• Buradasın

    9. sınıf edebiyat performans görevi nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    1. sınıf edebiyat performans görevi yaparken aşağıdaki adımlar izlenebilir:
    2. Metin Analizi:
      • Okuma ve Anlama 1. Metin ilk etapta genel hatlarıyla okunarak işlenen konu, ana duygu ve temel kavramlar yakalanır 1.
      • Not Alma 1. Öne çıkan kavramlar hakkında kenar notları veya küçük özetler tutulur 1.
      • Okuma Soruları 1. Ders kitabında metnin sonunda verilmiş olabilecek anlama ve analiz soruları cevaplanır 1.
    3. Araştırma ve Kaynak Taraması:
      • Ek Kaynaklar 1. Metinle ilgili farklı araştırma yazıları, ansiklopedi maddeleri veya ders notlarına bakılır 1.
      • Sözlük ve Terim Kontrolü 1. Metinde anlamını bilinmeyen kelimeler ve terimler sözlükten araştırılır 1.
    4. Not Alma ve Analiz:
      • Metnin Özellikleri 1. Metnin türü, yazarın anlatım teknikleri ve dil özellikleri not edilir 1.
    5. Yazım Planı Hazırlama:
      • Giriş, Gelişme, Sonuç 1. Araştırma verileri ve metin içi analizler giriş, gelişme ve sonuç içeren bir planda toplanır 1.
    6. Metnin Yazılması:
      • Yazım Kuralları 1. Yazım kuralları, noktalama işaretleri ve anlatım mantığına dikkat edilir 1.
    7. Sunum (Yaratıcı Etkinlik):
      • Görsel Materyaller 1. Sunu, pano, skeç, şiir gibi etkinliklerle performans desteklenebilir 1.
    Performans görevi, öğrencilerin metinleri anlamak, yorumlamak ve sunmak için gerekli becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    9. sınıf edebiyat konuşma sınavı nasıl değerlendirilir?

    9. sınıf edebiyat konuşma sınavı, belirli kriterlere göre değerlendirilir. Bu kriterler arasında: Konuşma Planı: Konuşmanın konusunu, amacını, hedef kitlesini ve türünü belirleme. Hazırlık: Konu hakkında araştırma yapma, bilgi sahibi olma. Akıcılık ve Anlaşılırlık: Konuşmanın akıcı ve anlaşılır olması, gereksiz ses ve kelimelerden kaçınma. Beden Dili ve Ses Tonu: Beden dilini doğru ve etkili kullanma, ses tonunu konuşmanın içeriğine göre ayarlama. Göz Teması: Dinleyicilerle göz teması kurma. Süre Kullanımı: Konuşma süresini verimli kullanma. Bu kriterlere göre yapılan değerlendirme, genellikle 100 puan üzerinden yapılır ve her bir kriter belirli bir puan değeriyle değerlendirilir. Örnek konuşma konuları arasında "toplumsal kuralların sosyal düzenin sağlanmasındaki rolü", "gelecek hakkındaki umutlar ve endişeler" gibi konular yer alabilir.

    9 sınıfta hangi edebiyat türleri var?

    9. sınıfta öğretilen edebiyat türleri şunlardır: Roman. Tiyatro. Biyografi ve otobiyografi. Masal ve fabl. Şiir. Hikâye. Ayrıca, edebiyatın güzel sanatlarla ve diğer bilimlerle ilişkisi, metinlerin sınıflandırılması, iletişim unsurları, dil ve işlevleri gibi konular da işlenir.

    9. sınıf edebiyat anlatım teknikleri nelerdir?

    9. sınıf edebiyatta kullanılan bazı anlatım teknikleri şunlardır: Anlatma Tekniği: Olaylar, anlatıcı tarafından aktarılır. Gösterme (Sahneleme) Tekniği: Olaylar, kişiler ve varlıklar doğrudan sunulur, anlatıcı araya girmez. İç Monolog (İç Konuşma) Tekniği: Karakterin duyguları ve düşünceleri, kendi ağzından ve belirli bir mantık sırasıyla aktarılır. Dış Monolog Tekniği: Bir karakterin, karşısındaki ile konuşma fırsatı vermeden, uzun ve sesli bir şekilde konuşması. Bilinç (Şuur) Akışı Tekniği: Karakterin iç dünyası, herhangi bir kaygı olmadan ve mantıksal bir sıra gözetilmeden aktarılır. Diyalog Tekniği: Karakterlerin birbiriyle yaptıkları konuşmalar verilir. İç Diyalog Tekniği: Karakter, kendi kendine konuşur ve tartışır. Özetleme Tekniği: Olaylar, özetlenerek anlatılır. Geriye Dönüş Tekniği: Olayın akışı durur ve hikâye, geçmişe döner. Mektup Tekniği: Karakterlerin duygu ve düşünceleri, mektuplar aracılığıyla aktarılır.

    9. sınıf edebiyat hikaye unsurları nelerdir?

    9. sınıf edebiyat hikaye unsurları şunlardır: Olay örgüsü. Kişiler (şahıs kadrosu). Mekan. Zaman. Anlatıcı. Bakış açısı. Tema. Konu. Çatışma.