Bazı kullanıcılarımız, geçen günlerde masaüstü ve mobil cihazlardaki Süper Pozisyon bloğuna birer adet ek reklam pozisyonu eklediğimizi fark etmiş olabilirler. Başlattığımız bu deney çerçevesinde Yandex kullanıcılarının %10’u bloğun genişletilmiş halini görmektedir. An itibarıyla elde ettiğimiz sonuçları ve ilerideki planlarımızı şimdi sizlerle paylaşmak istiyoruz.
Dört mü, üç mü?
Bu deneyimizin amacı, kullanıcılarımıza sadece ek bir reklam pozisyonu sağlamak değil. Bu ek pozisyon, ticari amaçlı sorguların sadece maksimum sayıda kaliteli reklamla yanıtlanmakta olan bir kısmı için sağlanacak.
Genellikle arama sonuçlarının üst kısmında yer alan Süper Pozisyon bloğu, masaüstü bilgisayarlarda en fazla üç, mobil cihazlarda ise iki reklam görüntülemeye devam edecek. Süper Pozisyon için rekabet eden reklamverenlerden hiçbiri bloğa giriş eşiğini aşamadığında, bloğun boş kaldığı durumlar da olabilir.*
*Reklamınızın tahmini CTR değeri ve kalitesi ne kadar yüksekse reklamınız için Süper Pozisyon bloğuna giriş eşiği o kadar düşük olur. Dolayısıyla bu eşik rakiplerinizin sayısına bağlı değildir.
Bu şekilde reklamın, özellikle uygun olduğu durumlarda daha çok, kullanıcı amaçlarına aykırı ve yersiz olduğu durumlarda ise daha az gösterilmesi sağlanır. Bu yaklaşım sayesinde, arama kalitesi metriklerini olumsuz yönde etkilemeden hem Süper Pozisyon bloğunun tıklanma oranında %17 artış sağlamayı hem de aradıklarını bulan kullanıcıların yeni sorgularla bize geri dönmesini beklemekteyiz.
Yandex.Direct’te Süper Pozisyon’un 4. gösterim pozisyonu mu olacak?
Süper Pozisyon’daki bu ek pozisyon kullanıcı sorgularının yaklaşık %2,7'si için uygulanacak. Bu oranı suni olarak artırmayı ya da bloğa giriş hakkını veren kalite seviyesini düşürmeyi kesinlikle düşünmüyoruz. Arama sonuçlarının üzerinde görüntülenecek reklamların sayısı, bunların gerçekleştirilen sorguların konularına uygun olup olmadığına bağlı kalacak.
Teklif yönetimi arayüzünüz olduğu gibi kalarak, 3. (ve bazı durumlarda 4.) pozisyonun fiyatı Süper Pozisyon’a giriş fiyatı olmaya devam edecek. Yine de, teklif yönetim araçlarınızı daha hassas ayarlayabilmeniz için Yandex.Direct API’si üzerinden sizlere mevcut olan tüm gösterim pozisyonlarıyla ilgili maksimum veri sağlamaya başlayacağız. Yeni açık artırma verileri için önümüzdeki günlerde Bids.get yöntemine başvurun.