Çift amortisörlü arabalar, süspansiyon sisteminin bir parçası olarak her tekerlek için bir adet amortisör kullanarak çalışır. Amortisörlerin çalışma prensibi şu şekildedir: 1. Piston Hareketi: Amortisörün içinde, sürüş sırasında yukarı ve aşağı yönlü hareket eden bir piston bulunur. 2. Hidrolik Sıvı: Piston, içi hidrolik sıvıyla dolu bir tüpün içinde yer alır. 3. Sıkışma ve Sızma: Pistonun her yukarı yönlü hareketinde, tüpün içindeki sıvı sıkışır ve daha fazla sıkıştırılamayınca küçük deliklerden aşağı doğru sızmaya başlar. 4. Direnç Oluşturma: Bu süreç, yollardan gelen sert titreşim hareketlerini karşı direnç oluşturarak kontrol altına alır. Bu sayede, çift amortisörlü arabalar, yol tutuşunu artırır, sürüş konforunu sağlar ve aracın kaza riskini azaltır.