YouTube izlenme oranının ne olması gerektiği, kanalın hedeflerine ve içerik türüne bağlı olarak değişir. Ancak, bazı temel izlenme oranı metrikleri şunlardır: Ortalama görüntüleme süresi: Bu metrik, videonuzun görüntüleyenlerle etkileşim kurma yeteneğini ölçer. Kitleyi elde tutma: Bu metrik, izleyicilerin videonuzu ne kadar süreyle izlediğini ve ne zaman terk ettiklerini gösterir. Gösterim ve tıklama oranı: Bu oran, kullanıcıların YouTube'da videonuzu gördükten sonra ne sıklıkla izlediğini gösterir. Ayrıca, YouTube'da para kazanma özelliğini aktifleştirmek için, 1000 aboneye ulaşmak ve videoların toplamda 4000 saat izlenmesi gerekmektedir. İzlenme oranları, CPM (1000 izlenme başına gelir) oranına göre de değişebilir.