Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Sosyal ağ analizi, sosyal medya ve diğer dijital platformlarda işletmelerin veya bireylerin sosyal medyadaki varlığının detaylı bir şekilde incelenmesi sürecidir 3.
Bu analiz, aşağıdaki amaçlarla yapılır:
- Performans ölçümü: Sosyal medyanın şirket hedeflerine nasıl etki ettiğini anlamak 3.
- Hedef kitle etkileşimi: Hedef kitle ile sürekli etkileşime geçmek ve kaliteli bir müşteri hizmeti sağlamak 3.
- Fırsatların keşfi: Yeni iş fırsatlarının ve farkındalık yaratmanın yollarını keşfetmek 3.
Sosyal ağ analizinde kullanılan bazı yöntemler ve araçlar şunlardır:
- Amaçların belirlenmesi: Pazarlama amaçlarının netleştirilmesi 12.
- Müşteri profilinin tanımlanması: Hedef kitlenin ve müşteri profilinin detaylı bir şekilde oluşturulması 12.
- Rakiplerin araştırılması: Rakiplerin sosyal medyada ne gibi çalışmalar yaptığının incelenmesi 12.
- İstatistik ve analiz araçlarının kullanılması: Medya platformlarının sunduğu istatistik araçlarının kullanılarak çeşitli analizlerin yapılması 12.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: