• Buradasın

    4006 fen bilimleri projeleri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    4006 TÜBİTAK Bilim Fuarları kapsamında sunulabilecek bazı fen bilimleri projeleri:
    • Asit Yağmurlarının Bitkilere Etkisi 4.
    • Susuz Sera 2.
    • Serummatik 2.
    • Rize İlinde İklim Değişikliğinin İlin Bitki Örtüsü ve Sıcaklık Değerleri Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi 2.
    • Doğal Yollardan Elma Kabuğundan İndikatör Eldesi 2.
    4006-A çağrısı kapsamında gerçekleştirilen bilim fuarları, tematik konulardan en az beş tanesini içeren alt projelerden oluşurken; 4006-B çağrısı kapsamında gerçekleştirilen bilim fuarları, tematik konulardan en fazla beş tanesini içeren alt projelerden oluşur 1.
    Daha fazla proje örneği için şu kaynaklar incelenebilir:
    • tubitak.gov.tr 1;
    • eyyubiye.meb.gov.tr 2;
    • youtube.com 3;
    • ozgurseremet.com 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Fen bilimleri proje konuları nelerdir?

    Fen bilimleri proje konularından bazıları şunlardır: Fizik. Kimya. Biyoloji. Jeoloji. Astronomi. Ayrıca, ortaokul düzeyinde fen bilimleri proje konularından bazıları şu şekildedir: Güneş, Dünya ve Ay modeli; Yıkıcı doğa olaylarından korunma yolları; Mikroskobik canlıların araştırılması; Basit araç gereçler kullanarak bir dinamometre modeli tasarlama; Günlük yaşamda sürtünmeyi artırma veya azaltmaya yönelik yeni fikirler üretme; Biyoçeşitliliği tehdit eden faktörleri araştırma ve sunma; Çevre sorunlarının çözümüne yönelik proje geliştirme; Basit elektrik devresi yapma. Proje konuları, öğrencinin ilgi alanlarına ve araştırma yeteneklerine göre seçilebilir.

    Fen bilimleri iskelet projesi neyden yapılır?

    Fen bilimleri iskelet projesi genellikle aşağıdaki malzemelerden yapılır: Karton veya mukavva. Beyaz veya siyah plastik borular. Yapıştırıcı. Makas. Renkli kalemler veya boyalar. Tel. Şablonlar. Düzlem veya ahşap tahta. Ayrıca, 3D yazıcıdan hazır bir iskelet modeli de temin edilebilir.

    Fen bilimleri karışımlar proje nasıl yapılır?

    Fen bilimleri karışımlar projesi yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Proje Konusunu Seçmek: İlgilenilen ve merak edilen bir karışım konusu belirlenmelidir. 2. Bilgi Toplamak: Kitaplar, dergiler, internet ve uzman kişilerle görüşmeler yaparak karışımlar hakkında bilgi toplanmalıdır. 3. Hipotez Kurmak: Karışımlarla ilgili bir soru belirlenip, bu sorunun cevabıyla ilgili bir ön tahminde bulunulmalıdır. 4. Deney Tasarlamak: Hipotezi sınamak için kontrollü bir deney yapılmalıdır. 5. Grafikler ve Modeller Oluşturmak: Deney sonuçları grafikler, tablolar, çizimler ve modeller kullanılarak gösterilmelidir. 6. Rapor Yazmak: Projenin başlangıcından sonuna kadar tüm bilgileri içeren bir rapor hazırlanmalıdır. 7. Sunum Hazırlamak: Projenin adı, merak edilen soru, hipotez, yöntem ve sonuçlar gibi bilgilerin yer aldığı bir sunum yapılmalıdır.

    Fen bilimleri besinler proje nasıl yapılır?

    Fen bilimleri besinler projesi için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Malzeme Hazırlığı: 3 adet A4 kağıdı; pastel boya; yapıştırıcı; 6 adet pul veya şerit mıknatıs; 6 adet renksiz dil çubuğu; 20 adet ataş; 1 metre kalın ip; makas. 2. Besin Resimlerinin Çizimi: A4 kağıtlarına sırasıyla tahıl, meyve, sebze, protein, yağ ve şeker gruplarından beşer örnek seçerek pastel boya ile resim çizilir. 3. Resimlerin Kesilmesi: Hazırlanan resimler makas yardımıyla kenarlarından kesilir. 4. Modelin Oluşturulması: "Besin Piramidi" yazılan iki dil çubuğu üçgenin alt kenarı olacak şekilde konumlandırılır. Diğer dil çubukları üçgenin iki kenarını oluşturacak şekilde yerleştirilir. Dil çubukları, hazırlanan üçgen planına uygun olarak yapıştırılır. Üçgenin tersini çevirip mıknatıslar, dil çubuklarının yapıştığı kısımların arkalarına gelecek şekilde konumlandırılır ve yapıştırılır. Üçgenin karşılıklı iki kenarındaki dil çubuklarına eşit aralıklarla dört işaret konur ve iki kenardaki işaretler arasında uygun uzunlukta ipler kesilerek yapıştırılır. Besin grupları, hazırlanan resimler gruplanarak besin piramidinin en alt basamağından en üst basamağına doğru (tahıllar, meyve-sebze, proteinler, yağ-şeker) olmak üzere iplere ataşlar yardımıyla tutturulur. Bu proje, 4. sınıf fen bilgisi dersi öğretim programında yer alan "Besinler ve Özellikleri" konusunu pekiştirmek için uygulanabilir.