• Buradasın

    Vargel ve frenonun görevi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Vargel ve freno farklı bağlamlarda farklı görevlere sahiptir:
    1. Vargel: Genellikle maden ocaklarında kullanılan, eğimli bir nakliyat sistemidir 12. Görevi, yer çekiminden yararlanarak dolu vagonları aşağı, boş vagonları ise yukarı çekerek taşıma yapmaktır 2.
    2. Freno: Vargel sisteminde, nakliyatı sağlayan ve fren düzeni olan molet tertibatıdır 1. Frenoyu çalıştıran kişiye "frenocu" denir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Yer altı madenlerinde freno nedir?

    Freno, yer altı madenlerinde varagel üzerinde taşımayı sağlayan sistemi ifade eder.

    Vargel makinası ne işe yarar?

    Vargel makinası iki ana amaçla kullanılır: 1. Doğrusal Hareket Sistemleri: Vargel, tek bir mil üzerinde dairesel hareketi doğrusal harekete dönüştürerek, sarılacak malzemelerin veya püskürtülecek sıvıların istenilen aralıklarda uygulanmasını sağlar. 2. Elek Makineleri: Vargel elekler, malzemelerin sınıflandırılması ve eleme işlemleri için endüstriyel tesislerde kullanılır.

    Vargel freno nasıl çalışır?

    Vargel freno, vargel tezgahlarında nakliyatı sağlayan ve fren düzeni olan bir molet tertibatıdır. Vargel tezgahının çalışma prensibi şu şekildedir: 1. Motordan alınan dönme hareketi, krank kasnağa iletilir. 2. Krank kasnağın dönme hareketi, doğrusal hareket olarak mafsallı mil ile hareketli başlığa aktarılır. 3. Hareketli başlık, senkronize olarak krank kasnakla birlikte ileri-geri hareket eder. 4. Başlığın ileri hareketinde vargel kalemi kesme pozisyonunu alır ve kesme gerçekleşir. 5. Geri harekette mafsallı kalemlik, kalemin yukarı hareket etmesini sağlar ve kesme yapmadan tekrar başlangıç pozisyonuna gelir. Bu şekilde, vargel tezgahında işlenecek parça sabit dururken, kesici takım belirli bir strokla parça üzerinde ilerleyerek talaş kaldırır.

    Freno sistemi nasıl çalışır?

    Fren sistemi, aracın hızını düşürmek veya hareketini sonlandırmak için kullanılan mekanizmayı ifade eder. Çalışma prensibi şu şekildedir: 1. Fren Pedalına Basma: Sürücü fren pedalına bastığında, bu hareket fren pompasını devreye sokar. 2. Hidrolik Sıvının Hareketi: Fren pompası, fren hidrolik sıvısını fren hattına iterek basınç oluşturur. 3. Pistonun Hareketi: Oluşan basınç, fren ana silindiri aracılığıyla pistonu hareket ettirir. 4. Fren Disklerine İletim: Pistonun hareketi, fren hidrolik sıvısının tekerleklerdeki fren kaliperlerine veya tekerlek silindirlerine iletilmesini sağlar. 5. Sürtünme ve Yavaşlama: Fren balataları, dönen fren disklerine veya davullarına sıkıca bastırılarak aracın yavaşlamasını veya durmasını sağlar. Bu süreç, aracın güvenli bir şekilde durmasını veya yavaşlamasını mümkün kılar.