Oran ve orantı konusu, bazı öğrenciler için zor olabilir. Bunun nedenleri arasında: 1. İşlem bilgisi eksikliği: Öğrencilerin çarpımsal düşünmeye geçişte zorlanmaları ve toplamsal düşünmeye eğilimli olmaları, oran ve orantı problemlerini çözmelerini zorlaştırabilir. 2. Kavram yanılgıları: Oran kavramının ne ifade ettiğini yeterince anlamamak, orantı oluşturan durumlarla doğrusal ilişki oluşturan durumları ayırt edememek gibi kavram yanılgıları yaşanabilir. 3. Bölme işlemi hataları: Ondalık gösterimlerde bölme işlemlerinde yapılan hatalar, öğrencilerin doğru sonuca ulaşmalarını engelleyebilir. Bu zorlukların üstesinden gelmek için, farklı problem türlerine yer vermek, öğrencilerin düşüncelerini sorgulamak ve içler-dışlar çarpımı gibi stratejileri öğretmek faydalı olabilir.