1. sınıf öğretmen gelişim raporunda yazılabilecek bazı unsurlar şunlardır: Sosyal ve duygusal gelişim: İhtiyaçlarını (sosyal, duygusal veya akademik) tanımlama. Tüm duygularını tanıyarak rahatlıkla ifade etme. Güçlü yönlerinin farkında olma. Başkaları ile olumlu ilişkiler kurma. Akranlarıyla iş birliği yapma. Kendini düzenleme (öz düzenleme becerisi) ve uyum becerisi: Okul ortamında karşılaştığı problemleri çözmek için sorumluluk alma. Farklı durumlara kolayca uyum sağlayabilme. Değerler: Bireysel farklılıklara (bedensel özellikler, düşünce, engellilik vb.) saygı duyma. Doğayı korumaya özen gösterme. Okulunu ve sınıfını temiz tutma. Genel değerlendirme: Genel başarısı iyi olan öğrenciler için takdir ifadeleri ve tatil önerileri. Genel başarısı orta veya düşük olan öğrenciler için gelişim önerileri. Öğretmen, gelişim raporunda sadece dönem içinde ele aldığı kazanımlar üzerinden işaretleme yapmalı, ele almadığı kazanımlara ait ifadeleri boş bırakmalıdır.