• Buradasın

    SketchUp'ta nasıl yuvarlatma yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    SketchUp'ta yuvarlatma yapmak için iki ana yöntem bulunmaktadır: Round Corner Tool uzantısı ve Follow Me Tool 1.
    Round Corner Tool ile yuvarlatma yapmak için:
    1. Uzantıyı indirin ve kurun 14.
    2. Keskin köşeleri olan bir şekil oluşturun 1.
    3. Şekli seçin ve "Extensions" (Uzantılar) sekmesine tıklayın 1.
    4. "Round Corners" (Köşeleri Yuvarla) seçeneğini seçin ve gerekli yuvarlatma yarıçapını ayarlayın 14.
    5. "Apply" (Uygula) butonuna tıklayın 1.
    Follow Me Tool ile yuvarlatma yapmak için:
    1. Yine keskin köşeleri olan bir şekil oluşturun 1.
    2. Tamamen ayrı bir şekil daha oluşturun, bu şekil ilk şeklin yuvarlatma profili olacak 1.
    3. Her iki şekli de seçin ve "Edit" (Düzenle) sekmesine tıklayın 1.
    4. "Follow Me" (Beni Takip Et) seçeneğini seçin ve ikinci şekli yuvarlatma profili olarak atayın 1.
    Bu yöntemler, yuvarlatmayı kullanıcı dostu ve sezgisel bir şekilde yapmanızı sağlar 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    SketchUP'ta eğri nasıl yapılır?

    SketchUp'ta eğri oluşturmak için aşağıdaki araçlar kullanılabilir: Serbest Çizim (Freehand) Aracı: Fareye basılı tutarak serbest biçimli eğriler çizilebilir. Yay (Arc) Aracı: Bu araç, bir uzunluk girilerek yay çizmeye yarar. Bezier Spline Eklentisi: Bu eklenti sayesinde kontrol noktasına sahip eğriler oluşturulabilir ve önceden çizilmiş çizgiler bezier eğrilerine dönüştürülebilir. Ayrıca, eğri yüzeyler oluşturmak için şu adımlar izlenebilir: 1. Teğet yaylar (arklar) seti oluşturun. 2. Move (Taşıma) simgesine tıklayın ve bir kopya oluşturup küçük bir mesafe uzağa taşıyın. 3. Her iki tarafta bu yayları birleştirin. 4. Push/Pull aracını kullanarak genişliği istediğiniz boyuta çekin. 5. Üst ve alt kısımlardaki çizgileri silmek için CTRL+Silgi aracını kullanın.

    SketchUp'ta katı modelleme nasıl yapılır?

    SketchUp'ta katı modelleme yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Plan ve Ölçek: Önceden hazırlanmış bir 2D planı SketchUp'a import ederek çalışmaya başlamak ve ölçüm araçlarını kullanarak gerçekçi ölçüler ayarlamak önemlidir. 2. Temel Modelleme Araçları: Push/Pull aracı ile duvarlar, kolonlar ve basit hacimleri hızlıca oluşturmak mümkündür. 3. Bileşenler ve Gruplar: Tekrarlayan öğeleri bileşenler veya gruplar halinde düzenlemek, modelin düzenli kalmasını sağlar ve düzenleme süresini azaltır. 4. Malzeme ve Dokular: SketchUp'ın Material Library'sinden duvar, zemin ve diğer yüzeyler için uygun dokular seçilebilir. 5. Eklentiler: Extension Warehouse'dan daha karmaşık tasarımlar oluşturmak için gerekli eklentiler kullanılabilir. 6. Render ve Görselleştirme: V-Ray, Enscape veya Lumion gibi SketchUp uyumlu render yazılımları kullanılarak daha gerçekçi sunumlar yapılabilir.

    SketchUp'ta nesne nasıl bükülür?

    SketchUp'ta nesneleri bükmek için aşağıdaki plugin'ler kullanılabilir: 1. True Bend: Seçili yüzeyleri bir eksen boyunca bükmeye olanak tanır. 2. Shape Bender: Yüzeyleri belirli bir eğri veya yol boyunca bükmeye yarar. 3. Follow Me and Keep: Seçili yüzeyi bir diğer yüzeye takip ettirerek bükme veya çevirme işlemi yapar. Ayrıca, Move aracı kullanılarak da nesneler bükülebilir: Bir yüzü bükmek için yüzü seçip sürüklemek yeterlidir.

    Sketchup'ta şekil nasıl düzeltilir?

    SketchUp'ta şekilleri düzeltmek için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: 1. Arc Aracı ile Köşeleri Yuvarlatma: Arc aracını seçip şeklin köşesine tıklayarak arkı oluşturun ve yarıçapı ayarlayarak köşeleri yuvarlatın. 2. Follow Me Aracı ile Şekillendirme: Bir yol oluşturarak yuvarlatılacak kenarı temsil edin, ardından Follow Me aracını seçip şekli ve yolu seçerek köşelerin belirtilen yola göre yuvarlatılmasını sağlayın. 3. Plug-in Kullanımı: RoundCorner veya FredoCorner gibi plug-in'ler, köşeleri otomatik olarak yuvarlatma ve ek özellikler sunma imkanı sağlar. 4. Yönerge Çizgileri: Ölçüm ve eğim ayarlarını kontrol etmek için yönerge çizgilerini kullanın. 5. Taşıma Aracı: Şekli seçip taşıma aracını kullanarak köşeleri manuel olarak ayarlayabilirsiniz.

    SketchUp'ta hangi komutlar var?

    SketchUp'ta bulunan bazı komutlar şunlardır: Push/Pull (Genişlet/Daralt). Döndürme (Rotate). Paralel Kopya Alma (Offset). Taşıma (Move). Ölçekleme (Scale). Çizgi Bölme (Divide). Gruplama. Bileşen Oluşturma. Ayrıca, SketchUp'ta çizim, modifikasyon, dönüştürme, kesme ve birleştirme gibi komutlar da bulunmaktadır. Komutlara daha hızlı erişmek için klavye kısayollarını kullanmak mümkündür.

    SketchUP'ta çizim nasıl yapılır?

    SketchUp'ta çizim yapmak için aşağıdaki temel araçlar ve adımlar kullanılır: 1. Başlangıç: Önceden hazırladığınız bir 2D planı SketchUp'a import ederek çalışmaya başlayabilirsiniz. 2. Ölçek Ayarı: Çalışmalarınızda gerçekçi ölçüler kullanmak için ölçüm araçlarını (Tape Measure Tool) etkin kullanın. 3. Temel Modelleme Araçları: - Push/Pull Aracı: Duvarlar, kolonlar ve basit hacimleri hızlıca oluşturmak için idealdir. - Rectangle ve Circle Araçları: Düzlem ve dairesel yüzeyler için temel çizim araçlarıdır. 4. Gruplama ve Bileşenler: Nesneleri gruplara veya bileşenlere ayırarak modelinizi düzenli tutabilirsiniz. 5. Malzeme ve Dokular: SketchUp'ın Material Library'sinden duvar, zemin ve diğer yüzeyler için uygun dokuları seçebilirsiniz. 6. 3D Warehouse: Projenizi tamamlamak için hazır ağaçlar, mobilyalar ve diğer mimari öğeleri indirip ekleyebilirsiniz. 7. Render ve Görselleştirme: Daha gerçekçi sunumlar için V-Ray, Enscape veya Lumion gibi SketchUp uyumlu render yazılımlarını kullanabilirsiniz. Ek kısayollar: Spacebar (Seçim aracı), P (Push/Pull), L (Çizgi aracı) ve O (Orbit) gibi kısayollar modelleme hızınızı artıracaktır.