• Buradasın

    TrafikDüzenlemeleri

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kış lastiği motora takılır mı?

    Evet, kış lastiği motora takılabilir. Kış lastikleri, soğuk hava, buz, kar ve kaygan yollarla başa çıkmak için tasarlanmış özel lastiklerdir. Ancak, kış lastiği zorunluluğu yerel trafik kurallarına ve düzenlemelere bağlı olarak değişebilir. Motosikletler için kış lastiği seçerken dikkat edilmesi gereken bazı önemli faktörler şunlardır: Lastik ölçüsü. Lastik diş derinliği. Kauçuk sertliği. Desen ve yapı.

    74/a maddesi ihlalin konusu nedir?

    74/a trafik cezası maddesi ihlalin konusu, görevli bir kişi veya ışıklı trafik işareti bulunmayan ancak trafik işareti veya levhalarıyla belirlenmiş kavşak giriş ve çıkışlarına yaklaşırken yavaşlamamak ve varsa buralardan geçen veya geçmek üzere bulunan yayalara durarak ilk geçiş hakkını vermemektir. Bu kural, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 74. maddesi kapsamında düzenlenmiştir. 2025 yılı itibarıyla 74/a trafik cezası 4.512 TL'dir ve %25 indirimli ödeme (15 gün içinde ödeme) 3.384 TL olarak belirlenmiştir.

    ATV ile dağda gezmek için hangi ehliyet gerekir?

    ATV ile dağda gezmek için B1 sınıfı ehliyet gereklidir. B1 sınıfı ehliyet, B sınıfı ehliyetin alt kategorisidir ve ağırlığı 400 kilogramı ve gücü 15 kW’ı aşmayan dört tekerlekli taşıtları kullanmaya izin verir. ATV kullanabilmek için ayrıca trafik ve çevre bilgisi, ilk yardım bilgisi, araç tekniği bilgisi ve trafik adabı konularında teorik ve pratik eğitim almak ve ilgili sınavları başarıyla tamamlamak gerekir. ATV’yi sadece arazide kullanacaksanız, trafiğe çıkmayacaksanız resmi olarak bir ehliyete ihtiyacınız yoktur.

    Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde ceza nasıl ödenir?

    Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde ceza ödemek için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: ysskoprusuveotoyolu.com.tr adresinden plaka numarası ile sorgulama yaparak ödeme yapılabilir. YSS Kopru Mobil uygulaması Google Play veya App Store'dan indirilerek borç kayıtları sorgulanabilir ve ödemeler gerçekleştirilebilir. T.C. Ziraat Bankası A.Ş. veya Halkbank şubeleri ile bu bankaların internet bankacılığı sistemleri üzerinden ödemeler yapılabilir. İhlalli geçişlerde, geçiş tarihini izleyen ilk 15 gün içerisinde yapılan ödemeler için para cezası uygulanmaz.

    68 yaş üstü şoförlük yapabilir mi?

    68 yaş üstü şoförlük yapabilir, ancak belirli koşulları sağlamak zorundadır. 69 yaşından gün almış kişiler ticari taksi ve benzeri ticari araçları kullanamaz. 65-68 yaş aralığındaki şoförler, her yıl psikoteknik raporu ve sağlık raporu almak zorundadır.

    Havalı korna hangi araçlarda serbest?

    Havalı korna, sadece ağır vasıta araçlarda serbesttir. Havalı korna kullanımı, şehir içinde tüm taşıtlar için yasaktır. Havalı kornanın, gürültü kirliliğine neden olması nedeniyle, kullanımı birçok ülkede de yasaktır.

    Patlak lastikli araç muayeneden geçer mi?

    Patlak lastikli araç muayeneden geçemez ve ağır kusurlu sayılır. Araç muayenesinde lastiklerin durumu şu kriterlere göre değerlendirilir: Eksik lastik: Türü ve tekerlek sayısı fark etmeksizin araçta eksik lastik olması ağır kusurdur. Derin aşınma: Lastiklerin dış yüzeyinde iskelete kadar derin aşınmalar varsa araç muayeneden geçemez. Yarık, kesik ve balonlar: Lastiklerde tehlike arz edecek yarıklar, yırtıklar ve kesikler ile oluşmuş balonlar ağır kusurdur. Diş derinliği: Kış ya da yaz lastiği fark etmeksizin diş derinliğinin 1,6 mm'nin altında olması ağır kusurdur. Ancak, lastiğe batmış yabancı cisimler ve güvenliği tehlikeye atmayacak yüzeysel çatlamalar hafif kusur olarak kabul edilir.

    Servis alanlarına park etmek neden yasak?

    Servis alanlarına park etmenin yasak olmasının birkaç nedeni vardır: Trafik düzenini sağlamak: Park yasağı, trafiğin güvenliğini tehlikeye atabilecek park çeşitlerini önlemek için uygulanır. Geçiş yollarını açık tutmak: Geçiş yolları üzerindeki veya önündeki alanlara park etmek, acil durumlarda araçların bu yolları kullanmasını engeller. İşaret levhalarına uymak: Park yasağı olan yerlerde durmak, trafik işaretlerine ve levhalara uymamak anlamına gelir. Diğer kullanıcıların haklarını korumak: Park yasağı, diğer araçların geçişini ve yayaların yürümesini zorlaştırmayacak şekilde park etme zorunluluğunu sağlar. Ayrıca, park yasağı olan yerlere park etmek, aracın çekilmesine ve para cezasına yol açabilir.

    600X5 hangi ehliyet kullanır?

    600X5 boyutlarındaki bir araç için hangi ehliyetin gerekli olduğuna dair bilgi bulunamadı. Ancak, farklı ehliyet sınıfları ve kullanım alanları hakkında bilgi verilebilir: A Sınıfı Ehliyet: Motor gücü veya hacmi ile ilgili herhangi bir sınırlama olmaksızın tüm motosiklet türlerini kapsar. A1 Sınıfı Ehliyet: 125 cc'ye kadar motor hacmine sahip motosikletler için gereklidir. A2 Sınıfı Ehliyet: 35 kW gücünü aşmayan ve güç/ağırlık oranı 0.2 kw/kg'ı geçmeyen motosikletler için gereklidir. Ehliyet sınıfları için belirli yaş sınırları mevcuttur: M ve A1 sınıfı için minimum yaş sınırı 16, A2 sınıfı için 18, A sınıfı için ise 20'dir.

    Dodge bariyerleri ne anlama gelir?

    "Dodge bariyerleri" ifadesinin ne anlama geldiğine dair bilgi bulunamadı. Ancak, "dodge" kelimesi İngilizce'de "yana çekilerek/hareket ederek kaçmak, sakınmak, kurtulmak" anlamlarına gelir. "Bariyer" ise tam anlamıyla önleme veya engel anlamına gelir. Daha fazla bilgi için ilgili kelimelerin bağlamı veya kullanıldığı yer belirtilmelidir.

    Motosiklet yan sepeti yasal mı?

    Motosiklet yan sepeti, belirli koşulları sağladığı sürece yasaldır. Yan sepet gibi ek donanımlar, sabit ve kalıcı montajı yapılmışsa ruhsata işlenebilir. Ayrıca, motosiklete eklenen taşıma kutularının (topcase, sepet vb.) yasal olarak ruhsata işlenmesi, trafik güvenliği ve aracın teknik özelliklerindeki değişikliklerin resmi olarak kaydedilmesi açısından önemlidir. 2025 yılı itibarıyla, motosikletin arkasına takılan çantanın ruhsata işlenmemesi durumunda sürücülere 993 TL idari para cezası uygulanmakta ve ehliyetlerine 10 ceza puanı yansıtılmaktadır. Daha fazla bilgi için TSE onaylı bir mühendislik firmasına veya trafik tescil şubesine danışılması önerilir.

    Kamyonet 2 aks mı 3 aks mı?

    Kamyonet, 2 akslı bir araçtır ve bu nedenle 2. sınıf araç olarak sınıflandırılır. 2. sınıf araçlar, aks aralığı (dingil mesafesi) 3,20 metre ve üzerinde olan tüm 2 akslı araçları kapsar.

    9267 TL trafik cezası nedir?

    9.267 TL trafik cezası, 2025 yılı için belirlenen bazı trafik ihlallerinin cezasıdır: Emniyet şeridini kural dışı kullanmak. Alkollü araç kullanmak (ilk yakalanma). Makas atmak (tehlikeli bir şekilde şerit değiştirmek). Ehliyetsiz araç kullanmak. Ayrıca, hız sınırını %50 ve üzerinde aşmak da 9.267 TL ceza ile sonuçlanmaktadır. Trafik cezalarının tam listesine ve detaylarına hdisigorta.com.tr, sonmuhur.com veya hesapkurdu.com gibi sitelerden ulaşılabilir.

    W ve Y hız endeksi arasındaki fark nedir?

    W ve Y hız endeksi arasındaki fark, lastiğin güvenle ulaşabileceği maksimum hız sınırıdır. Y hız endeksi, lastiğin maksimum 300 km/s hızda güvenli sürüş sağlayabileceğini ifade eder. W hız endeksi ise lastiğin maksimum 270 km/s hızla güvenli bir şekilde kullanılabileceğini gösterir. Hız endeksi, lastiğin yapısal bütünlüğünü ve uzun süreli performansını etkileyen önemli bir göstergedir.

    KGM/21.051 nedir?

    KGM/21.051, "Menfezlerde 6 m ve Daha Küçük Göz Açıklıkları İçin Döşeme, Kiriş ve Kemer Taşıyıcı İskeleleri (Kompozit Menfezler Hariç)" anlamına gelen bir Karayolları Genel Müdürlüğü poz numarasıdır. Bu poz, birim fiyatı metreküp (m³) üzerinden hesaplanan bir inşaat işini ifade eder.

    Uluslararası ve ulusal sürücü belgesi arasındaki fark nedir?

    Uluslararası Sürücü Belgesi (IDP) ve Ulusal Sürücü Belgesi arasındaki temel farklar şunlardır: Geçerlilik Alanı: Ulusal Sürücü Belgesi: Sadece Türkiye'de geçerlidir. Uluslararası Sürücü Belgesi: 200'den fazla ülkede geçerlidir, ancak kişinin ikamet ettiği ülkede geçerli değildir. Kullanım Amacı: Ulusal Sürücü Belgesi: Türkiye'de araç kullanmak için gereklidir. Uluslararası Sürücü Belgesi: Turistik amaçlı yurt dışında araç kullanmak için gereklidir. Başvuru ve Düzenleme: Ulusal Sürücü Belgesi: Nüfus müdürlüklerine başvuru yapılarak alınır. Uluslararası Sürücü Belgesi: Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu'na başvuru yapılarak alınır.

    İstanbul'a motosiklet girişi neden yasaklandı?

    İstanbul'da motosiklet girişinin yasaklanmasının sebebi, yoğun kar yağışı ve buzlanma nedeniyle trafik seyir ve can güvenliğini sağlamak olarak açıklanmıştır. İstanbul Valisi Davut Gül, 20 Şubat 2025 tarihinde yaptığı açıklamada, bu gece saat 24.00 itibarıyla her türlü motosiklet aracı ve kuryelerin trafiğe çıkışının ikinci bir duyuruya kadar yasaklandığını duyurmuştur.

    Otoparkta hangi yöne park edilir?

    Otoparkta hangi yöne park edileceği, kullanılan park etme tekniğine bağlıdır. İki ana park etme tekniği vardır: 1. Paralel Park Etme: Bu yöntem, şehir içi bölgelerde en sık kullanılır ve araçların ardışık olarak sıralandığı boşluklarda uygulanır. 2. Dikey Park Etme: Bu yöntem, özel park alanları ve otogar gibi sadece araçların bulunduğu alanlarda tercih edilir. Ayrıca, park etme yönü konusunda şu kurallara dikkat edilmelidir: Trafik levhalarıyla yasaklanan yerlere, yaya yürüyüş yollarına ve kaldırımlara park edilmemelidir. Engelli rampalarının olduğu kaldırım ve sokak köşelerine park edilmemelidir. İki araçlık yer kaplayacak şekilde park edilmemelidir. Park ettikten sonra el freni mutlaka çekilmelidir.

    Motosikletlerin sağda durması yasak mı?

    Motosikletlerin sağda durması, yani yolun sağ şeridinde durması, belirli koşullar altında yasaktır. 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre, iki yönlü trafiğin kullanıldığı dört veya daha fazla şeritli yollarda aksine bir işaret bulunmadıkça, motosiklet ve diğer araçlar geçme ve dönme dışında en sağ şeridi izlemek zorundadır. Ancak, araçların sağından veya banketlerden yararlanmak suretiyle geçmek yasaktır. Ayrıca, duran trafikte motosikletin şerit arasından gitmesi yasaldır, ancak hızın fazla olmaması ve diğer araçlara dikkat edilmesi gerekir.

    Deniz Yavuzyılmaz UTTS nedir?

    UTTS, Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi'nin kısaltmasıdır. UTTS'nin amacı: Akaryakıt piyasasında rekabet eşitliğini sağlamak. Kayıt dışı ekonomi ile mücadele etmek. Usulsüz akaryakıt fişi düzenlenmesini engellemek. UTTS'nin özellikleri: Taşıtların plaka bilgileri, elle yazılmadan sistem kapsamındaki bileşenlerle ödeme kaydedici cihazlara otomatik olarak iletilir. 1 Ocak 2025'ten itibaren vergi mükelleflerinin iş için kullandıkları taşıtların akaryakıt alımlarında zorunlu olacaktır. UTTS'ye muhalefet görüşleri: CHP Genel Başkan Yardımcısı Deniz Yavuzyılmaz, sistemin vatandaşlara ve akaryakıt istasyonlarına ek maliyet getireceğini ve gereksiz olduğunu savunmaktadır. Yavuzyılmaz, Türkiye'de benzer bir sistemin zaten var olduğunu ve düşük maliyetle tüm araçlarda aktif hale getirilebileceğini belirtmektedir.