• Buradasın

    9. sınıf edebiyatta hangi hikayeler var?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    1. sınıf edebiyat dersinde işlenen hikaye türleri şunlardır:
    • Olay Hikayesi (Maupassant Tarzı Hikaye) 345. Serim, düğüm ve çözüm bölümlerinden oluşur 34. Ömer Seyfettin, Refik Halit Karay, Reşat Nuri Güntekin gibi yazarlar bu türün temsilcilerindendir 34.
    • Durum Hikayesi (Çehov Tarzı Hikaye) 345. Serim, düğüm ve çözüm planı bulunmaz 35. Sait Faik Abasıyanık ve Memduh Şevket Esendal bu türün önemli temsilcileridir 35.
    Ayrıca, edebiyat dersinde hikaye yazarken kullanılan unsurlar, anlatım teknikleri ve hikaye yazma aşamaları da işlenir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    9 sınıf edebiyat 2 tema nedir?

    9. sınıf edebiyat dersinin 2. teması "Anlam Arayışı"dır. Bu temada, edebî eserlerde içeriğin anlaşılması ve metnin derinliğinin kavranabilmesi için konu, ana duygu, ana düşünce gibi unsurların bir bütünün parçaları olduğu üzerinde durulur. Bu tema kapsamında incelenen edebî türler şunlardır: hikâye; anı (hatıra); şiir.

    9 sınıf edebiyat hangi kitap?

    9. sınıf edebiyat dersinde kullanılabilecek bazı kitaplar: MEB 9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı. Pano Yayınları 9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Soru Bankası. Benim Hocam Yayınları 9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Konu Anlatımlı Soru Bankası. Hız Yayınları 9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Soru Bankası. Nitelik Yayınları 9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Soru Kitabı. Ayrıca, OGM Materyal platformunda 9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı için etkileşimli kitaplar da bulunmaktadır. Kitap seçimi yaparken, müfredata uygunluk ve öğrencinin ilgi alanlarına yönelik konular dikkate alınmalıdır.

    9 sınıfta hangi edebiyat türleri var?

    9. sınıfta öğretilen edebiyat türleri şunlardır: Roman. Tiyatro. Biyografi ve otobiyografi. Masal ve fabl. Şiir. Hikâye. Ayrıca, edebiyatın güzel sanatlarla ve diğer bilimlerle ilişkisi, metinlerin sınıflandırılması, iletişim unsurları, dil ve işlevleri gibi konular da işlenir.

    9 sınıf edebiyat olay hikayesi nedir?

    9. sınıf edebiyat olay hikayesi, serim, düğüm ve çözüm bölümlerinden oluşan, olay merkezli hikayelerdir. Olay hikayelerinin özellikleri: Kahramanlar ve çevrenin tasvirine yer verilir. Bir fikir verilmeye çalışılır. Okuyucuda merak ve heyecan uyandırılır. Fransız yazar Guy de Maupassant tarafından yaygınlaştırıldığı için "Maupassant tarzı hikaye" olarak da adlandırılır. 9. sınıf edebiyat olay hikayesinin bazı temsilcileri: Ömer Seyfettin; Refik Halit Karay; Hüseyin Rahmi Gürpınar; Reşat Nuri Güntekin; Sabahattin Ali; Orhan Kemal; Samet Ağaoğlu; Oktay Akbal; Mustafa Kutlu.

    9. sınıf edebiyat hikaye unsurları nelerdir?

    9. sınıf edebiyat hikaye unsurları şunlardır: Olay örgüsü. Kişiler (şahıs kadrosu). Mekan. Zaman. Anlatıcı. Bakış açısı. Tema. Konu. Çatışma.

    9 sınıf edebiyat anı nedir?

    9. sınıf edebiyatta anı (hatıra), bir kişinin kendi hayatını, yaşadığı devrede şahidi olduğu ya da duyduğu olayları edebî değer taşıyan bir dille anlattığı yazı türüdür. Anı türünün bazı özellikleri şunlardır: Yaşanmakta olanı değil, yaşanmış bir konuyu anlatır. İnsan belleğinde iz bırakan olay ve olguları anlatır. Tanınmış, bilim, sanat ve politika adamlarının yaşamlarını, çalışmalarını ve araştırmalarını anlatır. Yazarın unutulmasını istemediği gerçekleri kalıcı kılar. Geçmiş, birinci kişinin ağzından kişisel yargılar ve yorumlarla verilir. Genellikle geçmiş zaman kipiyle yazılır. Anılar, kişi merkezli ve olay merkezli olmak üzere ikiye ayrılır. Bazı anı örnekleri şunlardır: Falih Rıfkı Atay’ın “Çankaya”, “Zeytindağı”; Halikarnas Balıkçısı’nın “Mavi Sürgün”; Halide Edip Adıvar’ın “Türk’ün Ateşle İmtihanı”, “Mor Salkımlı Ev”; Yahya Kemal’in “Çocukluğum”, “Gençliğim”; Refik Halit Karay’ın “Üç Nesil Üç Hayat”, “Bir Ömür Boyunca”.

    9 sınıf edebiyat sınavında neler çıkacak?

    9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersinde 2. dönem 2. ortak yazılı sınavında çıkabilecek konular şunlardır: Okuma: "Anlamın Yapı Taşları" temasında metinlerin çözümlenmesi ve anlam oluşturma. "Dilin Zenginliği" temasında metinlerin çözümlenmesi ve değerlendirme yapabilme. Yazma: Yapısını incelikle ördüğü bir yazılı anlatım sürecini yönetme. Edebî metinlerden edinilen söz varlığını kullanarak içerik oluşturma. Yazısında kural uygulayabilme ve değerlendirmelerini yansıtabilme. Ayrıca, dil bilgisi çalışmaları da sınavda yer alabilir. Sınav konuları, kullanılan müfredata ve sınav senaryosuna göre değişiklik gösterebilir.