Hava yastığının tüpte çalışma prensibi şu şekildedir: 1. Tüp, kaza anında patlayarak yastığın şişmesini sağlar ve içinde sodyum azide gazı bulunur. 2. Elektronik kart, hava yastığının doğru şartlarda ve doğru zamanlarda çalışmasını programlar. 3. Sensör, çarpışmayı algılar ve elektrik sinyali üretir. 4. Sinyal, kart üzerindeki inventör tarafından ölçülür ve eğer çarpışma şiddeti belirli bir seviyenin üzerindeyse, hava yastığını patlatmak üzere ısıtıcıyı ateşler. 5. Isıtıcıda oluşan kıvılcım, tüp içinde yanmaya neden olur ve sodyum gazı yanarak nitrojen gazı açığa çıkar. 6. Açığa çıkan nitrojen gazı, hava yastığına dolar ve 30 milisaniye gibi çok kısa bir sürede yastık şişer.