Mocap (hareket yakalama) teknolojisi, bir nesnenin veya kişinin hareketlerini kaydederek dijital bir formata dönüştürür. Bu süreç şu adımlardan oluşur: 1. Tarama: Aktör veya aktrisin hareketleri, üzerine yerleştirilen vücut donanımı (body rig/iskelet sistemi) yardımıyla taranır. 2. Veri İşleme: Toplanan veriler, motion capture yazılımlarıyla işlenerek 3D model veya iskelet hâline getirilir. 3. Kalibrasyon: Hareket doğruluğunun sağlanması için kalibrasyon işlemi uygulanabilir. 4. Dijital İskeletin Bağlanması: Hazırlanan iskelet sistemi, 3D modelleme yazılımlarına aktarılarak oyundaki karakter modeline bağlanır. 5. Animasyonun Oluşması: Karakter modeli, iskeletin hareketleri çerçevesinde hareket ettirilir. 6. Animasyonun Aktarılması: Hazırlanan animasyon, oyunun geliştirildiği oyun motoruna aktarılır. Mocap teknolojisi, optik, ataletsel, yazılım tabanlı ve yüz ifadesi (facial) gibi farklı türlerde olabilir.