Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Specular ve Glossiness terimleri, 3D modelleme ve render işlemlerinde kullanılan aydınlatma ve yansıma ayarlarını ifade eder 135.
- Specular, yüzeyin ışığı ne kadar yansıttığını belirler ve yüzeyin parlaklığına göre ayarlanır 13. Yüksek Specular değerleri, yüzeyin daha fazla ışık yansıttığını ve parlak bir görünüm kazandığını gösterir 1. Örneğin, bir arabanın tamponu gibi parlak yüzeylerde Specular değeri yüksektir 1.
- Glossiness, yüzeyin pürüzsüzlüğünü ifade eder; yüksek Glossiness değerleri daha düzgün bir yüzeyi, düşük değerler ise daha pürüzlü bir yüzeyi simgeler 13. Ayrıca, Glossiness, specular yansımanın keskinliğini de kontrol eder; artan Glossiness ile yansımanın genişliği daralır 3.
Bu ayarlar, özellikle metalik yüzeylerin ve suyun oluşturulmasında, görsel efektlerin ve animasyonların gerçekçiliğini artırmak için kullanılır 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: