Bu video, arı oğullarının birleştirilme sürecini gösteren bir eğitim içeriğidir. Videoda bir kişi arı oğullarını birleştirmeye çalışmaktadır.. Videoda, arı oğullarının birleştirilmesinin önemi anlatılmaktadır. Bir oğulun üç parçaya bölündüğü ve bu oğulların birleştirilmediği takdirde bal sezonuna yetişemeyeceği belirtilmektedir. İşlem sırasında ana arının kovanın içinde olması ve asker arıların ana arının kokusunu takip ederek kovanın içine girmesi gösterilmektedir.
Petek güvesi, arılar için zararlı olan bir parazit canlıdır. Büyük petek güvesi (Galleria mellonella) daha zararlı türdür. Larvaları balmumu tarağı, arı larvası derisi ve polenle beslenir. Yılda dört-altı kuşak geçirir ve 29-33°C'de gelişir
Bu video, Trakya Kanyonu'nda arı yetiştiriciliği yapan bir uzmanın arıcılık tekniklerini gösterdiği kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, Yunanistan'dan gelen misafirlere ana arı vererek arı bölmesi yapma sürecini anlatmaktadır.. Video, arı bakımı, bölme işlemi, oğul alma, kovan boyama ve yüzüklerin oğul verme üzerindeki etkisi gibi arıcılık tekniklerini adım adım göstermektedir. Ayrıca, "süper sedur" adı verilen yeniden başlangıç süreci, çıtanın ortasında ve kenarlarında görülen yüzüklerin anlamı ve farklı renklerin arılara etkileri gibi konular da ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca, TÜBİTAK için yapılan projelerden biri olan doğal varroa ürünlerinin kullanımı, kovan içi sıcaklığı ayarlama, vitamin kullanımı ve farklı renklerin arılara etkileri konusunda yapılan bir çalışma hakkında bilgiler de paylaşılmaktadır. Konuşmacı, arı yetiştiriciliği yapmak isteyenler için pratik bilgiler ve sık sorulan sorulara cevaplar sunmaktadır.
Bu video, bir arı kovanında polen toplama sürecini gösteren bir eğitim içeriğidir. Anlatıcı, arı poleninin nasıl toplanacağını adım adım göstermektedir.. Videoda, arı poleninin toplanma mekanizması detaylı olarak anlatılmaktadır. Kovanın içindeki demir plaka, arıların ayaklarındaki polenleri düşürerek toplama işlemini sağlar. Anlatıcı, akşamüstü polen toplama işlemini başlatıp, 24 saat sonra sabah ve akşam tekrar kontrol ederek toplanan polenin miktarını ve renklerini göstermektedir. Ayrıca, farklı renklerdeki polenin farklı arı işçilerine ait olduğu bilgisi de paylaşılmaktadır.
Bu video, arı paketlerinin kovana nasıl aktarılacağını adım adım gösteren bir eğitim içeriğidir. Anlatıcı, arı paketlerinin alınması ve kovana aktarılması sürecini detaylı olarak göstermektedir.. Video, arı paketlerinin alınması ve ilk günlerde dikkat edilmesi gereken hususlarla başlıyor. Ardından kovanın açılması, ana arının bulunması ve kovanın yeni kovana aktarılması süreci gösteriliyor. Anlatıcı, ana arının ilk günlerde görünmeyebileceğini, kovanın doğru şekilde hazırlanması gerektiğini ve kabarmış peteklerin nasıl kullanılacağını da açıklıyor. Video, farklı çerçevelik arı paketlerinin nasıl aktarılacağını göstererek sonlanıyor.
Yönetmelik arıcılığın temel esaslarını ve arı sağlığını korumayı amaçlar. Arıcılık Kayıt Sistemi (AKS) ile kovan bilgileri merkezi olarak kayıt altına alınır. Arıcı kimlik kartı ve Arı Konaklama Belgesi zorunludur
Yönetmelik arı kolonilerinin kimliklendirilmesi ve kayıt altına alınmasını düzenler. Kolonilerin hareketlerinin ve hastalıklarının kontrolü amaçlanır. Bakanlık, kolonilerin tanımlanması ve kayıt altına alınmasından yetkilidir
Bu videoda, 15 yıllık deneyime sahip arıcı Kamer Taşpınar ile birlikte arıcılık ve bal üretimi hakkında bilgiler paylaşılıyor. Videoda ayrıca Volkan adında bir kameraman da yer alıyor.. Video, arıcılığın maliyeti ve kazançları hakkında detaylı bilgiler sunuyor. İlk başlayanlar için en az 3-5 kovanla başlanması tavsiye ediliyor ve bir kovanın maliyeti 1000-2000 TL arasında değişiyor. Bir kovandan ortalama 30-40 kilo bal alınabiliyor ve kilosu 450 TL'den satılarak yılda 40 bin TL civarında kazanç elde edilebiliyor. Ayrıca arıcılığın riskleri ve dikkat edilmesi gereken hususlar da videoda ele alınıyor.
Arıcılık işletmelerinin kayıt altına alınması ve izlenmesi Genel Müdürlük tarafından yönetilir. Arıcılık faaliyetleri bal, polen, arı sütü gibi arı ürünleri üretimini kapsar. Arıcılık işletmeleri Türkvet Kayıt Sistemi üzerinden tanımlanır
Bu video, arıcılık konusunda deneyimli bir uzmanın arı bölme (çoğaltma) işlemini anlattığı eğitim içeriğidir. Konuşmacı, arı gelişimi konusunda düzenli videolar çektiğini belirtmektedir.. Video, arıların neden çoğaltıldığı bilgisiyle başlayıp, bölme işleminin farklı yöntemlerini (kat atma, karma bölme, beşer çıta bölme, sekiz-dokuz çıta bölme) anlatmaktadır. Ardından uygulamalı olarak bölme işlemi gösterilmekte, ana arının bulunması, polenli, ballı ve yavrulu peteklerin seçilmesi, yeni kovana yerleştirilmesi ve yemlik konulması gibi adımlar detaylı olarak açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca bölme işleminin en uygun zamanı (Nisan'ın 20-25'i gibi), yeni kovanın en az 4-5 kilometre uzağa taşınması gerektiği, ancak bu mümkün değilse 20-30 metre mesafede ayrı bir yere konulması gerektiği gibi pratik bilgiler de paylaşılmaktadır. Daha önce bölmüş olduğu bir kovan üzerinde uygulamalı olarak ana arı alma işlemini gösteren konuşmacı, günlük yavrulardan sağlıklı ana arı elde etmek için kapalı yüksüklerin temizlenmesi gerektiğini de açıklamaktadır.
Arılar ilkbahar mevsiminde kovana sığamaz hale gelince oğullama yaparlar. Arıcılar kovanları genişletir ve gölgelik yapar. Genç ana arı bulundurur ve arıları ıslah ederler
Bu video, bir arıcının kovanlarını kontrol edip takviye verme sürecini gösteren bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, beş farklı kovanı inceleyerek arı yoğunluğunu değerlendiriyor.. Video, kovanların açılıp arı yoğunluğunun kontrol edilmesiyle başlıyor. Ardından zayıf kovanlara takviye verme teknikleri detaylı olarak anlatılıyor. Konuşmacı, güçlü kovandan zayıf kovana takviye vermenin önemini vurguluyor ve takviye verme sürecini adım adım gösteriyor. Ayrıca, takviye sonrası kovanların kontrol edilmesi ve ana arının durumu hakkında bilgiler veriliyor. Video, özellikle yeni arıcılar için önemli uyarılar içermektedir.
Arılar yumurta, larva ve pupa dönemlerinden geçer. Ana arı 16 günde gelişir ve günde 1.500-2.000 yumurta bırakır. İşçi arılar 21 günde petek örer ve kovan içi hizmetler yapar. Erkek arılar sadece kraliçe arıyı döllemekle görevlidir
Bu video, ilkbahar mevsiminde arılara şurup verme konusunda pratik bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, arılara şurup verme konusunda deneyimlerini paylaşıyor.. Videoda, arılara şurup vermek için plastik su şişesi veya bidonu kullanmanın avantajları gösteriliyor. Konuşmacı, bu yöntemle arıların boğulmasını önleyebileceğini ve ekonomik olduğunu anlatıyor. Önce plastik şişenin üst kısmının nasıl kesileceği, ardından otla doldurulması ve kovanın kenarına nasıl yerleştirileceği adım adım gösteriliyor. Ayrıca tek katlı ve iki katlı kovanlarda şurup verme teknikleri de açıklanıyor.
Bu video, bir arıcının Belfast arıları ile bal toplama sürecini gösteren bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, arıların durumunu ve bal toplama tekniklerini anlatmaktadır.. Videoda Belfast arılarının özellikleri, avantajları ve dezavantajları detaylı olarak ele alınmaktadır. Konuşmacı, arıların ilkbahar gelişiminin yerli arılara göre daha yavaş olduğunu, ancak polen getirme ve yavru atma konusunda iyi performans gösterdiğini belirtmektedir. Ayrıca, arıların kovanlarını nasıl doldurdukları, yavru atma süreci ve bal toplama teknikleri gösterilmektedir. Video, arıların sakinliği ve saldırganlık seviyesi hakkında da bilgiler içermektedir.
Bu video, bir arıcının kovanda maksimum bal alma yöntemlerini anlattığı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, denediği yöntemlerden birini detaylı olarak göstermektedir.. Videoda, yan yana iki kovan koyarak bal akımını artırmak için bir yöntem anlatılmaktadır. Konuşmacı, bal akımı başladığında bir kovanı orta alarak diğerini başka bir yere taşıyarak işçileri birleştirmeyi, yavruları ise başka bir kovana taşımayı önermektedir. Bu yöntem sayesinde bir kovandan iki kovan elde edilebilmektedir. Video, bu yöntemin uygulanmasının sonuçlarını göstererek, balın nasıl doldurulduğunu ve sistemin avantajlarını (ana arı ızgarası atmama gerekliliği olmaması) ve dezavantajlarını (bazen anayı kesme veya birbirlerini kırma riski) açıklamaktadır.
Bu video, bir arı kovanı uzmanı ve yardımcısı tarafından sunulan eğitim içeriğidir. İki kişi, arı kovanlarının eşitlenmesi ve düzenlenmesi sürecini adım adım göstermektedir.. Videoda, iki farklı arı kovanının eşitlenmesi, zayıf bir kovanı güçlendirmek için güçlü bir kovandan çıta alınması ve nüfus dağılımı yapılması anlatılmaktadır. İşlem sırasında ana arıların bulunması, yavruların ve balın eşitlenmesi, çıtaların düzenlenmesi gibi adımlar gösterilmektedir.. Ayrıca videoda, kışa hazırlık süreci, bal ve kek besleme teknikleri ve kışa çıkan arıların daha iyi bal yapabildiği bilgisi de paylaşılmaktadır. Kovanların üç-dört gün sonra yeniden düzenleneceği de belirtilmektedir.
Bu video, Ahmet ve Ayşe Hanım arasında geçen bir diyalogu içermektedir. Konuşmada Kafkas arısı gen merkezi olarak tanımlanan bir kovanın yönetimi ele alınmaktadır.. Videoda, kovanın sadece Kafkas arısı dışında başka arı türlerinin koyulmaması gerektiği vurgulanmaktadır. Ahmet, İngiltere kraliçesini kovanına koymak istemekte, ancak Ayşe Hanım bunun kabul edilemeyeceğini belirtmektedir. Ayrıca, kraliçe arısının kovanına yerleştirilmesinden önce ana kraliçenin öldürülmesi gerektiği ve arıların bir süre anasızlığı hissetmesi gerektiği konuları da ele alınmaktadır.
"Renkler ve Zevkler" kanalından Orhan Karaşahin'in sunduğu bu eğitim videosunda, ana arısı olmayan kovanların nasıl tanımlanacağı ve bu duruma nasıl müdahale edileceği anlatılmaktadır.. Video, önce ana arısı olan ve olmayan kovanların davranışsal farklılıklarını karşılaştırmalı olarak göstererek başlıyor. Ana arısı olmayan kovanların gürültülü, huzursuz davranışları detaylı şekilde inceleniyor. Ardından, bu duruma karşı alınabilecek üç çözüm yöntemi (diğer kovana birleştirme, günlük yavrulu çıta değiştirme ve yetişmiş ana arı takviyesi) ve her birinin avantaj-dezavantajları açıklanıyor.. Videoda ayrıca, müdahale edilmediğinde kovanda yalancı ana arı çıkması ve kovanın yağmalanması gibi olumsuz sonuçlar da vurgulanarak, ana arısı olmayan kovana hızlı müdahale etmenin önemi vurgulanmaktadır.