• Buradasın

    Patlak lastikli araç muayeneden geçer mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Patlak lastikli araç muayeneden geçemez ve ağır kusurlu sayılır 12.
    Araç muayenesinde lastiklerin durumu şu kriterlere göre değerlendirilir:
    • Eksik lastik: Türü ve tekerlek sayısı fark etmeksizin araçta eksik lastik olması ağır kusurdur 12.
    • Derin aşınma: Lastiklerin dış yüzeyinde iskelete kadar derin aşınmalar varsa araç muayeneden geçemez 12.
    • Yarık, kesik ve balonlar: Lastiklerde tehlike arz edecek yarıklar, yırtıklar ve kesikler ile oluşmuş balonlar ağır kusurdur 12.
    • Diş derinliği: Kış ya da yaz lastiği fark etmeksizin diş derinliğinin 1,6 mm'nin altında olması ağır kusurdur 123.
    Ancak, lastiğe batmış yabancı cisimler ve güvenliği tehlikeye atmayacak yüzeysel çatlamalar hafif kusur olarak kabul edilir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Muayenesi biten araç trafiğe çıkabilir mi?

    Muayenesi biten araç, gerekli düzenlemeler yapılmadıkça trafiğe çıkamaz. Muayene sonucu ağır kusurlu veya emniyetsiz raporu alan araçlar için bir aylık tamir süresi tanınır. Ayrıca, muayenesi olmayan araçlar trafik ekipleri tarafından tespit edildiğinde trafikten men edilir ve bağlanır.

    Kış lastiği takmayan araç muayeneden geçer mi?

    Kış lastiği takmayan araç, ticari ise muayeneden geçemez.

    Araç muayene için lastik basıncı kaç olmalı?

    Araç muayenesinden geçmek için lastik basıncının üretici tarafından önerilen değerlerde olması gerekmektedir. Lastik hava basıncı, aracın modeli, yük taşıma durumu, mevsim gibi faktörlere bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Bazı yaygın lastik ebatları için önerilen ön ve arka lastik basınçları: 195 65 R15: Ön 34 Psi, arka 32 Psi. 205 55 R16: 34-38 Psi. 225 45 R17: 36-40 Psi. Doğru lastik basıncını öğrenmek için aracın kullanma kılavuzuna veya benzin depo kapağı ya da sürücü kapısının iç yüzüne bakılabilir.

    Patlak lastik tamir edilebilir mi?

    Patlak lastik tamir edilebilir, ancak lastiğin durumuna ve hasarının türüne bağlı olarak bu her zaman mümkün olmayabilir. Tamir edilebilecek durumlar: Çivi girmesiyle oluşan delikler veya 6 mm’ye kadar olan kesikler. Fitil tekniği ile tamir. Tamir edilemeyen durumlar: Lastik dişlerinin bittiği ara yerler ve yanaklar. Lastik tamiri için en yakın tamirciye başvurulması önerilir.

    Araç muayenesinde kaç tane hafif kusur olursa kalır?

    Araç muayenesinde bir veya birden fazla hafif kusur bulunması, aracın muayeneden kalmasına neden olmaz. Ancak, hafif kusurların zamanla daha büyük sorunlara yol açabileceği için en kısa sürede tamir edilmesi önerilir.

    Araç muayene lastik hatası nasıl düzeltilir?

    Araç muayene lastik hatasını düzeltmek için aşağıdaki adımlar izlenebilir: Diş derinliğini artırmak: Lastiklerin diş derinliği, muayene için minimum 1,6 mm olmalıdır. Lastiklerin aynı tipte olmasını sağlamak: Ön ve arka lastiklerin aynı tipte (yazlık, kışlık veya dört mevsim) olması gerekir. Ebat uyumunu kontrol etmek: Lastiklerin, aracın üretici tarafından onaylanmış fabrika çıkış standartlarına veya araç tip onay belgesine uygun olması gerekir. Hasarları onarmak: Lastiklerde tehlike potansiyeli olan yarıklar ve kesikler onarılmalıdır. Yabancı cisimleri çıkarmak: Lastikteki yabancı cisimler ve yüzeysel çatlamalar hafif kusur olarak değerlendirilir ve giderilmelidir. Lastiklerle ilgili işlemler uzmanlık gerektirdiğinden, bir lastik tamircisine veya servise başvurulması önerilir.

    Muayenesiz araç trafiğe çıkarsa ne olur?

    Muayenesiz araç trafiğe çıktığında şu sonuçlar ortaya çıkar: İdari para cezası: 2025 yılı itibarıyla muayenesiz araç kullanmanın cezası 2.168 TL'dir. Trafikten men: Aracın muayenesi yapılana kadar trafikten men edilir. Ek yaptırımlar: Tekrar muayenesiz yakalanma durumunda ceza süresi uzayabilir ve ek yaptırımlar uygulanabilir. Sigorta sorunu: Muayenesiz araçla kaza yapılırsa, sigorta şirketleri hasarı karşılamayabilir. Muayenesiz araç kullanmak, hem sürücü ve yolcuların hem de diğer yol kullanıcılarının güvenliğini tehlikeye atar.