• Buradasın

    9. sınıf coğrafya atmosfer nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Atmosfer, 9. sınıf coğrafya konularından biri olup, Dünya'yı çepeçevre saran ve çeşitli gazlardan oluşan hava küresidir 135.
    Atmosferin bileşimindeki gazlar, %78 azot, %21 oksijen ve %1 diğer gazlar (karbondioksit, su buharı, neon, argon vb.) şeklinde sıralanabilir 45.
    Atmosfer, dikey yönde gösterdiği sıcaklık değişimi ve gazların dağılışına göre farklı tabakalara ayrılır 14. Bu tabakalar, yeryüzünden itibaren sırasıyla şunlardır:
    • Troposfer 14. Atmosferin en alt tabakasıdır 14.
    • Stratosfer 14. Troposferin üzerinde yer alan ve 50 km’ye kadar olan katmandır 14.
    • Mezosfer 14. Stratosferin üstünde yer alan ve 80 km’ye kadar olan katmandır 14.
    • Termosfer 14. Mezosferden sonra bulunan katmandır 14.
    • Ekzosfer 14. Atmosferin en dış katmanıdır 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    9 sınıf coğrafya basınç nasıl oluşur?

    9. sınıf coğrafya dersinde basıncın nasıl oluştuğuna dair bazı bilgiler şu şekildedir: Yer çekimi: Yerçekiminin etkisiyle atmosferdeki gazlar yeryüzüne doğru çöker ve bu durum basınca neden olur. Yükselti: Yükseklere çıktıkça atmosferdeki gazların yoğunluğu azaldığı için basınç düşer. Sıcaklık: Sıcaklık arttıkça hava genişler, hafifler ve yükselir, bu da alçak basınç oluşturur. Dinamik etkenler: Dünya'nın dönüşü nedeniyle hava kütleleri sapmaya uğrar ve bazı enlemlerde sıkışıp sıkışarak yüksek basınç, bazı enlemlerde ise yükselip seyrekleşerek düşük basınç oluşturur.

    9. sınıf coğrafya sıcaklık nedir?

    9. sınıf coğrafya dersinde sıcaklık, atmosferde oluşan iklim olaylarının temelinde yer alan en temel iklim elemanı olarak tanımlanır. Sıcaklık, cisimlerin sahip oldukları toplam enerjinin çevreye olan etkisi olarak ifade edilir ve °C ile ölçülür. Sıcaklığın dağılışını etkileyen başlıca faktörler: Güneş ışınlarının düşme açısı; Dünya'nın şekli (enlem etkisi); Dünya'nın günlük hareketi; Eksen eğikliği ve yıllık hareket; Bakı ve eğim; Yükselti; Okyanus akıntıları; Nem; Bitki örtüsü; Kara ve denizlerin dağılışı. Sıcaklık, izoterm haritalarıyla gösterilir; bu haritalar, aynı sıcaklığa sahip noktalardan geçen eğrilerden oluşur.

    9. sınıf coğrafya hava durumu ve iklim nedir?

    9. sınıf coğrafya hava durumu ve iklim şu şekilde açıklanabilir: Hava durumu. İklim. Hava durumu ile iklim arasındaki bazı farklar şunlardır: Hava durumu nispeten dar alanları kapsar, iklim geniş alanları kapsar. Hava durumu aniden gelişen günlük, haftalık olaylardır, iklim yavaş ve uzun zaman içinde (en az 35-40 yıl) oluşur. Hava durumunda olaylar güneşli, bulutlu, karlı, yağmurlu, sisli vb. gibi ifadelerle anlatılırken, iklimde kurak, nemli, sıcak, soğuk vb. ifadeler kullanılır. Hava durumuyla meteoroloji, iklimle klimatoloji ilgilenir. Hava durumunda değişkenlik fazladır (anlık, saatlik), iklimde değişkenlik azdır.

    9. sınıf coğrafya hava olayları nelerdir?

    9. sınıf coğrafya dersinde ele alınan bazı hava olayları şunlardır: Hava durumu. İklim. Meteoroloji. Klimatoloji. Aşırı hava olayları. Bu konular, "Hava Olayları ve Günlük Hayata Etkileri" başlıklı slayt ve ders notlarında detaylı olarak ele alınmaktadır.

    9 sınıf coğrafya iklim elemanları nelerdir?

    9. sınıf coğrafya dersinde ele alınan iklim elemanları şunlardır: Sıcaklık. Basınç. Rüzgârlar. Nem ve yağış. Ayrıca, iklim elemanlarının Türkiye'deki iklim tiplerine etkisi ve yerleşme yeri seçiminde etkili olan faktörler de 9. sınıf coğrafya müfredatında yer alır.

    9. sınıf coğrafya iklim çeşitleri ve özellikleri nelerdir kısaca?

    9. sınıf coğrafya iklim çeşitlerinden bazıları ve özellikleri kısaca şu şekildedir: Sıcak iklimler. Ekvatoral iklim. Muson iklimi. Çöl iklimi. Ilıman iklimler. Okyanusal iklim. Step iklimi. Soğuk iklimler. Tundra iklimi. İklim tipleri hakkında daha detaylı bilgi için aşağıdaki kaynaklara başvurulabilir: cografyahocasi.com; cografyaninkodlari.com; bikifi.com.

    9. sınıf coğrafya 4. ünite nedir?

    9. sınıf coğrafya dersinin 4. ünitesi, "Beşerî Sistemler ve Süreçler" olarak adlandırılır. Bu ünitede ele alınan bazı konular: Nüfusun tarihsel değişimi ve demografik dönüşüm süreci. Nüfus piramitlerinin tablo ve grafikler üzerinden yorumlanması. Nüfusun dağılışı ve hareketlerini etkileyen faktörler. Nüfusla ilgili fırsat, sorun ve politikaların coğrafi sorgulama yoluyla incelenmesi. Bu ünite, 16 ders saatini kapsar.