• Buradasın

    Açık hava dersliği nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Açık hava dersliği, geleneksel kapalı sınıfların dışındaki herhangi bir öğrenme ortamı olarak tanımlanabilir 4.
    Açık hava dersliğinin bazı özellikleri:
    • Doğayla etkileşim 34. Öğrencilerin bitkiler, toprak ve su gibi doğal unsurlarla etkileşime girmeleri teşvik edilir 34.
    • Esnek oturma düzenlemeleri 4. Dış mekan bankları, oturma grupları ve uyarlanabilir mobilyalarla bu alanlar, farklı eğitim ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde hızla dönüşebilir 4.
    • Çok amaçlı tasarım 4. Açık hava derslikleri, bilim deneylerinden hikaye anlatımına, sanattan beden eğitimine kadar çeşitli konular için kullanılabilir 4.
    • Sürdürülebilirlik 34. Genellikle bahçeler, doğal oyun alanları ve kütükler ve taşlar gibi dış mekan malzemeleri gibi unsurları entegre ederek alanı hem işlevsel hem de ilham verici hale getirir 34.
    Açık hava derslikleri, bir bahçe, ormanlık alan, oyun alanı veya hatta oturma yerleri ve masalarla donatılmış kapalı bir açık hava pavyonu olabilir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Açık hava etkinlikleri nelerdir?

    Açık hava etkinliklerinden bazıları şunlardır: Doğa yürüyüşleri ve kamp. Açık hava sinemaları. Su sporları. Konser ve festivaller. Yoga ve pilates buluşmaları. Bisiklet turları. Plaj sporları. Piknik. Bir çiftliği ziyaret etmek. Bir hayvanat bahçesi veya akvaryumu ziyaret etmek. Açık hava etkinlikleri eğlenceli olduğu kadar bazı risklere de açıktır.

    Açık hava orman okulları nedir?

    Açık hava orman okulları, öğrencilerin doğal bir ortamda öğrenme ve keşfetme fırsatı bulduğu eğitim yaklaşımlarıdır. Temel özellikleri: Doğada öğrenme: Eğitim, açık havada ve doğal bir ortamda gerçekleşir. Öğrenci merkezli: Eğitim, çocukların ilgi ve merakına göre şekillenir. Pratik beceriler: Basit alet kullanımı, doğal malzemelerle yapı yapma gibi beceriler kazandırılır. Fiziksel ve duyusal gelişim: Fiziksel aktivite ve duyusal deneyimler sunulur. Sosyal ve duygusal gelişim: Grup içinde çalışma ve doğada zaman geçirme, sosyal ve duygusal refahı artırır. Bu eğitim modeli, özellikle özgüven ve davranış problemi olan çocukların gelişimine olumlu katkılarda bulunur.

    Açık hava sınıfları ne zaman başladı?

    Açık hava sınıfları, İkinci Dünya Savaşı'na kadar geçen dönemde tüberküloz salgınıyla mücadele amacıyla ortaya çıkmıştır. Türkiye'de ise açık hava sınıfları, ilk olarak 2020 yılında Ankara Sincan İbni Sina Anadolu Lisesi'nde üç sınıfın açılmasıyla kullanılmaya başlanmıştır. Ayrıca, 2025 yılında Bursa'da "Kültürel Miras Temalı Açık Hava Sınıfı" ve Osmaniye'de Rumeysa Çevlik'in kurduğu "ekolojik açık hava sınıfları" gibi örnekler de bulunmaktadır.

    Açık havada ders yapmak için neler gerekli?

    Açık havada ders yapmak için gerekli olanlar şunlardır: Uygun konum: Kolay erişilebilir, güvenli ve çeşitli aktiviteler için uygun bir alan seçilmelidir. Mobilya ve ekipmanlar: Dayanıklı, hava koşullarına dayanıklı masalar, banklar, sandalyeler ve taşınabilir depolama kutuları gibi mobilyalar gereklidir. Güvenlik ekipmanları: İlk yardım çantası, gölgelik alanlar ve kaymayan yüzeyler gibi güvenlik önlemleri alınmalıdır. Öğretim araçları: Beyaz tahtalar, tebeşir tahtaları, yazı ve çizim için malzemeler gibi öğretim araçları sağlanmalıdır. Özel aktiviteler: Bahçecilik kitleri, hava istasyonları, sanat malzemeleri gibi uygulamalı aktiviteler için özel araçlar eklenmelidir. Hava durumu kontrolü: Etkinlikten önce hava durumu kontrol edilmeli ve gerekli önlemler alınmalıdır. Ayrıca, açık hava derslerinde düdük, mini ilk yardım çantası, antiseptik el yıkama jeli, ıslak mendiller, yedek kalemler ve panolar gibi ek ekipmanlar da faydalı olabilir.

    Üniversite açık hava dersi nasıl yapılır?

    Üniversite açık hava dersi yapmak için aşağıdaki öneriler dikkate alınabilir: 1. Rutinlerin Oluşturulması: Dışarıda öğrenmeyle ilgili rutinleri ve beklentileri belirlemek önemlidir. 2. Toplanma Çemberi: Öğrencilerin bir araya gelip tartışmalarını ve görevlerini paylaşmalarını sağlamak için bir çember oluşturmak faydalıdır. 3. Yürüyüş Etkinlikleri: Koridorda ve dışarıda farklı şekillerde hareket etme oyunları (örneğin, fare gibi parmak ucunda yürümek) düzenlenebilir. 4. Doğa Temalı Etkinlikler: Öğrencilerin topladığı nesneleri kullanarak şiir yazma, tahmin oyunları oynama veya nesneleri sınıflandırma gibi etkinlikler yapılabilir. 5. Ekip Çalışması: Sınıfı gruplara ayırarak her gruba bir lider belirlemek ve belirli görevler vermek verimliliği artırabilir. 6. Teknolojik Destek: Derslerin tekrarlarını izleme ve öğretim üyeleriyle online iletişim kurma imkanı sunan uzaktan eğitim platformlarından yararlanılabilir.

    Derslik çeşitleri nelerdir?

    Derslik çeşitleri iki ana başlık altında toplanabilir: örgün eğitim ve yaygın eğitim derslikleri. Örgün eğitim derslikleri, okul ve eğitim kurumlarında bulunan, belirli bir programı ve eğitim süresini kapsayan dersliklerdir. Yaygın eğitim derslikleri ise örgün eğitime dahil olmayan, meslek kazanmak veya meslek içi kazanım elde etmek isteyen kişilere yönelik dersliklerdir.

    Derslik nedir?

    Derslik, öğrencilerin, bir öğretmenin gözetimi altında, anlatma, araştırma, küme çalışması vb. yollarla ve türlü eğitim araç ve gereçlerinden de yararlanarak ders yaptıkları yerdir; sınıf, dershane. Ayrıca, derslik kelimesi, ders saati süresine uygun anlamında sıfat olarak da kullanılabilir. Derslik aynı zamanda, öğretmenlere yönelik, uzaktan veya hem yakın hem uzak konumlardan (hibrit sınıflar) ders vermek amacıyla kullanılabilen bir uygulamadır.