• Buradasın

    Tübitaka gönderilen proje örnekleri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    TÜBİTAK'a gönderilen proje örnekleri çeşitli alanlarda ve konularda olabilir. İşte bazı örnekler:
    1. Bilim ve Teknoloji Projeleri:
      • Robotik ve otomasyon projeleri 1.
      • Yapay zeka ve makine öğrenmesi uygulamaları 1.
    2. Çevre ve Enerji Projeleri:
      • Yenilenebilir enerji kaynakları projeleri (güneş ve rüzgar enerjisi) 1.
      • Atık yönetimi ve geri dönüşüm projeleri 1.
    3. Sağlık ve Biyoteknoloji Projeleri:
      • Yeni ilaç geliştirme projeleri 1.
      • Biyosensörler ve kanser teşhisi gibi sağlık alanında erken uyarı sistemleri 1.
    4. Eğitim Teknolojileri Projeleri:
      • E-öğrenme platformları ve uzaktan eğitim projeleri 1.
      • Simülasyonlar ve oyun tabanlı öğrenme projeleri 1.
    5. TÜBİTAK 4006 Projeleri:
      • Bakterilerin antibiyotiklere direnci üzerine araştırma 2.
      • Güneş enerjisi panellerinin verimliliğini artırma yöntemleri 2.
      • Atık yağlardan biyodizel üretimi 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Tübitak deniz araştırmaları için hangi proje?

    TÜBİTAK tarafından desteklenen deniz araştırmalarına yönelik bazı projeler şunlardır: Denizlerde Bütünleşik Kirlilik İzleme Programı (DEN-İZ). "Aliağa Körfezi Sedimentlerinde Birincil Üretim İndikatörlerinin ve İz Elementlerin Tarihsel Birikim Süreçleri, Yansıttıkları Paleocoğrafi Ortamlar ve Güncel Dağılış Dinamikleri" Projesi. Kuşadası Körfezi İçindeki Fayların Depremselliğinin ve Aktif Tektonik Özelliklerinin Yüksek Çözünürlüklü Deniz Tabanı Ölçümleri ile Belirlenmesi Projesi. "Denizi Anlamak" Projesi.

    Tübitak proje izleme nasıl yapılır?

    TÜBİTAK proje izleme işlemleri şu platformlarda yapılabilir: PRODİS (TÜBİTAK TEYDEB Proje Değerlendirme ve İzleme Sistemi). ARDEB-PTS (ARDEB - Araştırma Destek Programları Proje Takip Sistemi). Ayrıca, TÜBİTAK gerekli gördüğü hallerde projeyi bilimsel, teknik, idari ve mali açılardan izlemek ve denetlemek üzere yerinde inceleme yapabilir veya proje izleyicisi görevlendirebilir.

    Tübitak 2204 B proje raporu nasıl yazılır?

    TÜBİTAK 2204 B proje raporu yazmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Başlık: Proje içeriğine uygun, kısa ve öz bir başlık seçilmelidir. 2. Özet: Çalışmanın amacı, yöntemi, bulguları ve sonucu 150-250 kelime arasında özetlenmelidir. 3. Giriş: Araştırma konusu hakkında yapılan araştırmaların sonuçları ve cevapsız sorular bilimsel makalelere dayanarak sunulmalıdır. 4. Yöntem: Araştırma yöntemi, veri toplama araçları, deney ve gözlem düzenekleri ile verilerin analiz yöntemi detaylı şekilde açıklanmalıdır. 5. Bulgular: Toplanan veriler ve analiz sonuçları verilmelidir. 6. Sonuç ve Tartışma: Elde edilen bulgular araştırma sorusuna veya problemine uygun olarak yorumlanmalıdır. 7. Öneriler: Benzer çalışmalar yapacak olanlara yol göstermesi bakımından öneriler belirtilmelidir. 8. Kaynaklar: Proje sürecinde yararlanılan tüm kaynaklar APA yazım kurallarına uygun şekilde listelenmelidir. 9. Ekler: Uzun tablolar, deney verileri veya bilgisayar programları gibi konuyu dağıtacak unsurlar EKLER bölümünde verilmelidir. Daha fazla bilgi için TÜBİTAK'ın "Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması Proje Rehberi" incelenebilir. Ayrıca, Udemy'de "TÜBİTAK 2204 A-B Proje Raporu Nasıl Yazılır?" başlıklı bir eğitim kursu bulunmaktadır. Son olarak, YouTube'da "TÜBİTAK 2204 Proje Raporu Nasıl Yazılır?-3 (Yöntem)" başlıklı bir video eğitim mevcuttur.

    Tübitak değerler eğitimi projesi nedir?

    TÜBİTAK Değerler Eğitimi Projesi, ortaokul öğrencilerinin temel, sosyal ve uygulamalı bilim alanlarında değerler eğitimi temalı projeler geliştirmelerini teşvik eden bir yarışmadır. Bu projeler kapsamında öğrenciler, değerler eğitimi ana alanı altında aşağıdaki gibi alt projelerde bulunabilirler: - Sadaka Köşesi: Yardımlaşmayı organize edip insanlara yardım etmek için sadaka köşeleri oluşturma. - Askıda Meyve: Paylaşmayı artırmak ve sağlıklı beslenmeyi teşvik etmek için meyve askıları yapma. - Etiketli Fidanlar: Kültürel mirası korumak ve biyo çeşitliliği artırmak için tohum takas stantları kurma. - Güven Kantini: Güven duygusuna yönelik bir kantin projesi geliştirme. Projeler, öğrencilerin bilimsel düşünme, araştırma yapma ve problem çözme becerilerini geliştirmeyi amaçlar.

    Matematikte tübitak projesi ne olabilir?

    Matematik alanında TÜBİTAK projesi olarak yapılabilecek bazı konular: Matematiksel modelleme. İstatistik. Oyun teorisi. Robotik uygulamalar. Matematiksel problem çözme yöntemleri. Günlük yaşam problemlerinin diğer disiplinlerle ilişkilendirilmesi. TÜBİTAK 2204 Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması için geniş bir konu yelpazesi bulunmaktadır ve öğrenciler ilgi duydukları hemen hemen her alanda proje geliştirebilirler. Daha fazla bilgi için TÜBİTAK’ın resmi web sitesi ziyaret edilebilir: tubitak.gov.tr.

    2209 Tübitak projesi nedir?

    2209 TÜBİTAK projesi, üniversitelerde öğrenim gören lisans ve önlisans öğrencilerinin araştırma projeleri için sağlanan bir destek programıdır. 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı ve 2209-B Üniversite Öğrencileri Sanayiye Yönelik Araştırma Projeleri Desteği Programı olmak üzere iki ana kategorisi vardır: 2209-A: Öğrencilerin akademik danışman rehberliğinde hazırladıkları araştırma projelerinin makine, teçhizat, sarf malzemesi, seyahat ve hizmet alımı gibi giderlerini destekler. 2209-B: Sanayinin bir sorununu çözmeyi hedefleyen veya sanayide uygulama potansiyeli olan ürün, yöntem ve süreç iyileştirme projelerine yönelik makine, teçhizat, kırtasiye giderleri, seyahat ve hizmet alımı gibi destekleri kapsar. Başvuruların kabul edildiği dönemler yılda iki kez olup, detaylar TÜBİTAK'ın resmi internet sitesinde duyurulmaktadır.

    Tübitak 4006 proje yürütücüsü ne yapar?

    TÜBİTAK 4006 proje yürütücüsünün yaptığı bazı işler: Fuarın bilimsel, teknik, idari, mali ve hukuki her türlü sorumluluğunu taşımak. Fuarla ilgili yazışmaları yapmak. Fuarın yönetimini sağlamak. Sergiye katılan öğrencilere rehberlik etmek. Proje yürütücüsü, genellikle proje yürütücüsü kurum/kuruluşta kadrolu ve tam zamanlı görevli bir öğretmendir.