• Buradasın

    1 rating kaç kişi eder?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    1 reyting, 572.790 kişiye denk gelmektedir 14.
    Ancak bu sayı, Türkiye'nin toplam nüfusu ve izleyici kitlesi üzerinden yapılan hesaplamalarla değişebilir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Rating ve reyting aynı mı?

    Evet, "rating" ve "reyting" aynı anlama gelir. "Reyting", İngilizce "derecelendirme" anlamındaki "rating" sözcüğünden Türkçeye geçmiştir ve televizyonlarda hangi programların ne oranda izlendiğine dair hesaplama ve sıralama için kullanılır.

    Rate nasıl hesaplanır?

    Rate (oran) hesaplama adımları: 1. Ölçümlerin yazılması. 2. Oranın yazılması. 3. En büyük ortak bölene (EBOB) bölme. 4. Birim ekleme. Bazı oran hesaplama örnekleri: Dosya düzenleme oranı: 40 belge / 2 saat = 20 belge/saat. Bisikletle gitme hızı: 24 mil / 2 saat = 12 mil/saat. Sayfa baskı hızı: 60 sayfa / 30 saniye = 2 sayfa/saniye. Oran hesaplama türleri: Değişim oranı: Döviz kurlarında, 1 ÷ [döviz kuru] formülü kullanılır. İş gücü devir oranı (Turnover Rate): İşten ayrılan personel sayısı, ortalama personel sayısına bölünür ve yüzde olarak ifade edilir. Dönüşüm oranı (Conversion Rate): Beklenen etkileşimi gerçekleştiren kullanıcıların sayısı, erişilen toplam kişi sayısına bölünür ve yüzde olarak ifade edilir.

    Ratingler nasıl hesaplanır?

    Reyting (izlenme oranı) hesaplaması şu şekilde yapılır: 1. Her bir dakikadaki izleyici sayılarının toplanması. 2. Toplanan izleyici sayılarının, programın veya zaman diliminin toplam süresine (dakika bazında) bölünmesi. Örneğin, bir program 20:22 dakikasında tüm kişiler (5+) hedef kitlesinde %8,22 reyting almışsa, hesaplama şu şekilde yapılır: Tüm evren reyting = 58.367.000 %8,22. Bu programın tüm evrende 20:22 dakikasında 4.800.000 kişinin izlediği sonucuna varılır. Reyting (000) değeri, dakika başına düşen ortalama izleyici sayısını ifade eder. Share (izlenme yüzdesi) ise, belirli bir zaman diliminde dakika başına düşen ortalama izleyici sayısının, aynı zaman dilimindeki toplam izlemeye ait dakika başına düşen ortalama izleyici sayısına oranlanmasıyla elde edilir. Reyting hesaplamaları, televizyon ve radyo yayıncılığı dışında, ürün veya hizmetlerin popülerlik ve güvenilirlik gibi özelliklerini değerlendirmek için de kullanılabilir.