• Buradasın

    Sketchup'ta şekil nasıl düzeltilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    SketchUp'ta şekil düzeltmek için kullanılabilecek bazı araçlar:
    • Push/Pull Aracı: İki boyutlu geometrilere kalınlık veya yükseklik eklemek ya da yüzeylerdeki kapalı şekilleri çıkarmak veya eklemek için kullanılır 24.
    • Follow Me Aracı: Kopartma veya ekleme işleminin birden fazla yönde gerçekleşmesini sağlar 24.
    • Döndürme (Rotate) Aracı: Bir nesneyi döndürmek için kullanılır 24.
    • Eraser Aracı: Silinmek istenen kısımları silmek için kullanılır 24.
    • X-Ray Modu: Modelin iç yapısını görmek ve hataları tespit etmek için kullanılır 3.
    • Entity Info Penceresi: Modelin tek parça olup olmadığını kontrol etmek için kullanılır 3.
    Ayrıca, model hatalarını otomatik olarak tespit eden ve gösteren Solid Inspector 2 ve CleanUp 3 gibi eklentiler de kullanılabilir 3.
    SketchUp'ta şekil düzeltme ile ilgili daha fazla bilgi için aşağıdaki kaynaklar incelenebilir:
    • sayisalmimar.com 2;
    • fga.com.tr 3;
    • musaatas.cezerilab.com 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    SketchUP'ta çizim nasıl yapılır?

    SketchUP'ta çizim yapmak için aşağıdaki araçlar kullanılır: Çizgi (Line) Aracı: Çalışma ekranında çizgi oluşturmak için kullanılır, kısayolu "L"dir. Dikdörtgen (Rectangle) Aracı: Dikdörtgen/kare şekilli yüzeyler meydana getirmek için kullanılır, kısayolu "R"dir. Çember (Arc) Aracı: Çember oluşturmak için kullanılır, kısayolu "C"dir. Serbest Çizim (Free Hand) Aracı: Serbest biçimli eğriler oluşturmak için kullanılır. Ayrıca, Pan Aracı ile ekran üzerinde yatay ve düşey öteleme hareketi yapılabilir, Zoom Extents ile ekran, tüm varlıkların sınırlarını kapsayacak şekilde yakınlaştırılabilir. Daha detaylı bilgi ve çizim teknikleri için SketchUP eğitim videolarına (örneğin, "SketchUp Temel Eğitim Dersleri" ve "SketchUp İpuçları") başvurulabilir.

    SketchUp'ta nesne nasıl bükülür?

    SketchUp'ta nesne bükmek için aşağıdaki eklentiler kullanılabilir: True Bend. Shape Bender. Ayrıca, "Follow Me and Keep" eklentisindeki "Follow Me" aracı, seçili yüzeyin belirli bir şekil boyunca takip edilerek bükülmesini sağlar. SketchUp'ta nesne bükme ile ilgili bilgi bulunabilecek kaynaklardan bazıları ise şunlardır: teknoloji-tasarim.com; sayisalmimar.com.

    SketchUp'ta parametrik modelleme nasıl yapılır?

    SketchUp'ta parametrik modelleme yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Plug-in Kurulumu: 2D Design Tool veya Interior Designer gibi parametrik modellemeyi destekleyen plug-in'ler kurulur. 2. Parametrelerin Tanımlanması: Yükseklik, genişlik ve derinlik gibi kontrol edilmek istenen parametreler belirlenir. 3. Modelleme: SketchUp'ta model oluşturulmaya başlanır ve belirlenen parametrelere göre ayarlanabilen bileşenler oluşturulur. 4. Ayarlamaların Test Edilmesi: İlk tasarımdan sonra parametreler değiştirilerek modelin nasıl tepki verdiği gözlemlenir. 5. Tasarımın Sonlandırılması: Ayarlamalardan memnun kalındığında model son haline getirilir ve render veya sunum için hazırlanır. Bazı faydalı kaynaklar: Coohom: SketchUp'ta parametrik 3D model oluşturma hakkında adım adım bir rehber sunar. Architutors: SketchUp'ta parametrik modelleme hakkında YouTube'da eğitim videoları bulunur. Viz Pro: SketchUp içinde ayrı bir arayüzle parametrik modelleme yapmayı sağlayan bir plug-in'dir.

    SketchUp'ta nasıl yuvarlatma yapılır?

    SketchUp'ta yuvarlatma yapmak için iki ana yöntem bulunmaktadır: Round Corner Tool uzantısı ve Follow Me Tool. Round Corner Tool ile yuvarlatma yapmak için: 1. Uzantıyı indirin ve kurun. 2. Keskin köşeleri olan bir şekil oluşturun. 3. Şekli seçin ve "Extensions" (Uzantılar) sekmesine tıklayın. 4. "Round Corners" (Köşeleri Yuvarla) seçeneğini seçin ve gerekli yuvarlatma yarıçapını ayarlayın. 5. "Apply" (Uygula) butonuna tıklayın. Follow Me Tool ile yuvarlatma yapmak için: 1. Yine keskin köşeleri olan bir şekil oluşturun. 2. Tamamen ayrı bir şekil daha oluşturun, bu şekil ilk şeklin yuvarlatma profili olacak. 3. Her iki şekli de seçin ve "Edit" (Düzenle) sekmesine tıklayın. 4. "Follow Me" (Beni Takip Et) seçeneğini seçin ve ikinci şekli yuvarlatma profili olarak atayın. Bu yöntemler, yuvarlatmayı kullanıcı dostu ve sezgisel bir şekilde yapmanızı sağlar.

    SketchUp'ta katı modelleme nasıl yapılır?

    SketchUp'ta katı modelleme yapmak için en sık kullanılan komut Push/Pull komutudur. Ayrıca, eğimli yüzeylerde Push/Pull komutunun etkili kullanılamaması durumunda, Joint Push Pull eklentisi kullanılabilir. SketchUp'ta katı modelleme ile ilgili daha fazla bilgi ve eğitim videoları için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: YouTube. cadsay.com. fga.com.tr.