Ortak sınavlar açık uçlu veya açık uçlu-kısa cevaplı sorulardan oluşacak. Çoktan seçmeli, eşleştirme ve doğru/yanlış soruları kullanılmayacak. Soru örnekleri bilgilendirme amaçlıdır, sınav kağıtlarında yer almayacak
Uzay araştırmaları günlük hayatta tükenmez kalem ve güneş enerjisi panelleri gibi teknolojileri sağlamıştır. Yıldızların rengi sıcaklıklarına göre mavi, sarı ve kırmızı olarak değişir. Takımyıldızları milyonlarca yıldız, bulutsu ve gaz bulutlarından oluşan sistemlerdir
Türkiye'nin ilk iletişim uydusu TÜRKSAT 1A fırlatılmış fakat başarısız olmuştur. BİLSAT RASAT 2003'te fırlatılmış, günümüzde aktif kullanılmamaktadır. Göktürk-2 2012'de fırlatılan yüksek çözünürlüklü gözlem uydusudur
Bu video, 2024-2025 eğitim-öğretim yılı 7. sınıf fen bilimleri dersinin 1. dönem 1. yazılı sınavına hazırlık amacıyla hazırlanmış bir eğitim içeriğidir.. Videoda toplam altı soru çözülmektedir. İlk soru uzay kirliliği ve bunun sonuçları ile ilgilidir. İkinci soru gözlemevi kurmak için en uygun konumun belirlenmesidir. Üçüncü soru güneşin kara delik oluşturma olasılığıdır. Dördüncü ve beşinci sorular hücre modelleri ve organelleri ile ilgilidir. Son soru ise hücre bölünmesinin aşamaları ve bitki-hayvan hücrelerindeki farklılıkları ele almaktadır. Her soru için detaylı açıklamalar ve çözüm yöntemleri sunulmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan uzay araştırmaları konulu kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, uzay araştırmalarının tarihsel gelişiminden başlayarak gök biliminin kökenlerini, teleskopların çeşitlerini ve çalışma prensiplerini anlatmaktadır. Ardından Türkiye'nin gönderdiği yapay uydular, uzay istasyonları, uzay giysileri ve astronotlar hakkında bilgiler verilmektedir. Son bölümde ise uzay kirliliği sorunu ve bunun çözüm yolları ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca Neil Armstrong'un 16 Temmuz 1969'da ay'a ilk ayak basması, astronot ile astronom arasındaki farklar, uzay mekikleri ve roketler arasındaki farklar gibi önemli konular da açıklanmaktadır.
Uzay araştırmaları günlük hayatta kullanılabilen araçlar üretmiştir. Teleskoplar uzaktaki cisimleri görmeyi sağlayan optik araçlardır. Uluslararası Uzay İstasyonu Dünya'nın yörüngesinde dolanır
Bu video, fen bilimleri öğretmeni Zeliha Hoca tarafından sunulan bir eğitim dersidir. Öğretmen, uzay araştırmaları konusunda devam eden bir ders anlatımı yapmaktadır.. Ders, uzay kirliliği konusunu ele alarak başlıyor ve uzay kirliliğinin nedenleri, sonuçları ve önleme yöntemleri hakkında bilgi veriyor. Ardından teleskoplar hakkında detaylı bilgiler sunuluyor; ilk teleskopun icadı, teleskop çeşitleri (optik, aynalı, mercekli ve radyo teleskoplar) ve gözlemevlerinin (rasathanelerin) özellikleri anlatılıyor. Video, Türkiye'deki en gelişmiş gözlemevi olan TÜBİTAK Uluslararası Ulusal Gözlemevi'nin Antalya'daki Toros Dağları'nda kurulduğu bilgisiyle sonlanıyor.
Uydular doğal ve yapay olmak üzere ikiye ayrılır. Uzay mekiği, insanlı uzay aracı olup tekrar kullanılabilir. Uzay sondası, uzayda veri toplayan robotik araçtır. Teleskop, gök cisimlerini yakınlaştıran optik alettir
Uzay araştırmaları teleskobun icadıyla hızlanmıştır. Uzay istasyonları insanların uzayda uzun süre kaldığı yerlerdir. Uzay sondaları insansız uzay araçlarıdır. Hubble uzay teleskobu atmosferin üstünde net görüntüler çeker
Bu video, uzay araştırmaları konusunda bilgilendirici bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, uzay araçları hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır.. Video, uzay araçlarının ne olduğu ve hangi amaçlarla kullanıldıkları hakkında kapsamlı bir inceleme sunmaktadır. İçerikte uzay sondaları, yapay uydular, uzay istasyonları, uzay mekikleri, roketler ve astronotların giydiği özel kıyafetler gibi uzay araçları tek tek ele alınmaktadır. Ayrıca Türkiye'nin aktif ve geçmiş uyduları hakkında bilgiler verilmekte, uzay araştırmaları sonucunda geliştirilen günlük hayatta kullanılan teknolojiler anlatılmakta ve uzay kirliliği konusu da ele alınmaktadır.
Bu video, uzay kirliliği ve yörünge enkazı hakkında bilgilendirici bir belgesel formatındadır.. Video, gezegenimizin yüzeyindeki insan yapımı atıklardan başlayarak, uzay araştırmalarının gelişimiyle birlikte oluşan yörünge enkazına odaklanmaktadır. İçerikte yörünge enkazının miktarı, boyutları ve tehlikeleri detaylı olarak anlatılmakta, ayrıca NASA ve Avrupa Birliği'nin bu sorunu çözmek için yaptığı çalışmalar (Remove Debris projesi) ele alınmaktadır. Video, uzay kirliliğinin ciddi bir tehdit olduğunu vurgulayarak, önleme ve enkaz tanımlama gibi çözüm önerileriyle sonlanmaktadır.
Bu video, Okul Eğitim Kanalı tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Bir öğretmen tarafından 7. sınıf fen bilimleri dersi için 1. dönem 1. ortak yazılı senaryoları ve örnek sorular çözülmektedir.. Video, uzay kirliliği, gözlemevi kurma konumu, güneş ömrü, hücre modelleri, hücre yapıları ve hücre bölünmesi aşamaları gibi konuları içeren altı farklı sorudan oluşmaktadır. Her soru için detaylı açıklamalar yapılarak doğru cevaplar verilmektedir. Özellikle hücre bölünmesi aşamaları ve hayvan-bitki hücrelerinin karşılaştırması üzerinde durulmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 7. sınıf fen bilimleri dersinin 1. dönem 1. sınav sorularının cevaplarını anlattığı eğitim içeriğidir.. Videoda toplam altı soru çözülmektedir. Sorular uzay kirliliği, yıldızların yaşam evreleri, galaksiler, hayvan ve bitki hücreleri, canlı organizasyonu ve mitoz bölünme konularını kapsamaktadır. Her soru için detaylı açıklamalar yapılmakta ve gerekli bilgiler verilmektedir. Video, öğrencilerin sınavlarına hazırlanmalarına yardımcı olacak şekilde hazırlanmıştır.
Bu video, bir öğretmenin 7. sınıf öğrencileri için fizik ve bilim derslerindeki soruları çözdüğü eğitim içeriğidir.. Videoda öğretmen, yıldızların yaşam döngüsü, sıcaklıkları ve renkleri, galaksilerin yapıları, takımyıldızlar, gök cisimleri, uzay kirliliği, hücre yapısı, moleküler bulutlar, yıldız oluşumu ve teleskoplar gibi konuları içeren soruları adım adım çözmektedir. Her soru için gerekli bilgiler verilip, doğru cevaplar açıklanmakta ve yanlış seçenekler neden yanlış olduğu belirtilmektedir.. Video özellikle 7. sınıf öğrencilerinin fizik dersinde gök bilimleri konusunu öğrenmek veya tekrar etmek isteyenler için faydalı bir kaynak niteliğindedir. Uzay kirliliğinin 1957'de Sputnik 1'in fırlatılmasıyla başladığı ve gelecekte büyük bir sorun haline geleceği gibi önemli bilgiler de paylaşılmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 7. sınıf fen bilimleri dersinin 1. ünitesi için soru çözümü yaptığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, önceki videolarda animasyonlarla anlattığı ünitenin sorularını çözmektedir.. Videoda teleskoplar, takımyıldızlar, uzay teknolojileri, yıldızlar, uzay araçları, uzay kirliliği, güneş sistemi, Türkiye'nin uyduları, Orion nebulası, Çoban yıldızı, beyaz cüce ve kuyruklu yıldızlar gibi konuları içeren toplam 13 sorunun çözümü yapılmaktadır. Her soru için doğru cevaplar açıklanmakta ve yanlış seçeneklerin neden yanlış olduğu detaylı şekilde anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca uzay kirliliğinin zaman içindeki değişimini gösteren grafikler üzerinden sorular çözülmekte ve James Webb uzay teleskobu hakkında yeni nesil bir soru da ele alınmaktadır. Bu içerik, öğrencilerin fen bilimleri dersindeki 1. ünite konularını pekiştirmelerine yardımcı olacak niteliktedir.
Bu video, "Adım Adım Fen" kanalında yayınlanan, 7. sınıf fen bilgisi dersinin "Uzay Araştırmaları ve Gök Cisimleri" ünitesinin ilk konusu olan "Uzay Teknolojileri ve Uzay Kirliliği" hakkında bir eğitim içeriğidir.. Video, uzay teknolojilerinin tanımı ve uzaydaki araştırma araçlarını detaylı şekilde anlatmaktadır. Roketler, uzay mekiği, uzay istasyonları, yapay uydular ve uzay sondaları gibi teknolojik araçlar hakkında bilgiler verilmektedir. Ayrıca uzay kirliliği kavramı, sebepleri ve günlük hayata giren uzay teknolojisi ürünlerinin listesi sunulmaktadır. Video, konuyla ilgili örnek sorularla sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitim dersi formatında sunulmuş olup, bir öğretmen tarafından uzay araştırmaları ve teknolojileri hakkında bilgi verilmektedir.. Video, atalarımızın gökyüzünden anlamlar çıkarmaya çalıştığı bilgisiyle başlayıp, Galileo Galileo'nun teleskop icadından günümüze uzanan uzay biliminin gelişimini anlatmaktadır. İçerikte uzay mekiği, uzay sondası, uzay roketleri, yapay uydu ve doğal uydu gibi uzay araçları tanıtılmakta, Türkiye'nin uzay uyduları hakkında bilgi verilmektedir. Ayrıca uzay kirliliği sorunu ele alınmakta ve uzay araştırmalarının günlük hayattaki faydaları (dondurma, dijital termometre, joystick, televizyon, cep telefonu, navigasyon cihazı, teflon tükenmez kalem, yapay kalp bombası gibi) açıklanmaktadır. Video, teleskopların icadı ve sınıflandırılmasıyla sonlanmaktadır.
Bu video, uzay çöpleri hakkında bilgilendirici bir belgesel formatındadır. NASA'nın verilerine dayanarak uzay çöplerinin durumu ve etkileri anlatılmaktadır.. Video, uzay çöplerinin ne olduğu, nasıl oluştuğu ve dünya yörüngesindeki miktarı hakkında bilgiler sunuyor. Çin'in füzeyle vurduğu uydu, Westford (İğne) projesi gibi örnekler üzerinden çöplerin nasıl oluştuğu anlatılıyor. Ayrıca uluslararası uzay istasyonuna tehdit oluşturan çöpler, takip edilen çöplerin sayısı ve uzay çöpü önleme manevraları detaylandırılıyor. Video, çöplerin dünya'ya düşmesi ve gelecekteki çözüm önerileri hakkında bilgilerle sonlanıyor.