibi kaynaklar, önemli bilgileri özetleyerek tekrar etmeyi sağlar. Online platformlar: Derslig gibi sitelerde yer alan özet ders notları, üniteyi hızlıca gözden geçirmek için faydalı olabilir. Ayrıca, ünite ile ilgili kavramları ve olayları daha iyi anlamak için tarih kitapları ve akademik makaleler de incelenebilir.

    Kültürel mirasa giriş dersinde hangi konular var?

    Kültürel mirasa giriş dersinde genellikle aşağıdaki konular işlenir: 1. Kültürel Mirasın Temelleri: Kültürel mirasın tanımı, önemi ve türleri (tarihi eserler, doğal miras alanları, somut olmayan kültürel miras). 2. Koruma ve Restorasyon İlkeleri: Kültürel mirasın korunması, restorasyon teknikleri ve koruma politikaları. 3. Turizm Yönetimi: Turizm sektörünün temel prensipleri, pazarlama stratejileri ve müşteri ilişkileri yönetimi. 4. Müze Yönetimi ve Operasyonları: Müze yönetimi, sergileme teknikleri, koleksiyon yönetimi ve ziyaretçi deneyimi. 5. Hukuk ve Etik: Kültürel mirasın korunması ve yönetiminde hukuki çerçeveler, etik ilkeler ve yasal düzenlemeler. 6. Saha Çalışmaları ve Uygulamalı Eğitim: Müzelerde, kültürel sit alanlarında ve turizm işletmelerinde uygulamalı eğitim ve staj imkanları. Ayrıca, sosyal bilgiler dersinde kültürel miras konuları "Kültür ve Miras" öğrenme alanı kapsamında işlenir ve bu konular arasında Anadolu'nun ilk yerleşim yerleri, Mezopotamya medeniyetlerinin katkıları gibi konular da yer alır.