Instance, nesne yönelimli programlamada bir sınıfın (class) nesneleri üzerinde tanımlanan değişkenler ve yöntemlerdir. Instance'in çalışma prensibi şu şekilde özetlenebilir: 1. Sınıfın Tanımlanması: Öncelikle bir sınıf tanımlanır ve bu sınıf bir şablon olarak kabul edilir. 2. Instance Oluşturma: Sınıf tanımlandıktan sonra, `new` anahtar kelimesi kullanılarak sınıfın bir örneği (instance) oluşturulur. 3. Instance Değişkenleri: Her instance, kendi değişkenlerine (instance variables) sahiptir ve bu değişkenler, nesneye özgü değerleri tutar. 4. Instance Yöntemleri: Instance yöntemleri, sınıfın davranışlarını tanımlar ve bu yöntemler, instance değişkenlerine erişebilir ve bunları değiştirebilir. Bu sayede, her bir instance bağımsız olarak çalışabilir ve diğer instance'ları etkilemeden kendi verilerini yönetebilir.