• Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    SSAO (Screen Space Ambient Occlusion), oyunlarda ve diğer grafik uygulamalarında gerçekçi gölgeler ve derinlik yanılsaması oluşturmak için kullanılan bir gölgeleme tekniğidir 12.
    SSAO'nun bazı işlevleri:
    • Gerçekçi gölgeler: Yüzeyler arasındaki karmaşık gölgelemeyi doğru bir şekilde yakalar 2.
    • Gelişmiş derinlik hissi: Nesneleri birbirinden daha net ayırarak derinlik yanılsaması yaratır 2.
    • Performans verimliliği: Diğer AO tekniklerine kıyasla daha az hesaplama kaynağı gerektirir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ssao ve hbao nedir?

    SSAO (Screen Space Ambient Occlusion) ve HBAO (Horizon-Based Ambient Occlusion), oyunlardaki aydınlatma ve gölgelendirme efektlerini iyileştiren tekniklerdir. SSAO: Piksel derinliğini inceleyerek ambient occlusion (ortam tıkanıklığı) hesaplar. CPU kullanımını daha verimli hale getirir. Ancak, gürültü ve yanlış gölge dağılımı gibi sorunlara yol açabilir. HBAO: Ambient ışığı ve çevreyi dikkate alarak daha doğru gölgelendirme yapar. SSAO'ya göre daha fazla işlem gücü gerektirir. Özellikle çim, yaprak ve çiçek gibi alanlarda aşırı karanlık oluşturabilir. HDAO (High-Definition Ambient Occlusion), AMD grafik kartları için NVIDIA'nın HBAO'suna rakip olarak geliştirilmiş bir tekniktir.