Akınsoft Native Client hatasını düzeltmek için aşağıdaki adımlar izlenebilir: SQL Server Management Studio'da dil ayarını değiştirmek: MSSQL kullanıcısının varsayılan dilinin Türkçe olarak seçilmesi hataya neden olabilir. Bu durumda, SQL Server Management Studio ile veri tabanına bağlanıp, Security altındaki logins sekmesinde yer alan "sa" kullanıcısının dilini English olarak değiştirmek sorunu çözebilir. C:\Program Files\AKINSOFT\Cplus11\Client11\Data klasöründeki hata.ask dosyasını silmek: Bu yöntem, CafePlus Client makinelerde sorunu gidermek için kullanılabilir. Sistem geri yükleme yapmak: Eğer sistemde Deep Freeze yoksa, sistem geri yükleme yapılabilir. Programı yeniden kurmak: Client programı kaldırıp, c:\program files içerisindeki kalıntıları silip, programı yeniden kurmak denenebilir. Bu adımlar sorunu çözmezse, bir uzmana danışılması önerilir.