• Buradasın

    Tabloda toplam nasıl hesaplanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Tabloda toplam hesaplama için kullanılabilecek bazı yöntemler şunlardır:
    • TOPLA (SUM) formülü 13. Bir aralıktaki tüm sayısal hücreleri toplar 3. Örneğin, =TOPLA(A2:A10) 3.
    • Hücre toplama 3. İki hücredeki sayıları doğrudan toplamak için kullanılır 3. Örneğin, =A2+B2 3.
    • ETOPLA (SUMIF) ile şartlı toplama 3. Tek bir koşula bağlı olarak toplama yapar 3.
    • ÇOKETOPLA (SUMIFS) ile çok şartlı toplama 3. Birden fazla koşula bağlı olarak verileri toplar 3.
    • ALTTOPLAM ile liste üzerinden dinamik toplama 3. Filtrelenmiş veya sıralanmış listelerde sadece görünen verileri toplar 3.
    Ayrıca, Google E-Tablolar'da hesaplamak istenen hücreler vurgulandıktan sonra sağ alttaki "Topla: toplam" seçeneği ile de toplam görülebilir 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Excelde toplam nasıl hesaplanır?

    Excel'de toplam hesaplamak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: TOPLA (SUM) formülü. Doğrudan toplama. Otomatik toplam. TOPLA formülü metin değerlerini yok sayar, sadece sayısal değerlerin toplamını verir.

    Excel'de tablo hesaplama nasıl yapılır?

    Excel'de tablo hesaplama yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Formül Girme: Bir hücreye formül girmek için öncelikle eşittir (=) işaretini girmek gerekir. 2. İşlem Yazma: Eşittir işaretinden sonra, matematiksel işlemler (toplama için +, çıkarma için -, çarpma için , bölme için /) veya fonksiyon adları yazılır. 3. Onaylama: Formül yazıldıktan sonra Enter tuşuna basılır. Bazı temel formüller: TOPLA (SUM) formülü: Bir hücre aralığındaki tüm sayıları toplar. ORTALAMA (AVERAGE) formülü: Bir aralıktaki sayıların ortalamasını hesaplar. EĞER (IF) formülü: Belirli bir koşulun doğru olup olmadığını test eder ve koşula göre farklı sonuçlar döndürür. Daha karmaşık hesaplamalar için Otomatik Toplam veya Fonksiyon Sihirbazı kullanılabilir.