Yazılımın çalışma prensibi, belirli komutlar ve talimatlar doğrultusunda bilgisayarın veya dijital cihazların işlevlerini yerine getirmesini sağlamaktır. Bu prensipler arasında SOLID olarak bilinen beş temel prensip öne çıkar: 1. Single Responsibility Principle (SRP): Her sınıfın veya modülün sadece bir sorumluluğu olmalıdır. 2. Open/Closed Principle (OCP): Yazılım varlıkları genişletmeye açık, ancak değişikliğe kapalı olmalıdır. 3. Liskov Substitution Principle (LSP): Türetilmiş sınıflar, taban sınıfların tüm özelliklerini devralmalı ve bu sınıflar yerine kullanılabilir olmalıdır. 4. Interface Segregation Principle (ISP): Büyük ve genel arayüzler, daha küçük ve özelleşmiş arayüzlere bölünmelidir. 5. Dependency Inversion Principle (DIP): Yüksek seviyeli modüller, düşük seviyeli modüllere bağımlı olmamalıdır. Bu prensipler, yazılımın daha modüler, okunabilir, esnek ve sürdürülebilir olmasını sağlar.