Bu video, bir öğretmen tarafından öğrencilere yönelik hazırlanmış dini eğitim içeriğidir. Ders anlatımı formatında sunulan videoda, öğretmen çeşitli etkinlikler ve sorularla öğrencileri etkilemektedir.. Video, evrendeki düzen ve Allah'ın varlığı konusunu ele almaktadır. İçerikte Allah'ın güzel isimleri (Rahman, Rahim, Alim, Basir, Semi, Kadir), İhlas Suresi'nin anlamı ve tevhid inancı detaylı olarak açıklanmaktadır. Video, teorik bilgilerin yanı sıra akrostij yazma, metin okuma, tablo doldurma gibi etkinliklerle desteklenmektedir.. Videoda ayrıca arılar ve ekosistem, gök cisimlerinin hareketleri gibi örneklerle evrendeki düzenin Allah'ın varlığını ve birliğini gösterdiği konuları ele alınmaktadır. Son bölümde ise çoktan seçmeli sorular sorularak doğru cevaplar açıklanmakta ve tevhid inancının temel prensipleri üzerinde durulmaktadır.
Arefe günü öğleden sonra mesai yapılır. Bayram tatilleri 13:00'te başlar. Çalışılmayan günlerde tam ücret ödenir. Çalışılan günlerde günlük ücret 2,5 güne kadar çıkabilir
Bu video, bir öğretmenin 5. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi 1. ünitesinin konu anlatımıdır.. Video, Allah inancında işlenen konuları kapsamlı şekilde ele almaktadır. İçerikte evrendeki mükemmel düzen, Allah'ın varlığı ve birliği, Allah'ın güzel isimleri (Rahman, Rahim, Alim, Basir, Semih, Kadir), Allah'ın her şeyi bilmesi, her şeyi görüp işitmesi ve her şeye gücü yetmesi anlatılmaktadır. Ayrıca İhlas Suresi'nin okunması ve anlamı da videoda yer almaktadır. Video, öğrencilere sınavlarda yardımcı olacak bilgiler içermektedir.
Bu video, İslami bir eğitim içeriği olup, konuşmacı vitir namazının nasıl kılınacağını anlatmaktadır.. Video, vitir namazının farz olduğunu ve üç rekatlık bir namaz olduğunu açıklayarak başlıyor. Vitir namazının üçüncü rekatında önce Fatiha okunup sonra bir sure okunması gerektiği, bu surenin İhlas Suresi olması sünnet olduğu belirtiliyor. Ayrıca namazda tekbir alma, kunut duaları okuma ve tekbir almayı unutup rukuya gidildiğinde yapılması gerekenler gibi konular detaylı şekilde anlatılıyor.
Bu video, bir öğretmenin 5. sınıf öğrencilerine Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi için 1. dönem 1. yazılı sınavına hazırlık amacıyla örnek soru çözümlerini anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda öğretmen, evrendeki düzen, Allah'ın varlığına ve birliğine kanıt olan canlılar, tevhid inancı, esmaül hüsna (Allah'ın güzel isimleri) ve İhlas Suresi gibi konuları içeren örnek soruları çözmektedir. Her soru için detaylı açıklamalar yapılarak, öğrencilerin sınavda karşılaşabilecekleri soru tipleri ve çözüm yöntemleri gösterilmektedir. Özellikle Rahman ve Rahim isimlerinin anlamları, İhlas Suresi'nin anlamı ve tevhid inancının temel prensipleri üzerinde durulmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan İhlas Suresi ezberleme dersidir. Eğitmen, izleyicilere İhlas Suresi'nin bölümlerini tekrar tekrar okuyarak ezberlemelerini sağlamaktadır.. Videoda İhlas Suresi'nin tüm bölümleri (Kul huvallahu ehad, Allahussamed, Lem yelid ve lem yuled, Lem yekün lehu küfüven ehad) bölüm bölüm tekrar edilmektedir. Eğitmen, her bölümün ardından izleyicilerin tekrar etmesini istemekte ve sonunda tüm sureyi iki kez okuyarak ezberleme sürecini tamamlamaktadır. Video, İhlas Suresi'nin Türkçe anlamının okunmasıyla sona ermektedir.
Bu video, "Kolay Okul" kanalında yayınlanan, bir öğretmenin 5. sınıf öğrencilerine Din Kültürü dersinin yazılı sınavına hazırlık amacıyla sunduğu eğitim içeriğidir.. Videoda öğretmen, yazılı sınavında çıkabilecek soru tiplerini ve örnek cevapları paylaşmaktadır. İçerikte evrendeki düzen ve denge, Allah'ın tekliği (tevhid), İhlas Suresi, Allah'ın isimleri (Samet, Alim, Semih, Basir) gibi konular ele alınmaktadır. Her soru için örnek cevaplar verilmekte ve öğrencilerin kendi cevaplarını nasıl hazırlayabilecekleri açıklanmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının İhlas Suresi'nin iniş sebepleri hakkında yaptığı eleştirel bir inceleme formatındadır. Konuşmacı, önceki videoda kayan yıldızlar hakkında yanlış bilgiler veren bir "Japon"u eleştirmiş, bu videoda ise İhlas Suresi'nin iniş sebepleri hakkında yanlış bilgileri ortaya koymaktadır.. Videoda İhlas Suresi'nin farklı rivayetlerde nasıl indiği detaylı şekilde incelenmektedir. Konuşmacı, surenin Mekke veya Medine'de indiği konusundaki farklı görüşleri, surenin iniş sebebini oluşturan beş farklı rivayeti ve bu rivayetlerin içeriğindeki çelişkileri ele almaktadır. Ayrıca, Yahudilerin, Hayber Yahudilerinin ve müşriklerin Hz. Muhammed'e "Rabbini bize anlat" diye sorduğu rivayetleri karşılaştırarak, bu rivayetlerin tutarsızlıklarını vurgulamaktadır.. Konuşmacı, "Ey Allah'ın rasulü" ifadesinin kullanımı ve bu ifadenin gerçek bir hitap şekli olup olmadığı konusunda eleştirel bir bakış açısı sunmakta, surenin anlamı ve önemi hakkında da bilgiler vermektedir. Video, izleyicilere ayetlerin iniş sebepleri hakkında daha fazla araştırma yapmaları tavsiyesiyle sonlanmaktadır.
Bu video, İslami dua ve zikirlerin tekrarlandığı bir dini içeriktir. Video boyunca "Auzu billahi mineşşeytanirracim", "Bismillahirrahmanirrahim", "Fatiha Suresi", "İhlas Suresi", "Falaq Suresi" ve "Nas Suresi" gibi dualar ve zikirler tekrarlanmaktadır.. Video yaklaşık 30 dakika sürmekte olup, aynı dualar ve zikirlerin sürekli tekrarlandığı bir yapıya sahiptir. Özellikle "Fatiha Suresi", "İhlas Suresi", "Falaq Suresi" ve "Nas Suresi" gibi önemli İslami zikirlerin tekrarlanması, izleyicilerin bu duaları öğrenmelerine veya zikir etmelerine olanak tanımaktadır.