Şahmat 64x64 xanalı, iki rəqib arasında oynanan 16 fiqurlu bir oyundur. Her oyuncunun 1 şah, 1 vəzir, 2 top, 2 fil, 2 at və 8 piyada vardır. Ağ rəngli fiqurlarla oynayan oyunçu həmişə birinci başlayır
Oyun strateji türünde bir satranç oyunudur. Grafikler ve oyun robotları kullanıcılar tarafından beğenilmektedir. Bazı kullanıcılar oyunu kolay bulurken, diğerleri zor bulmuştur
Bu video, şahmat oyununda piyonların hareketlerini anlatan eğitici bir içeriktir.. Videoda piyonların hareket kuralları açıklanmaktadır. Piyonların sadece bir adım atarak ileri gidebildiği, çaprazındaki taşları bir adımla alabilecekleri ancak geri gitmedikleri belirtilmektedir. Ayrıca "sekiz yaramaz kardeşler" olarak anılan piyonların demir elbiseli diyonlar olarak da adlandırıldığı bilgisi paylaşılmaktadır.
Bu video, 1859 yılında Paris'te gerçekleşen Murphy ve Schrufer arasında oynanan bir şahmat oyununun detaylı analizini sunuyor. Anlatıcı, oyunun açılış aşamasından başlayarak her hamleyi açıklıyor.. Video, İtalyan açılışından başlayarak Murphy'nin agresif stratejisi, Schrufer'in tepkileri ve oyunun ilerleyişini adım adım gösteriyor. Murphy'nin piyon fedaları, kalite fedaları ve sonunda tek bir atın yaptığı mükemmel mat teması detaylı olarak anlatılıyor. Anlatıcı, izleyicilere bazı hamlelerde düşündüklerini ve beş hamlelik mat temasını bulmaya çalışmalarını öneriyor.
Bu video, şahmat oyununda kazanma ve beraberlik durumlarını açıklayan bir eğitim içeriğidir.. Video, şahmat oyununda kazanma ve beraberlik durumlarını detaylı şekilde anlatmaktadır. Rakibin oyunu terk etmesi, süreli oyunlarda zaman bitmesi, sadece iki şahın kalması, bir tarafın şah ve atı/fili, diğer tarafın sadece şahı kalması, beraberlik teklifi, konum tekrarı ve elli hamle boyunca taş alınmaması gibi beraberlik durumları örneklerle açıklanmaktadır. Her durum için tahtada nasıl bir durum oluştuğu ve oyunun nasıl berabere bittiği gösterilmektedir.
Tur sayısı önceden açıklanır ve oyuncular arasında sadece bir karşılaşma olabilir. Oyuncu sayısı tekse en alttaki oyuncu tur atlar ve 1 puan alır. Hiçbir oyuncu peşpeşe üç kez aynı rengi alamaz. Galibiyet 1, beraberlik 0.5, yenilgi 0 puan değerindedir
Turnuva 3-22 Nisan 2024'te Toronto'daki The Great Hall'da düzenlendi. Sekiz oyunculu çift turlu turnuva formatında gerçekleşti. Kazanan Gukesh D, 2024 Dünya Şampiyonası'nda Ding Liren ile karşılaşacak
Şahmat 1500 yıl önce Hindistan'da "çaturanq" adıyla ortaya çıkmıştır. Oyun başlangıçta tahta üzerinde, ağ ve kara taşlarıyla oynanırdı. Vezir en güçlü, top ikinci, fil ve at eşit güçtedir. Şah en zayıf taştır, sadece ileri hareket edebilir
Bu video, şahmat oyununun temel kurallarını anlatan eğitici bir içeriktir. Video boyunca şahmat tahtasının yapısı ve parçaların hareketleri tekrarlanarak vurgulanmaktadır.. Video, şahmat tahtasının 64 kareli olduğunu, parçaların (kale, at, fil, vezir, piyon ve şah) konumlarını ve hareket şekillerini açıklamaktadır. Her parça için hareket kuralları (kale dümdüz, at "L" şeklinde, fil çapraz, vezir her yöne, piyon dümdüz) tekrarlanarak anlatılmaktadır. Ayrıca şahmat oyununun amacı şahı korumak olduğu ve oyunun kazanılıp kaybedilmesinin ardından el sıkılması gerektiği belirtilmektedir.
Şahmat, 6. yüzyılda Hindistan'da "çaturanqa" oyunundan türemiştir. 7. yüzyılda İran'a gelmiş ve "şahranc" adını almıştır. 1770'te Volfanq fon Kempelson ilk şahmat avtomatını yaratmıştır
Bu video, iki karakter arasındaki diyalogları içeren bir film veya dizi sahnesini göstermektedir. Karakterler arasında bir istihbarat operasyonu sonrası yaşanan gerilim dolu bir diyalog bulunmaktadır.. Videoda, bir operasyon başarısızlıkla sonuçlanmıştır. Albay Nazım (Panter olarak bilinen) Amerikalıların en güvendiği adamı olarak tanıtılmakta ve operasyon sırasında Altay Yalçın, Neslihan Tuna ve diğer Türk istihbaratçı ve askerlerin öldürüldüğü belirtilmektedir. Konuşmada, bir karakterin yeni bir oda alması ve diğer karakterin ona karşı duyduğu öfke ve intikam isteği vurgulanmaktadır. Video, "şahmat" kelimesiyle sona ermektedir.
Bu video, şahmat oyununda merdiven matının nasıl yapıldığını anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, merdiven matının tanımıyla başlayıp, iki kale kullanarak şahı nasıl sıkıştırılacağını adım adım göstermektedir. İlk olarak teorik bilgi verilip, ardından örnek bir oyun üzerinden siyahların kaleleriyle şahı merdiven şeklinde yukarı doğru sıkıştırarak mat etme süreci gösterilmektedir. Video, beyaz şahın kaçacak bir yeri kalmadığı noktada matın nasıl gerçekleştiğini göstererek sona ermektedir.
Bu video, dünyanın bir numarası Magnus Carlsen ile iki numarası Fabiano Caruana arasındaki şahmat maçının detaylı analizini sunan eğitici bir içeriktir. Anlatıcı, maçın başlangıcından sonuna kadar hamleleri adım adım açıklamaktadır.. Video, İtalyan açılışı ile başlayan oyunun tüm aşamalarını incelemektedir. İlk bölümde Carlsen'in başlangıçta avantajlı bir konuma geçmesine rağmen, Caruana'nın hamleleriyle durumun tersine döndüğü gösterilirken, ikinci bölümde oyunun son hamleleri ve stratejik durumu detaylı olarak analiz edilmektedir. Oyun 66 hamlede tamamlanmış ve puan farkı 14'ten 23'e çıkmıştır.. Anlatıcı, bu oyunun %99 doğruluk oranı ile oynandığını ve oyuncunun bilgisayar gibi oynadığını belirtmektedir. Video, şahmat stratejileri, konum analizi ve mat durumları açısından detaylı bir içerik sunmaktadır.
Bu video, 2016 Dünya Rapid Şampiyonası'nda Vahap Şanal (17 yaşında, Nakamura'dan 300 puan daha düşük reytingli) ve Hikaru Nakamura (Amerika'nın yıldız oyuncusu ve dünyanın en iyi oyuncularından biri) arasında oynanan bir şahmat oyununun detaylı analizini sunan bir eğitim içeriğidir.. Video, oyunun açılış aşamasından başlayarak, Nakamura'nın keskin Nydorf varyantına girmesi ve Vahap Şanal'ın bu duruma verdiği tepkiyi adım adım inceliyor. Oyunun 4. hamlesinden sonra gelişen stratejik durum, beyazların kazanan hamlesi olmadığı ve siyahların savunması olduğu detaylı olarak açıklanmaktadır.. Videoda zaman kısıtlaması altında oynanan hızlı oyunlarda karşılaşılan zorluklar ele alınmakta ve Vahap Şanal'ın cesur ve saldırgan oyun tarzıyla ilerlediği ancak sonunda kaybettiği belirtilmektedir. Şahmat oyununun zorlukları ve stratejik düşünmenin önemi vurgulanmaktadır.
Bu video, bir şahmat eğitmeni tarafından sunulan, şahmatta "pat" kavramını açıklayan bir eğitim içeriğidir.. Videoda şahmatta pat kavramı detaylı olarak anlatılmaktadır. Eğitmen, patın ne olduğunu, nasıl oluştuğunu ve nasıl bir oyun sonucu olduğunu diyagramlar ve örneklerle açıklamaktadır. Pat, bir oyuncunun oynayabilecek hiçbir hamlesi olmadığı durumda oluşur ve bu durumda oyun berabere sonuçlanır. Video, patın nasıl oluştuğunu gösteren iki farklı oyun örneği üzerinden ilerlemekte ve son olarak pattan kaçınmak için son hamleleri düşünerek oynamanın önemini vurgulamaktadır.
Bu video, bir şahmat mat durumunu gösteren eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, boğmaca mat adı verilen özel bir mat durumunu adım adım anlatmaktadır.. Videoda, beyazların hamle sırasında üç hamlede mat yapılacağı bir durum gösterilmektedir. Beyazların at ile şah çekme hamlesi, ardından vezirle darbe vurması ve son hamlede atın şah çekerek mat yapması detaylı olarak açıklanmaktadır. Video, bir vezir kaybederek şah ve mat durumunun nasıl oluştuğunu göstermektedir.