• Buradasın

    9. sınıf tarih performans görevi nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    9. sınıf tarih performans görevi yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
    1. Konu Seçimi: Tarih şeridi hazırlama, biyografi yazma, müze gezisi düzenleme gibi çeşitli performans görevi konuları arasından biri seçilebilir 12.
    2. Kazanımların Belirlenmesi: Görevin, tarih dersinin hangi kazanımlarını hedeflediği belirlenmelidir 3.
    3. Yönergenin Hazırlanması: Öğrencinin görevi yerine getirirken dikkat etmesi gereken hususları içeren bir yönerge hazırlanmalıdır 3. Bu yönerge, açık ve net bir dille yazılmalı ve öğrenciye yol gösterici olmalıdır 3.
    4. Kaynakların Toplanması: Görev için gerekli olan tarihi kaynaklar, belgeler ve materyaller toplanmalıdır 4.
    5. Performansın Değerlendirilmesi: Görevin değerlendirilmesi için dereceli puanlama anahtarı veya kontrol listesi gibi değerlendirme araçları kullanılmalıdır 34.
    Performans görevleri, öğrencilerin tarihi kavramları ve olayları daha derinlemesine anlamalarını ve yaratıcı, eleştirel düşünme gibi becerilerini geliştirmelerini sağlar 24.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    9 sınıfta kaç tane performans ödevi var?

    9. sınıfta, her dönemde en az 1 tane performans ödevi alınır.

    9 sinif tarih dersinde neler işlenecek?

    9. sınıf tarih dersinde işlenecek konular iki döneme ayrılarak şunlardır: 1. Dönem Konuları: 1. Geçmişin İnşa Sürecinde Tarih: Tarih öğrenmenin faydaları, tarihin doğası, tarihsel bilginin üretim süreci, tarih araştırma ve yazımında dijitalleşme. 2. Eski Çağ Medeniyetleri: Tarım Devrimi'nin yerleşme ve ekonomiye etkisi, eski çağ medeniyetlerinde yönetim ve ordu, hukuk, inançlar, bilim ve sanat, Türklerde konargöçer yaşam. 2. Dönem Konuları: 3. Orta Çağ Medeniyetleri: Orta Çağ'da yaşanan kitlesel göçler, başlıca devletlerin yönetim ve ordu yapıları, ticaret yolları, Orta Çağ'daki başlıca medeniyet havzalarında bilim, kültür ve sanat.

    9 sınıf tarih dersi nasıl çalışılır?

    9. sınıf tarih dersi çalışmak için aşağıdaki yöntemler önerilir: 1. Planlama ve Organizasyon: Dersin konularını ve sınav tarihlerini içeren bir plan yapmak önemlidir. 2. Kaynakları Çeşitlendirme: Sadece ders kitabına ve öğretmenin notlarına güvenmeyin, kitaplar, makaleler, belgeseller, video dersler ve çevrimiçi kaynaklar gibi farklı kaynaklardan yararlanın. 3. Tartışma ve Grup Çalışmaları: Sınıf arkadaşlarınızla konuları tartışmak, farklı bakış açılarını duymak ve düşüncelerinizi geliştirmek için faydalıdır. 4. Görsel İşler ve Hafıza Teknikleri: Karmaşık olayları anlamak için diyagramlar, akıllı haritalar veya zaman çizelgeleri oluşturun. 5. Düzenli Çalışma: Haftalık çalışma planları oluşturarak tarih konularını düzenli olarak çalışın ve kavramları pekiştirmeye çalışın.

    9. sınıf tarih ders kitabı 120 sayfa performans ödevi nedir?

    9. sınıf tarih ders kitabı 120. sayfa performans ödevi, Osmanlı İmparatorluğu'nun kuruluşundan yıkılışına kadar olan dönemi ele alır. Bu ödevde öğrencilerden beklenenler: 1. Bilgi Analizi: Osmanlı İmparatorluğu'nun kuruluşu, genişlemesi ve yıkılışı hakkında bilgi verilmesi. 2. Örnek Sorular: Osmanlı İmparatorluğu'nun kuruluş tarihi, ilk sultanı, en büyük sultanı ve yıkılış tarihi gibi soruların cevaplanması. 3. Performans Testi: Öğrendiklerini uygulamaya dökerek, Osmanlı İmparatorluğu'nun kuruluşu ve yıkılışı arasındaki farkları açıklamaları. Ayrıca, tarih dersleri performans ödevleri kapsamında öğrenciler, bir konu seçip araştırma yapabilir, eleştirel düşünme becerilerini geliştirebilir ve sunum yapabilirler.

    Tarih dersinde hangi konular performans olarak verilir?

    Tarih dersinde performans görevi olarak verilebilecek bazı konular şunlardır: 1. İlk Çağ Uygarlıkları: Sümerler, Mısırlılar, İndus Vadisi ve Çin uygarlıkları gibi önemli uygarlıkların incelenmesi. 2. Osmanlı İmparatorluğu'nun Kuruluşu: Ertuğrul Bey ve Osman Bey'in dönemi, Söğüt'te topluluktan devlete geçiş. 3. Roma İmparatorluğu'nun Çöküşü: Siyasi, ekonomik ve barbar istilaları gibi çöküş nedenleri. 4. Türk Devlet Teşkilatı: Hükümdar ve yöneticilerin unvanlarının karşılaştırılması, Türklerde yöneticilerde bulunması gereken özelliklerin belirlenmesi. 5. Fikir Akımları: Osmanlı Devleti'nin son dönemlerindeki fikir akımları ve bu akımların öncülerinin eserlerinin araştırılması. Ayrıca, yaratıcı performans görevleri kapsamında tarih şeridi, harita, sınıf veya okul panosu hazırlama gibi projeler de verilebilir.