• Buradasın

    Sketch Up'ta ölçeklendirme nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    SketchUp'ta ölçeklendirme iki ana araçla yapılabilir: Tape Measure (Mezura Aracı) ve Scale (Ölçek Aracı) 12.
    Tape Measure Aracı ile ölçeklendirme:
    1. Mezura aracını seçin 1.
    2. Ölçümü değiştirmek istediğiniz hattın bir ucunu tıklayın 1.
    3. Yeni boyutu girin 1.
    Scale Aracı ile ölçeklendirme:
    1. Ölçek aracını etkinleştirmek için (S) tuşuna basın 2.
    2. Ölçeklemek istediğiniz nesneyi veya nesneleri seçin 2.
    3. Seçili nesnelerin etrafında sarı bir kutu ve yeşil "tutamaklar" görünecektir, bu tutamakları tıklayıp sürükleyerek nesneyi yeniden boyutlandırın 2.
    Ayrıca, Model Info (Model Bilgileri) penceresinde birim ayarlarını değiştirerek tüm modelin ölçeklemesini de yapabilirsiniz 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Sketchup ölçü birimi nasıl değiştirilir?

    SketchUp'ta ölçü birimini değiştirmek için aşağıdaki adımları izleyin: 1. Model Bilgilerini Açın: "Window" menüsünden "Model Info" seçeneğini seçin. 2. Birimler Sekmesine Gidin: Açılan diyalog kutusunda "Units" sekmesine tıklayın. 3. Ölçü Birimini Seçin: "Length" (Uzunluk) bölümünde, açılır menüden istediğiniz ölçü birimini seçin (örneğin, inç, feet, metre, milimetre vb.). 4. Açı Birimini Ayarlayın (Opsiyonel): Gerekirse, "Angle" (Açı) için de açılır menüden birimi seçin (derece, radyan, grad). 5. Değişiklikleri Onaylayın: Seçimlerinizi yaptıktan sonra "OK" butonuna tıklayarak değişiklikleri uygulayın ve diyalog kutusunu kapatın. Bu adımları takip ederek, SketchUp projenizdeki tüm ölçümler yeni birime göre güncellenecektir.

    SketchUp'ta iki ölçü nasıl verilir?

    SketchUp'ta iki ölçü vermek için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: Ölçüm kutusunda birim belirtme. Tape Measure aracı. Ayrıca, Model Info (Model Bilgileri) bölümünde "Birimler" (Units) sekmesinden uzunluk, alan ve hacim için farklı ölçü birimleri seçebilirsiniz.

    SketchUp'ta yakınlaştırma nasıl yapılır?

    SketchUp'ta yakınlaştırma yapmak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: Fare tekerleği ile yakınlaştırma: Çalışma alanının etrafında dönmek için fare tekerleğine bir düğme gibi basıp tutarak ve fareyi hareket ettirerek yakınlaştırma yapılabilir. Yakınlaştırma aracı: Yakınlaştırma aracı (Z) seçilerek kullanılabilir. Yakınlaştırma kapsamı aracı: ↑ Shift + Z kısayolu ile etkinleştirilebilir. Yakınlaştırma seçimi: LayOut'ta belirli bir seçimde istenilen yakınlaştırma düzeyi ayarlanabilir. Ayrıca, yakınlaştırma yaparken daha hassas olmak için küçük alanlara doğrudan yakınlaştırma yapılabilir.

    Bilgisayarda ölçekleme nasıl yapılır?

    Bilgisayarda ölçekleme yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Windows 10'da tek ekranda ölçekleme: Cortana arama kutusuna "ölçekleme" yazın ve "Her şeyi büyüt" seçeneğine tıklayın. Ayrıca, "Başlat Menüsü" > "Ayarlar" > "Sistem" > "Ekran" yolunu izleyebilirsiniz. "Her şeyi büyüt" seçeneğinin yanındaki açılır menüden bir boyut yüzdesi seçin. 2. Windows 10'da birden fazla monitör için ölçekleme: "Başlat Menüsü" > "Ayarlar" > "Sistem" > "Ekran" yolunu izleyin ve ölçeklemek istediğiniz monitörü seçin. "Ölçek ve düzen" seçeneğine ilerleyin ve açılır menüden bir yüzde seçin. 3. Gelişmiş ölçekleme: "Ekran" ayarlarında "Diğer ekranlardaki uygulamaların ve metinlerin boyutunu değiştir" seçeneğine tıklayın. "Gelişmiş ölçekleme ayarları" seçeneğini seçin, gerekli boyutu girin ve "Uygula"ya tıklayın. Ekran ölçeklendirmesini değiştirmek için kullanılabilecek diğer yöntemler: NVIDIA ekran kartlarında: Masaüstüne sağ tıklayıp "Radeon Ayarları"na giriş yaparak, üst menüden "Ayarlar" > "Ekran" yolunu izleyip GPU ölçekleme özelliğini etkinleştirebilirsiniz. En boy oranını koruma: Görüntünün mevcut en boy oranını korur, ancak görüntü ekranın tamamına sığacak şekilde büyür. Tam panel: Monitörün çözünürlüğüyle aynı en boy oranına sahip olmayan görüntüleri büyütür. Ortala: Görüntü ölçeklendirmeyi devre dışı bırakıp görüntüyü ekranın ortasına sabitler.

    SketchUP'ta çizim nasıl yapılır?

    SketchUP'ta çizim yapmak için aşağıdaki araçlar kullanılır: Çizgi (Line) Aracı: Çalışma ekranında çizgi oluşturmak için kullanılır, kısayolu "L"dir. Dikdörtgen (Rectangle) Aracı: Dikdörtgen/kare şekilli yüzeyler meydana getirmek için kullanılır, kısayolu "R"dir. Çember (Arc) Aracı: Çember oluşturmak için kullanılır, kısayolu "C"dir. Serbest Çizim (Free Hand) Aracı: Serbest biçimli eğriler oluşturmak için kullanılır. Ayrıca, Pan Aracı ile ekran üzerinde yatay ve düşey öteleme hareketi yapılabilir, Zoom Extents ile ekran, tüm varlıkların sınırlarını kapsayacak şekilde yakınlaştırılabilir. Daha detaylı bilgi ve çizim teknikleri için SketchUP eğitim videolarına (örneğin, "SketchUp Temel Eğitim Dersleri" ve "SketchUp İpuçları") başvurulabilir.

    Sketch Up'ta görselleştirme nasıl yapılır?

    SketchUp'ta görselleştirme yapmak için aşağıdaki adımlar takip edilebilir: 1. 3D Model Oluşturma: İlk olarak, SketchUp kullanarak 3D modelinizi oluşturun veya içe aktarın. 2. Render Motorunu Seçme: SketchUp projenizi render almadan önce, hangi render motorunu kullanacağınıza karar verin. 3. Malzeme ve Işıklandırmayı Ayarlama: Render işlemi öncesinde, 3D modelinizde kullanılan malzemeleri ve ışıklandırmayı ayarlayın. 4. Render Ayarlarını Yapma: Seçtiğiniz render motoruna göre, render ayarlarını yapılandırın. 5. Renderi Başlatma: Ayarları tamamladıktan sonra, render işlemini başlatın. Render tamamlandığında, sonucu inceleyebilir ve gerektiğinde ayarları değiştirebilirsiniz.

    Sketch Up ile 3D modelleme nasıl yapılır?

    SketchUp ile 3D modelleme yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Yazılımın Kurulumu: SketchUp'ın ücretsiz sürümü resmi web sitesinden indirilebilir. 2. Temel Alanın Oluşturulması: Modelin temeli olarak bir dikdörtgen çizilir. 3. Modelin Bölünmesi: Kalem aracı ile yüzeyde düz çizgiler çizilerek alan bölünür. 4. Yüksekliklerin Ayarlanması: "İtme/Çekme" aracı ile 2D alan üçüncü boyuta taşınır ve çeşitli yükseklikler oluşturulur. 5. Ribler Eklenmesi: Yapının stabilitesi için kenarlara ek destek çizgileri çizilir. 6. Çizgilerin Optimizasyonu: Gereksiz çizgiler silgi aracıyla silinir. 7. Malzeme Eklenmesi: Modeldeki farklı gruplar seçilerek onlara farklı renkler veya dokular atanır. 8. Modelin Dışa Aktarılması: Model, DAE dosyası olarak dışa aktarılır. Ek ipuçları: Klavye kısayollarını öğrenmek, modelleme sürecini hızlandırır. Katmanları etkin kullanmak, modelin düzenli ve anlaşılır olmasını sağlar. Bileşenleri ve grupları kullanmak, tekrarlayan öğelerin aynı anda güncellenmesini sağlar. Referans görseller ve çizimler kullanmak, daha doğru ve detaylı modeller oluşturmaya yardımcı olur.