• Buradasın

    9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı öz değerlendirme formları nerede?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    1. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı öz değerlendirme formları aşağıdaki kaynaklarda bulunabilir:
    2. Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü: Bu genel müdürlüğün web sitesinde, Türk Dili ve Edebiyatı dersi için çeşitli ölçme araçları ve değerlendirme formları yer almaktadır 1.
    3. Edebiyat Öğretmeni: Bu sitede, Türk Dili ve Edebiyatı dersi için hazırlanmış değerlendirme ölçekleri ve formları bulunmaktadır 2.
    4. egitimle.net: Bu platformda, 9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersi için yıllık plan ve değerlendirme formları mevcuttur 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    9. sınıf edebiyat dersi 2. tema öz değerlendirme formu nedir?

    9. sınıf edebiyat dersi 2. tema öz değerlendirme formu, "Anlam Arayışı" teması kapsamında öğrencilerin metinleri analiz etme ve anlama becerilerini değerlendirmek için kullanılan bir araçtır. Bu formda yer alabilecek bazı ölçütler şunlardır: Okuma: Metindeki ana duygu, tema ve yardımcı düşüncelerin belirlenmesi. Yazma: Temaya uygun bir şiir oluşturma, şiirin teması, ana duygusu, ritim ve ahenk ögeleri. Konuşma: Seçilen karakteri tanıtan bir sunum yapma, sözlü iletişim ve yaratıcılık. Dinleme/İzleme: Şiirin ses ve ritim gibi ahenk unsurlarının metnin anlamına nasıl katkı sağladığının değerlendirilmesi. Değerlendirme genellikle dereceli puanlama anahtarı ile yapılır ve bu anahtarda Türkçenin doğru kullanımı, akıcılık, beden dili gibi ek ölçütler de yer alabilir.

    9. sınıf edebiyat öz değerlendirme nasıl yapılır?

    9. sınıf edebiyat dersinde öz değerlendirme şu yöntemlerle yapılabilir: 1. Yazılı Sınavlar: Edebi terimler, önemli yazarlar ve eserlerin analizi üzerine sorular içeren yazılı sınavlar, öğrencilerin konuya hakimiyetlerini ve eleştirel düşünme becerilerini ölçer. 2. Sözel Sunumlar: Belirli bir edebi eser veya yazar üzerine yapılan sunumlar, öğrencilerin derinlemesine araştırma yapmalarını ve öğrendiklerini akranlarına aktarabilmelerini sağlar. 3. Performans Görevleri: Öğrencilerin yazdıkları metinleri betimleyici bir paragrafa dönüştürmeleri veya bir deneme metninden hareketle konuşma yapmaları gibi görevler, yazma ve konuşma becerilerini değerlendirir. 4. Dereceli Puanlama Anahtarı: Öğrencilerin çalışmalarını değerlendirirken ana duygu, dilin kullanımı, yazım ve noktalama gibi ölçütleri içeren dereceli puanlama anahtarları kullanılır. 5. Akran ve Grup Değerlendirmesi: Öğrencilerin birbirlerinin çalışmalarını değerlendirmesi ve grup içi geri bildirimlerde bulunması, öz değerlendirmeyi destekler.

    9 sınıf edebiyat öz değerlendirme ne zaman yapılır?

    9. sınıf edebiyat dersinde öz değerlendirme genellikle dönem sonunda yapılır.

    9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı kazanımları nelerdir?

    9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersinde aşağıdaki kazanımlar işlenmektedir: 1. Giriş Ünitesi: Edebiyatın tanımı, diğer sanat dallarıyla ilişkisi ve metinlerin sınıflandırılması. 2. Hikaye Ünitesi: Metinde geçen kelime ve kelime gruplarının anlamlarını tespit etme, metnin tema ve konusunu belirleme, olay örgüsünü ve şahıs kadrosunu analiz etme. 3. Şiir Ünitesi: Şiirde ahengi sağlayan özellikleri belirleme, şiirin nazım biçimini ve türünü tespit etme, şiirdeki mazmun, imge ve edebi sanatları değerlendirme. 4. Dil Bilgisi: Metindeki isimleri ve sıfatları bulma, imla ve noktalama çalışmaları yapma. 5. Metin Yorumu: Metni yorumlama, yazar ile metin arasındaki ilişkiyi değerlendirme. 6. Edebiyat Akımları: Metinlerde edebiyat, sanat ve fikir akımlarının yansımalarını inceleme.

    9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı 2. dönem 1. yazılı nasıl olacak?

    9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı 2. dönem 1. yazılı sınavı aşağıdaki konuları içerebilir: 1. Masal/Fabl Okuma: Metindeki çatışmaları belirleme, metni yorumlama ve üslubunu analiz etme. 2. Roman Okuma: Metinde geçen kelime ve kelime gruplarının anlamlarını tespit etme, şahıs kadrosunu ve anlatım biçimlerini belirleme. 3. Yazma: Farklı türlerde metinler yazma, metin türüne özgü yapı ve dil özelliklerine uygun yazma. Sınavda ayrıca açık uçlu veya açık uçlu ve kısa cevaplı sorular da yer alabilir. Sınavın tam içeriği ve formatı, eğitim kurumu ve sınav planına göre değişiklik gösterebilir.

    9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı etkinlikleri nelerdir?

    9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersinde çeşitli etkinlikler yapılmaktadır: 1. Metin Tahlili: Okuma ve dinleme metinleri üzerinde analiz çalışmaları yapılır, bu kapsamda izleme testi, zihin haritası, açık uçlu sorular ve çıkış kartı gibi araçlar kullanılır. 2. Edebiyat Atölyesi: Öğrencilerin şiir ve deneme metinlerini betimleyici paragraflara dönüştürmeleri veya düşünme tekniklerini kullanarak konuşma yapmaları gibi performans görevleri verilir. 3. Öz Değerlendirme ve Akran Değerlendirmesi: Öğrenciler, kendi çalışmalarını ve birbirlerinin çalışmalarını değerlendirir. 4. Tema Sonu Değerlendirme: Öğrenme günlüğü kullanılarak tema değerlendirmeleri yapılır. 5. Üslup İncelemesi: Edebî metinlerden hareketle üslup özelliklerini tanımaya yönelik çalışmalar yapılır.

    Edebiyatta öz değerlendirme nedir?

    Edebiyatta öz değerlendirme, öğrencinin kendi edebi eserlerini ve performansını objektif bir şekilde değerlendirmesi sürecidir. Bu değerlendirme, aşağıdaki unsurları içerir: 1. Anlama ve Yorumlama: Okuulan edebi metinleri anlama ve yorumlama becerisi. 2. Eleştirel Düşünme: Metinler hakkında eleştirel görüşler oluşturma ve bunları mantıklı bir şekilde savunma yeteneği. 3. Yaratıcılık ve Üretkenlik: Özgün hikayeler, şiirler veya denemeler yazabilme becerisi. 4. Dil ve Üslup Kullanımı: Dil bilgisi kurallarına uygun, zengin bir kelime dağarcığı ile yazma yeteneği. 5. Metinler Arası Bağlantı Kurma: Farklı eserler arasındaki benzerlikleri fark edebilme. 6. Duygusal ve Empatik Anlayış: Metinlerdeki karakterlerin duygularını anlama becerisi. Öz değerlendirme, öğrencilerin güçlü ve zayıf yönlerini belirlemelerine ve gelişimlerine katkıda bulunmalarına yardımcı olur.