Müşterinin web sitenizden beğendiği ürünü mağazanıza gelip alması ya da telefonla sipariş vermesi gibi durumlar eskiden istatistiklere dahil edilmezken şimdi bu tür çevrimdışı dönüşümlerin verilerini Yandex.Metrica’ya yükleme olanağınız var. Bu şekilde kullanıcıların çevrimiçi ve çevrimdışı olarak gerçekleştirdiği eylemler arasında bağlantı kurarak hedef kitle çekim kanallarınızın verimliliğini daha doğru analiz edebilir, kullanıcıların dönüşüm aşamasına nasıl ulaştığını daha iyi anlayabilir ve “çevrimdışı” müşterilerinize, hedeflenmiş reklamlarla ulaşabilirsiniz.
Nasıl çalışır?
Verilerin Yandex.Metrica’ya aktarımını gerçekleştirdikten sonra çevrimdışı dönüşüm raporlarını almaya başlarsınız. Bunları daha sonra genel raporlarınızda kullanabilir veya diğer verileri kullandığınız gibi segmentasyon koşulu olarak kullanabilirsiniz.
Çevrimdışı hedeflerin tüm metrikleri (dönüşüm oranı, hedefe yönelik ziyaret sayısı vb.) otomatik hesaplanır.
Yapılan aramalara ait veriler Yandex.Metrica’ya arama izleyici (call tracker) tarafından yüklenir. Aramalarla ilgili ayrıntılı bilgileri, içinde “yanıt verilmeden önce ortalama bekleme süresi”, “ortalama konuşma süresi”, “yanıtlanan/cevapsız”, “ilk arama/tekrar arama” vb. özel “telefon metrikleri” bulunan yeni bir rapor grubunda bulacaksınız. Yapılan aramanın kalitesini (“spam/spam değil” gibi) ve sonucunu (“müşteri fiyatı beğenmedi” gibi) belirleyen bazı ek özellikler, bunları izleyen çağrı merkezi çalışanları tarafından elle eklenir. Aramalarla ilgili dönüşüm raporları da tıpkı çevrimiçi ve çevrimdışı hedeflerde olduğu gibi çalışır.
İster çevrimdışı dönüşümler ister yapılan aramalar olsun, çevrimdışı kaynaklı tüm hedef ve segmentleri Yandex.Direct’teki reklam kampanyalarınız çerçevesinde reklam gösterimleri ayarlamak, teklifler düzenlemek veya otomatik stratejiler çalıştırmak için kullanabilirsiniz.
Kullanıcıların çevrimiçi ve çevrimdışı eylem verilerinin birleşmesinin yararlarını gösteren birkaç örneği inceleyelim:
Örnek 1: Reklam kanallarının etkisini doğru şekilde değerlendirme
Bir otomobil markasına ait ve test sürüşü kayıt formu içeren bir web sitesi düşünelim. Kayıt formunu doldurmaya yönelik sosyal medya ve arama motoru reklamlarımız bulunuyor. Her iki kaynaktan gelen trafiğin dönüşüm oranına baktığımızda arama motoru reklamları sosyal medya reklamlarına oranla %50 daha pahalı görünüyor.
Fakat formu dolduranlar arasında gerçekten satış noktasına gelip test sürüşü yapanların oranına baktığımızda sosyal medyadan gelip formu dolduranların fiili sürüş oranının diğer kaynağa oranla düşük kaldığını görüyoruz. Bu da reklamları asıl dönüşüm oranına göre nasıl hedeflememiz gerektiği konusunda bize bilgi sağlıyor.
Örnek 2: Dar hedef kitle segmentleri ve hedeflenmiş reklamlar
Temizlik servisine ihtiyacı olan müşteriler bir temizlik şirketine internet üzerinden, telefonla veya süpermarketlerdeki satış noktalarında başvuru yapabiliyorlar. Şirket daha sonra Yandex.Metrica'ya aşağıdaki türlerde veriler gönderiyor:
- Telefon araması raporları; gelen aramalar hakkında ayrıntılı bilgi ve sonuçları hakkında “sipariş onaylandı”, “sipariş reddedildi” ve “hizmet kalitesi şikayet edildi” gibi genel notlar içeriyor,
- Gelen hizmet talepleri ve yapılan hizmetler hakkındaki bilgiler satış noktalarından çevrimdışı dönüşümler olarak alınıyor,
- “Yeni” veya “Daimi” gibi müşterilerin durum bilgileri CRM’den ziyaretçi parametreleri olarak gönderiliyor.
Bu üç veri türünü birleştirerek şirket, farklı müşteri gruplarıyla hedefli olarak etkileşimde bulunabilmek için hedef kullanıcı kitlesini gruplara (“segment”lere) böler. Böylelikle hizmet kalitesinden şikayetçi olan daimi müşteriler, bir sonraki başvurularında %50 indirim alabilirler. Benzer şekilde, yapılan başvurusunu doğrulamayan yeni müşteriler gece saatlerinde gürültü yapmayan özel ekipmanla temizlik için çok uygun indirimli teklifler alırlar.
Veri aktarımı nasıl ayarlanır?
Dönüşümler veya yapılan aramalar ile ilgili tüm çevrimdışı verilerin aktarılabilmesi için ana koşul, ilgili site kullanıcılarının kullanıcı adları, sadakat kartları veya promosyon kodları yardımıyla tanınabilmesidir. Site ziyaretçilerinizi tanımanız için hiçbir araç bulunmadığı sürece mevcut çevrimiçi veriler ile çevrimdışı veriler arasında bir bağlantı kurulamaz.
Çevrimdışı dönüşüm verilerini Yandex.Metrica’nın internet arayüzü üzerinden manuel veya API aracılığıyla otomatik olarak içe aktarmanız mümkündür. Veri aktarımı hakkında ayrıntı bilgi için Yardım sayfasına göz atın.
Aramalarla ilgili bilgiler arama izleyici (call tracker) tarafından API aracılığıyla gönderilir. Yandex.Metrica ile entegrasyonu tamamlanan Ringostat müşterileri müşterilerinin bu özellikten yararlanmak için arama izleyici arayüzünde ilgili seçeneği işaretlemeleri yeterli. Tüm diğer arama izleyiciler bu sayfada açıklandığı gibi verilerin Yandex.Metrica’ya aktarılmasını hiçbir ön onaya gerek kalmadan ve gerekirse destek servisi yardımıyla ayarlayabilirler.
Çevrimdışı dönüşüm ve gelen arama verileriyle çalışma hakkında her türlü sorularınızı destek servisine iletin veya aşağıdaki yorum alanını kullanarak bize gönderin.