• Buradasın

    Ssao ve hbao nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    SSAO (Screen Space Ambient Occlusion) ve HBAO (Horizon-Based Ambient Occlusion), oyunlardaki aydınlatma ve gölgelendirme efektlerini iyileştiren tekniklerdir 135.
    • SSAO:
      • Piksel derinliğini inceleyerek ambient occlusion (ortam tıkanıklığı) hesaplar 3.
      • CPU kullanımını daha verimli hale getirir 3.
      • Ancak, gürültü ve yanlış gölge dağılımı gibi sorunlara yol açabilir 3.
    • HBAO:
      • Ambient ışığı ve çevreyi dikkate alarak daha doğru gölgelendirme yapar 3.
      • SSAO'ya göre daha fazla işlem gücü gerektirir 34.
      • Özellikle çim, yaprak ve çiçek gibi alanlarda aşırı karanlık oluşturabilir 1.
    HDAO (High-Definition Ambient Occlusion), AMD grafik kartları için NVIDIA'nın HBAO'suna rakip olarak geliştirilmiş bir tekniktir 134. HBAO ve HDAO, temelde aynı işlevi görür ancak farklı üreticiler tarafından geliştirilmiş özel uygulamalardır 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    SSAO ne işe yarar?

    SSAO (Screen Space Ambient Occlusion), oyunlarda ve diğer grafik uygulamalarında gerçekçi gölgeler ve derinlik yanılsaması oluşturmak için kullanılan bir gölgeleme tekniğidir. SSAO'nun bazı işlevleri: Gerçekçi gölgeler: Yüzeyler arasındaki karmaşık gölgelemeyi doğru bir şekilde yakalar. Gelişmiş derinlik hissi: Nesneleri birbirinden daha net ayırarak derinlik yanılsaması yaratır. Performans verimliliği: Diğer AO tekniklerine kıyasla daha az hesaplama kaynağı gerektirir.