• Buradasın

    Yardımcı sargıyı devreye almak için hangi uç kullanılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yardımcı sargıyı devreye almak için yardımcı sargı giriş ucu kullanılır 4.
    Bu uç, genellikle santrifüj anahtar giriş ucuna bağlanır 4. Yardımcı sargı çıkış ucu ise kondansatöre bağlanır 4. Kondansatör çıkışı da nötr hattına bağlanır 4.
    Yardımcı sargının devreye alınması ve devreden çıkarılması, motorun dönüş yönünü değiştirmek veya motorun ilk hareketini sağlamak gibi amaçlarla yapılır 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Sargı çeşitleri nelerdir?

    Sargı çeşitleri kullanım amacına ve ihtiyaca göre değişir. İşte bazı sargı çeşitleri: 1. Rulo Sargı Bezleri: En yaygın kullanılan türlerden biridir, yara üzerine sarılarak kullanılır. 2. Elastik Sargı Bezleri: Esnek yapısı sayesinde eklemleri ve kasları desteklemek için idealdir. 3. Kendinden Yapışkanlı Sargı Bezleri: Yapışkan bir maddeye sahip olmayan, ancak kendi katmanlarına tutunan bezlerdir. 4. Gazlı Bezler: Yara bakımında kullanılan, daha ince ve hafif bir türdür. 5. Steril Sargı Bezleri: Enfeksiyon riskinin önlenmesi gereken durumlarda tercih edilir. Diğer sargı çeşitleri arasında üçgen sargı bezi, file sargı bezi ve hidrofil sargı bezi de bulunur.

    Yardımcı sargı hangi uçta?

    Yardımcı sargı, bir fazlı yardımcı sargılı motorlarda statorun 1/3'ünü kaplayan, üst kısımda ve ince kesitli telle az sipirli olarak yerleştirilmiş sargıdır. Motor bağlantı uçlarında yardımcı sargı uçları V-Y veya Z1-Z2 olarak adlandırılır.

    Motor yardımcı sargı nasıl anlaşılır?

    Motor yardımcı sargısını anlamak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: Renk kodlaması: Genellikle ana sargı siyah, yardımcı sargı ise kırmızı veya mavi renktedir. Ölçüm: Multimetre ile yapılan ölçümlerde, yardımcı sargı ince telli ve çok spirli, ana sargı ise kalın telli ve az spirli olduğundan, yardımcı sargıda ana sargıda ölçülen değerden daha yüksek bir omaj değeri beklenir. Kısa devre kontrolü: Ölçü aletinin bir probu ana sargı ucunda, diğer prob ise motor gövdesine temas ettirilerek kaçak kontrol edilir. Yardımcı sargının devreden çıkarılması, motorun normal çalışmasını engelleyebilir; bu nedenle dikkatli olunmalıdır.