• Buradasın

    Açık uçlular hangi kazanımlara uygun?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Açık uçlu sorular, özellikle bilişsel davranış düzeyleri analiz, değerlendirme ve yaratma basamağında olan kazanımların ölçülmesinde uygundur 1.
    Ayrıca, açık uçlu sorular aşağıdaki kazanımları da değerlendirmeye yardımcı olur:
    • ilişkileri analiz etme 1;
    • verileri düzenleme 1;
    • durumları karşılaştırma 1;
    • gerekli varsayımları açıklama 1;
    • güçlü ve zayıf yönleri belirleme 1;
    • problem için çözüm üretme 1;
    • uygun sonuçları belirtme 1;
    • neden sonuç ilişkisini açıklama 1;
    • farklı kaynaklardan verileri birleştirme 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Açık uçlular için hangi test tekniği?

    Açık uçlu sorular için kullanılabilecek bazı test teknikleri şunlardır: 1. Yazılı Yoklamalar: Katılımcıların düşüncelerini, bilgilerini organize etmelerini, analiz etmelerini ve eleştirel düşünmelerini gerektirir. 2. Kısa Cevaplı Sorular: Katılımcıların bir sözcük, bir rakam, bir tarih veya en fazla bir cümle ile cevap vermeleri istenen sorulardır. 3. Cümle Tamamlama Soruları: Katılımcılara tamamlanmamış cümleler verilir ve bu cümleleri tamamlamaları istenir. Ayrıca, dereceli puanlama anahtarları kullanılarak, öğrencilerin belirli bir konudaki güçlü ve zayıf yönleri hakkında daha detaylı geri bildirim sağlanabilir.

    Kuvvet açık uçlu soru örnekleri nelerdir?

    Kuvvet konusu ile ilgili açık uçlu soru örnekleri: 1. Kuvvet nedir? Hayatımızdaki örnekleri nelerdir? - Cevap: Kuvvet, bir cismin hareketini değiştirmeye veya değiştirmeye çalışmaya yarayan etkileşimdir. Örnekler: Bir topu ittiğimizde hareket etmesi, bir kitabı kaldırdığımızda yerden yukarı doğru hareket etmesi. 2. Kuvvetin etkileri nelerdir? - Cevap: Kuvvet, bir cismin şeklini değiştirebilir, hareket etmesini sağlayabilir, hareketini durdurabilir veya hareket yönünü değiştirebilir. 3. Temaslı ve temassız kuvvetler arasındaki fark nedir? Örnekler vererek açıklayınız. - Cevap: Temaslı kuvvetler, iki cisim birbirine dokunduğunda oluşur (örneğin, bir topu ittiğimizde elimiz topla temas eder). Temassız kuvvetler ise cisimler birbirine dokunmadan etkileşir (örneğin, bir mıknatısın demir parçacıklarını çekmesi). 4. Sürtünme kuvveti nedir? Faydaları ve zararları nelerdir? - Cevap: Sürtünme kuvveti, iki yüzey birbirine sürtündüğünde ortaya çıkan bir kuvvettir. Faydaları: Arabaların yolda tutunmasını sağlar, fren yaparken durmamızı sağlar. Zararları: Makinelerin aşınmasına neden olur, enerji kaybına yol açar. 5. Bir maket araba hareket ettirirken hangi kuvvetleri kullanırsın? - Cevap: Bir maket araba hareket ettirirken itme kuvveti kullanır.

    Kazanımlar kaça ayrılır?

    Kazanımlar, üç ana kategoriye ayrılır: 1. Bilişsel Kazanımlar: Bilgi ve anlayış becerilerini içerir. 2. Duyusal Kazanımlar: Duyularla algılama ve deneyimlemeyi kapsar. 3. Psiko-motor Kazanımlar: Fiziksel beceriler ve hareket yeteneklerini içerir.

    Açık uçluyla kapalı uçlu test arasındaki fark nedir örnek?

    Açık uçlu ve kapalı uçlu testler arasındaki fark, soruların yanıtlanma şeklinde ve elde edilen verilerin türünde yatmaktadır. Açık uçlu sorular, katılımcıların kendi sözleriyle yanıt vermelerine olanak tanır ve daha derinlemesine, nitel veriler sağlar. Örnekler: - "Şirketimizde iyileştirilmesi gereken alanlar nelerdir?". - "Bir liderde hangi özelliklerin olmasını beklersiniz?". Kapalı uçlu sorular ise önceden belirlenmiş yanıt seçenekleri sunar ve bu seçenekler arasından seçim yapılmasını gerektirir. Örnekler: - "Şirketinizde çalışmaktan ne kadar memnunsunuz?" (Çok memnunum, Memnunum, Memnun değilim, Hiç memnun değilim). - "Bir sonraki satın alımınızda bizi tercih eder misiniz?" (Evet, Hayır).

    Açık uçlular nasıl değerlendirilir?

    Açık uçlu soruların değerlendirilmesi için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Puanlama Anahtarının Oluşturulması: Açık uçlu soruların puanlanması için en uygun puanlama anahtarının seçilmesi gerekmektedir. 2. Birden Fazla Uzman Görüşü: Soruların, farklı alan uzmanlarınca değerlendirilmesi önerilir. 3. Öğrenci Gibi Düşünme: Yanıtları oluştururken, öğrenci gibi düşünülerek olası bütün yanıtların öğrencilerin bakış açısıyla ele alınması gerekir. 4. Objektiflik İçin Eğitimler: Puanlayıcıların eğitimlerinin ara ara gerçekleştirilmesi, puanlamanın sadece puanlama aracına bağlı kalarak yapılması ve puanlayıcı hatasının en aza indirilmesi için önemlidir. 5. Puanlamanın Yapılması: Tüm öğrencilerin ilk cevapları puanlandıktan sonra ikinci cevaba geçilmeli ve yapılan puanlamalar başka bir kağıda not edilmelidir.

    Açık uçlu sorular nasıl hazırlanır 7.sınıf?

    7. sınıf düzeyinde açık uçlu sorular hazırlamak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Problem Durumunun Oluşturulması: Gerçek yaşam durumlarıyla bağlantılı, ilgi çekici ve yanlılığa sebep olmayacak içerikler seçilmelidir. 2. Madde Kökünün Yazılması: Öğrenciden istenen eylem ile hedef öğrenme çıktısındaki fiil aynı olmalı, tek bir yargı bildiren cümleden oluşmalıdır. 3. Farklı Öğrenme Düzeylerine Yönelik Sorular: Farklı bilişsel düzeylere hitap eden maddeler yazılmalıdır. 4. Yazma Alanının Tanımlanması: Sorunun yanıtlanma şekli ve sınırları net olarak tanımlanmalıdır. 5. Dereceli Puanlama Anahtarının Oluşturulması: Yanıtların değerlendirilmesi için bütünsel veya analitik dereceli puanlama anahtarı kullanılmalıdır. Örnek Açık Uçlu Soru: "Ölçme ve değerlendirme kavramlarını tanımlayıp, arasındaki ilişkiyi örneklerle açıklayınız".

    Kazanım örnekleri nelerdir?

    Kazanım örnekleri üç ana kategoride toplanabilir: bilişsel, duyuşsal ve psikomotor. 1. Bilişsel Kazanımlar: - Matematiksel problemleri çözme. - Tarih bilgisi: Tarihi olayları ve dönemleri tanıma. - Bilimsel yöntemi anlama: Deney yapma ve sonuçları analiz etme. 2. Duyuşsal Kazanımlar: - Empati geliştirme: Başkalarının duygularını anlama. - Takım çalışmasına katılım: Grup içinde iş birliği yapma. - Sanat ve estetik anlayışı: Sanat eserlerini değerlendirme. 3. Psikomotor Kazanımlar: - Sporda becerilerin gelişimi: Teknik becerileri öğrenme ve uygulama. - Sanat ve el işleri: Resim yapma, müzik aleti çalma. - Laboratuvar çalışmaları: Doğru ekipman kullanma ve güvenli uygulamaları öğrenme.