Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
SOLID prensipleri, yazılım geliştirmede kodun kalitesini artırmak ve modülerliğini sağlamak için uygulanan beş temel tasarım prensibinden oluşur 12. Bu prensipler şunlardır:
- Single Responsibility Principle (SRP) - Tek Sorumluluk Prensibi: Bir sınıfın sadece bir işlevi yerine getirmesi gerektiğini vurgular 13.
- Open/Closed Principle (OCP) - Açık/Kapalı Prensibi: Bir sınıfın yeni bir işlev eklemek için açık, ancak mevcut davranışı değiştirmek için kapalı olması gerektiğini belirtir 13.
- Liskov Substitution Principle (LSP) - Liskov Yerine Koyma Prensibi: Alt sınıfların, base sınıfın tüm özelliklerini ve metotlarını kullanabilmesi gerektiğini vurgular 13.
- Interface Segregation Principle (ISP) - Arayüz Ayırma Prensibi: Sorumlulukları tek bir interface'de toplamak yerine, bu sorumluluklar için ayrı ayrı interface'ler oluşturulmasını önerir 13.
- Dependency Inversion Principle (DIP) - Bağımlılığı Tersine Çevirme Prensibi: Üst sınıfın alt sınıfa bağımlılığının olmaması gerektiğini belirtir 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: