DSP (Demand-Side Platform) ve SSP (Supply-Side Platform), dijital reklamcılıkta önemli rol oynayan yazılımlardır. DSP (Talep Tarafı Platformu), reklamverenlerin birden fazla kaynaktan medya satın almasını sağlayan programatik bir yazılımdır. SSP (Arz Tarafı Platformu) ise yayıncıların reklam gösterimlerini satmalarını kolaylaştıran bir yazılımdır. DSP ve SSP'nin birlikte çalışma şekli: DSP, SSP'ler, reklam değişimleri, reklam ağları ve doğrudan entegrasyonlar aracılığıyla çok sayıda yayıncıdan medya satın alma işlemini kolaylaştırır. DSP, markaların ve ajansların hangi gösterimlerin hangi fiyata satın alınacağını belirlemesine yardımcı olur. Popüler DSP platformları: Google DV360, MediaMath, The Trade Desk. Popüler SSP platformları: Google Ad Manager, PubMatic, OpenX.