Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Tıklama ve oturum arasındaki temel farklar şunlardır:
- Tıklama, reklamların kullanıcılar tarafından kaç kez tıklandığını ifade eder 1.
- Oturum, bir kullanıcının sitede aktif olarak geçirdiği süreyi ve bu süre içinde gerçekleştirdiği etkileşimleri ölçer 14.
Oturum ve tıklama sayıları arasındaki uyumsuzluğun bazı nedenleri:
- Geçersiz tıklamalar 2. Google Ads, geçersiz tıklamaları filtreleyebilir, ancak bu tıklamalara karşılık gelen oturumlar Google Analytics'te raporlanmaya devam eder 2.
- Analytics kodunun çalışmaması 2. Kullanıcılar, sayfanın yüklenmesini durdurabilir veya yanlış bir sayfaya geldiklerini düşünürlerse tarayıcıyı kapatabilir; bu durumda tıklama sayılır ancak oturum sayılmaz 2.
- GCLID takip sorunu 2. Gclid parametresinin düştüğü durumlarda oturum bilgisi Google Analytics'te doğru şekilde kaydedilemeyebilir 2.
- Oturum ayarları 2. Bir kullanıcı web sitesinde 30 dakikadan fazla zaman geçirirse yeni bir oturum başlayabilir ve bu, tek bir tıklamanın iki farklı oturum olarak sayılmasına yol açabilir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: