3D kitaplık yapmak için aşağıdaki programlar kullanılabilir: 3Ds Max: Kitaplık modelleme için kullanılabilir. Blender: Kitaplık modelleme ve render alma işlemleri için uygundur. Tinkercad: 3D tasarım, elektronik ve kodlama için ücretsiz bir web uygulaması olup, kitaplık tasarımı da yapılabilir. 3D kitaplık yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Programı açın: 3Ds Max, Blender veya Tinkercad gibi bir 3D modelleme programını açın. 2. Temel şekilleri çizin: Kitaplığın arka parçası, raflar ve ara parçaları için gerekli temel şekilleri (örneğin, kutu) çizin. 3. Şekillendirme yapın: Bevel, Extrude, Loft gibi araçlarla parçaları şekillendirin. 4. Parçaları birleştirin: Raflar ve ara parçaları, uygun ekranlarda (Front, Left, Top vb.) Move komutuyla birleştirerek kitaplığı oluşturun. 5. Render alın: Modelin son görüntüsünü almak için render alın. Daha detaylı bilgi ve eğitim videoları için ilgili programların resmi dokümanlarına veya eğitim videolarına başvurulabilir.