• Gündem
  • Alışveriş
  • Finans
  • YaCevap
  • Video
  • Görsel
  • Ana Sayfa
  • Teknoloji
  • Psikoloji ve İlişkiler
  • Bilim ve Eğitim
  • Yemek
  • Kültür ve Sanat
  • Filmler ve Diziler
  • Ekonomi ve Finans
  • Oyun
  • Spor
  • Güzellik ve Moda
  • Faydalı İpuçları
  • Otomobil
  • Hukuk
  • Seyahat
  • Hayvanlar ve doğa
  • Sağlık
  • Diğer
  • Buradasın
    • Cevap ›
    • Teknoloji ›

    Shader ve hlsl aynı mı?

    • #Teknoloji
    • #Grafik
    • #Programlama

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Shader ve HLSL terimleri aynı şeyi ifade etmez, ancak birbirleriyle ilişkilidir.
    Shader, video oyunlarında ve diğer grafik uygulamalarında görsel efektler oluşturmak için kullanılan küçük bir programdır 14. Bu programlar, genellikle HLSL (High-Level Shading Language) gibi özel dillerde yazılır 14.
    Dolayısıyla, HLSL, shader programlama için kullanılan spesifik bir dildir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

      Yanıtı değerlendir

      5 kaynak

      1. invogames.com
        1
      2. discussions.unity.com
        2
      3. noobtomaster.com
        3
      4. theory.cpe.ku.ac.th
        4
      5. video2.skills-academy.com
        5
    • HLSL öğrenmek için hangi kaynaklar önerilir?

    • HLSL'nin diğer shader dillerinden farkı nedir?

    • Shaderların oyun geliştirmedeki rolü nedir?

    • Daha fazla bilgi

    Konuyla ilgili materyaller

    Hlsl ne işe yarar?

    HLSL (High Level Shader Language), 3D nesnelerin Direct3D oyunlarında ve programlarında nasıl görüneceğini programlamak için kullanılan bir grafik gölgeleme dilidir. HLSL'nin kullanım alanları: - Pixel shader, vertex shader ve geometry shader gibi gölgeleyiciler için kaynak kodu yazmak; - Gerçek zamanlı 3D uygulamalarda görsel efektler oluşturmak; - GPU (Graphics Processing Unit) ve CPU (Central Processing Unit) üzerinde yüksek performanslı görüntüler çalıştırmak.
    • #Teknoloji
    • #Programlama
    • #Grafik
    • #3D
    5 kaynak
  • Yazeka nedir?
Seçili sitelerdeki metinlere göre Yazeka tarafından oluşturulan yanıtlardır. Hatalar içerebilir. Önemli bilgileri kontrol ediniz.
  • © 2025 Yandex
  • Gizlilik politikası
  • Kullanıcı sözleşmesi
  • Hata bildir
  • Şirket hakkında
{"3bbo0":{"state":{"logoProps":{"url":"https://yandex.com.tr"},"formProps":{"action":"https://yandex.com.tr/search","searchLabel":"Bul"},"services":{"activeItemId":"answers","items":[{"url":"https://yandex.com.tr/gundem","title":"Gündem","id":"agenda"},{"url":"https://yandex.com.tr/shopping","title":"Alışveriş","id":"shopping"},{"url":"https://yandex.com.tr/finance","title":"Finans","id":"finance"},{"url":"https://yandex.com.tr/yacevap","title":"YaCevap","id":"answers"},{"url":"https://yandex.com.tr/video/search?text=popüler+videolar","title":"Video","id":"video"},{"url":"https://yandex.com.tr/gorsel","title":"Görsel","id":"images"}]},"userProps":{"loggedIn":false,"ariaLabel":"Menü","plus":false,"birthdayHat":false,"child":false,"isBirthdayUserId":true,"className":"PortalHeader-User"},"userIdProps":{"flag":"skin","lang":"tr","host":"yandex.com.tr","project":"neurolib","queryParams":{"utm_source":"portal-neurolib"},"retpath":"https%3A%2F%2Fyandex.com.tr%2Fyacevap%2Fc%2Fteknoloji%2Fq%2Fshader-ve-hlsl-ayni-mi-1129267216%3Flr%3D213%26ncrnd%3D69472","tld":"com.tr"},"suggestProps":{"selectors":{"form":".HeaderForm","input":".HeaderForm-Input","submit":".HeaderForm-Submit","clear":".HeaderForm-Clear","layout":".HeaderForm-InputWrapper"},"suggestUrl":"https://yandex.com.tr/suggest/suggest-ya.cgi?show_experiment=222&show_experiment=224","deleteUrl":"https://yandex.com.tr/suggest-delete-text?srv=web&text_to_delete=","suggestPlaceholder":"Yapay zeka ile bul","platform":"desktop","hideKeyboardOnScroll":false,"additionalFormClasses":["mini-suggest_theme_tile","mini-suggest_overlay_tile","mini-suggest_expanding_yes","mini-suggest_prevent-empty_yes","mini-suggest_type-icon_yes","mini-suggest_personal_yes","mini-suggest_type-icon_yes","mini-suggest_rich_yes","mini-suggest_overlay_dark","mini-suggest_large_yes","mini-suggest_copy-fact_yes","mini-suggest_clipboard_yes","mini-suggest_turboapp_yes","mini-suggest_expanding_yes","mini-suggest_affix_yes","mini-suggest_carousel_yes","mini-suggest_traffic_yes","mini-suggest_re-request_yes","mini-suggest_source_yes","mini-suggest_favicon_yes","mini-suggest_more","mini-suggest_long-fact_yes","mini-suggest_hide-keyboard_yes","mini-suggest_clear-on-submit_yes","mini-suggest_focus-on-change_yes","mini-suggest_short-fact_yes","mini-suggest_app_yes","mini-suggest_grouping_yes","mini-suggest_entity-suggest_yes","mini-suggest_redesigned-navs_yes","mini-suggest_title-multiline_yes","mini-suggest_type-icon-wrapped_yes","mini-suggest_fulltext-highlight_yes","mini-suggest_fulltext-insert_yes","mini-suggest_lines_multi"],"counter":{"service":"neurolib_com_tr_desktop","url":"//yandex.ru/clck/jclck","timeout":300,"params":{"dtype":"stred","pid":"0","cid":"2873"}},"noSubmit":false,"formAction":"https://yandex.com.tr/search","tld":"com.tr","suggestParams":{"srv":"serp_com_tr_desktop","wiz":"TrWth","yu":"5517544731754878450","lr":213,"uil":"tr","fact":1,"v":4,"use_verified":1,"safeclick":1,"skip_clickdaemon_host":1,"rich_nav":1,"verified_nav":1,"rich_phone":1,"use_favicon":1,"nav_favicon":1,"mt_wizard":1,"history":1,"nav_text":1,"maybe_ads":1,"icon":1,"hl":1,"n":10,"portal":1,"platform":"desktop","mob":0,"extend_fw":1,"suggest_entity_desktop":"1","entity_enrichment":"1","entity_max_count":"5"},"disableWebSuggest":false},"context":{"query":"","reqid":"1754878466645019-16460205088607147806-balancer-l7leveler-kubr-yp-klg-249-BAL","lr":"213","aliceDeeplink":"{\"text\":\"\"}"},"baobab":{"parentNode":{"context":{"genInfo":{"prefix":"3bbow01-0-1"},"ui":"desktop","service":"neurolib","fast":{"name":"neuro_library","subtype":"header"}}}}},"type":"neuro_library","subtype":"header"},"3bbo1":{"state":{"links":[{"id":"main","url":"/yacevap","title":"Ana Sayfa","target":"_self"},{"id":"technologies","url":"/yacevap/c/teknoloji","title":"Teknoloji","target":"_self"},{"id":"psychology-and-relationships","url":"/yacevap/c/psikoloji-ve-iliskiler","title":"Psikoloji ve İlişkiler","target":"_self"},{"id":"science-and-education","url":"/yacevap/c/bilim-ve-egitim","title":"Bilim ve Eğitim","target":"_self"},{"id":"food","url":"/yacevap/c/yemek","title":"Yemek","target":"_self"},{"id":"culture-and-art","url":"/yacevap/c/kultur-ve-sanat","title":"Kültür ve Sanat","target":"_self"},{"id":"tv-and-films","url":"/yacevap/c/filmler-ve-diziler","title":"Filmler ve Diziler","target":"_self"},{"id":"economics-and-finance","url":"/yacevap/c/ekonomi-ve-finans","title":"Ekonomi ve Finans","target":"_self"},{"id":"games","url":"/yacevap/c/oyun","title":"Oyun","target":"_self"},{"id":"sport","url":"/yacevap/c/spor","title":"Spor","target":"_self"},{"id":"beauty-and-style","url":"/yacevap/c/guzellik-ve-moda","title":"Güzellik ve Moda","target":"_self"},{"id":"useful-tips","url":"/yacevap/c/faydali-ipuclari","title":"Faydalı İpuçları","target":"_self"},{"id":"auto","url":"/yacevap/c/otomobil","title":"Otomobil","target":"_self"},{"id":"law","url":"/yacevap/c/hukuk","title":"Hukuk","target":"_self"},{"id":"travel","url":"/yacevap/c/seyahat","title":"Seyahat","target":"_self"},{"id":"animals-and-nature","url":"/yacevap/c/hayvanlar-ve-doga","title":"Hayvanlar ve doğa","target":"_self"},{"id":"health","url":"/yacevap/c/saglik","title":"Sağlık","target":"_self"},{"id":"other","url":"/yacevap/c/diger","title":"Diğer","target":"_self"}],"activeLinkId":"technologies","title":"Kategoriler","baobab":{"parentNode":{"context":{"genInfo":{"prefix":"3bbow02-0-1"},"ui":"desktop","service":"neurolib","fast":{"name":"neuro_library","subtype":"header-categories"}}}}},"type":"neuro_library","subtype":"header-categories"},"3bbo2":{"state":{"tld":"com.tr","markdown":"**Shader** ve **HLSL** terimleri **aynı şeyi ifade etmez**, ancak birbirleriyle ilişkilidir.\n\n**Shader**, video oyunlarında ve diğer grafik uygulamalarında görsel efektler oluşturmak için kullanılan küçük bir programdır [```1```](https://invogames.com/blog/what-are-shaders-in-video-games/)[```4```](https://theory.cpe.ku.ac.th/~pramook/418383/2009/lecture-13/intro-shader-hlsl.pdf). Bu programlar, genellikle **HLSL** (High-Level Shading Language) gibi özel dillerde yazılır [```1```](https://invogames.com/blog/what-are-shaders-in-video-games/)[```4```](https://theory.cpe.ku.ac.th/~pramook/418383/2009/lecture-13/intro-shader-hlsl.pdf).\n\nDolayısıyla, **HLSL**, shader programlama için kullanılan spesifik bir dildir [```3```](https://noobtomaster.com/computer-graphics/shader-programming-glsl-hlsl/).","sources":[{"sourceId":1,"url":"https://invogames.com/blog/what-are-shaders-in-video-games/","title":"Shaders in Video Games: Types and Techniques","shownUrl":"https://invogames.com/blog/what-are-shaders-in-video-games/"},{"sourceId":2,"url":"https://discussions.unity.com/t/should-i-continue-to-learn-hlsl-or-is-shader-graph-the-new-standard/882415","title":"discussions.unity.com/t/should-i-continue-to-learn-Hlsl-Or-Is...","shownUrl":"https://discussions.unity.com/t/should-i-continue-to-learn-hlsl-or-is-shader-graph-the-new-standard/882415"},{"sourceId":3,"url":"https://noobtomaster.com/computer-graphics/shader-programming-glsl-hlsl/","title":"Shader Programming (GLSL, HLSL) - Computer Graphics","shownUrl":"https://noobtomaster.com/computer-graphics/shader-programming-glsl-hlsl/"},{"sourceId":4,"url":"https://theory.cpe.ku.ac.th/~pramook/418383/2009/lecture-13/intro-shader-hlsl.pdf","title":"Slide 1","shownUrl":"https://theory.cpe.ku.ac.th/~pramook/418383/2009/lecture-13/intro-shader-hlsl.pdf"},{"sourceId":5,"url":"https://video2.skills-academy.com/en-us/windows/win32/direct3dhlsl/dx-graphics-hlsl-models","title":"Shader Models Vs Shader Profiles - Win32 Apps | Microsoft...","shownUrl":"https://video2.skills-academy.com/en-us/windows/win32/direct3dhlsl/dx-graphics-hlsl-models"}],"isHermione":false,"headerProps":{"header":"Shader ve hlsl aynı mı?","homeUrl":"/yacevap","categoryUrl":"/yacevap/c/teknoloji","categoryTitle":"Teknoloji","canUseNativeShare":false,"extralinksItems":[{"variant":"reportFeedback","reportFeedback":{"feature":"YazekaAnswers","title":"Bu yanıtta yanlış olan ne?","checkBoxLabels":[{"value":"Uygunsuz veya aşağılayıcı yanıt"},{"value":"Soruma yanıt verilmedi"},{"value":"Bilgi hataları var"},{"value":"Bilgi yetersiz"},{"value":"Bilgi güncel değil"},{"value":"Görüntüleme hataları"},{"value":"Yanıtta kullanılan kaynaklar güvenilir değil"},{"value":"Bu soru için yanıt gerekmiyor"},{"value":"Diğer"}]}}],"tags":[{"href":"/yacevap/t/teknoloji","text":"#Teknoloji"},{"href":"/yacevap/t/grafik","text":"#Grafik"},{"href":"/yacevap/t/programlama","text":"#Programlama"}]},"suggestProps":{"suggestItems":[{"id":0,"text":"HLSL öğrenmek için hangi kaynaklar önerilir?","url":"/search?text=HLSL+%C3%B6%C4%9Frenmek+i%C3%A7in+kaynaklar&promo=force_neuro"},{"id":1,"text":"HLSL'nin diğer shader dillerinden farkı nedir?","url":"/search?text=HLSL%27nin+di%C4%9Fer+shader+dillerinden+fark%C4%B1+nedir%3F&promo=force_neuro"},{"id":2,"text":"Shaderların oyun geliştirmedeki rolü nedir?","url":"/search?text=Shaderlar%C4%B1n+oyun+geli%C5%9Ftirmedeki+rol%C3%BC&promo=force_neuro"},{"id":-1,"url":"/search?text=Shader+ve+hlsl+ayn%C4%B1+m%C4%B1%3F&promo=force_neuro","text":"Daha fazla bilgi"}]},"feedbackProps":{"feature":"YazekaAnswers","baseProps":{"metaFields":{"yandexuid":"5517544731754878450","reqid":"1754878466645019-16460205088607147806-balancer-l7leveler-kubr-yp-klg-249-BAL"}},"positiveCheckboxLabels":[{"value":"Yanıtı çok beğendim"},{"value":"Yanıtta gerekli bilgiler var"},{"value":"Kolay anlaşılır"},{"value":"Diğer"}],"negativeCheckboxLabels":[{"value":"Uygunsuz veya aşağılayıcı yanıt"},{"value":"Soruma yanıt verilmedi"},{"value":"Bilgi hataları var"},{"value":"Bilgi yetersiz"},{"value":"Bilgi güncel değil"},{"value":"Görüntüleme hataları"},{"value":"Yanıtta kullanılan kaynaklar güvenilir değil"},{"value":"Bu soru için yanıt gerekmiyor"},{"value":"Diğer"}]},"dialogStoreProps":{"baseUrl":"","baseUrlWs":""},"globalStoreProps":{"imageBackendUrl":"https://yandex.com.tr/images-apphost/image-download?cbird=171","query":"","retina":false,"avatarId":"0","isHermione":false,"isMacOS":false,"tld":"com.tr","isEmbeddedFuturis":false,"isLoggedIn":false,"brand":"yazeka","reqId":"1754878466645019-16460205088607147806-balancer-l7leveler-kubr-yp-klg-249-BAL","device":{"isIOS":false,"platform":"desktop"}},"baobab":{"parentNode":{"context":{"genInfo":{"prefix":"3bbow03-0-1"},"ui":"desktop","service":"neurolib","fast":{"name":"neuro_library","subtype":"question"}}}}},"type":"neuro_library","subtype":"question"},"3bbo3":{"state":{"relatedMaterials":[{"favicons":["https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://fileinfo.com/extension/hlsl?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://seattlewebsitedevelopers.medium.com/cg-the-high-level-shader-and-shading-language-hlsl-f1116289a45d?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://www.solvusoft.com/tr/file-extensions/file-extension-hlsl/?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://en.wikipedia.org/wiki/High-Level_Shader_Language?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/www.neatware.com/lbstudio/web/hlsl.html?size=16&stub=1"],"href":"/yacevap/c/teknoloji/q/hlsl-ne-ise-yarar-3561105887","header":"Hlsl ne işe yarar?","teaser":"HLSL (High Level Shader Language), 3D nesnelerin Direct3D oyunlarında ve programlarında nasıl görüneceğini programlamak için kullanılan bir grafik gölgeleme dilidir. HLSL'nin kullanım alanları: - Pixel shader, vertex shader ve geometry shader gibi gölgeleyiciler için kaynak kodu yazmak; - Gerçek zamanlı 3D uygulamalarda görsel efektler oluşturmak; - GPU (Graphics Processing Unit) ve CPU (Central Processing Unit) üzerinde yüksek performanslı görüntüler çalıştırmak.","tags":[{"href":"/yacevap/t/teknoloji","text":"#Teknoloji"},{"href":"/yacevap/t/programlama","text":"#Programlama"},{"href":"/yacevap/t/grafik","text":"#Grafik"},{"href":"/yacevap/t/3-d","text":"#3D"}]}],"baobab":{"parentNode":{"context":{"genInfo":{"prefix":"3bbow04-0-1"},"ui":"desktop","service":"neurolib","fast":{"name":"neuro_library","subtype":"related"}}}}},"type":"neuro_library","subtype":"related"},"3bbo4":{"state":{"tld":"com.tr","isIos":false,"isQuestionPage":true,"baobab":{"parentNode":{"context":{"genInfo":{"prefix":"3bbow05-0-1"},"ui":"desktop","service":"neurolib","fast":{"name":"neuro_library","subtype":"ask_question"}}}}},"type":"neuro_library","subtype":"ask_question"},"3bbo5":{"state":{"generalLinks":[{"id":"privacy-policy","text":"Gizlilik politikası","url":"https://yandex.com.tr/legal/privacy_policy/"},{"id":"terms-of-service","text":"Kullanıcı sözleşmesi","url":"https://yandex.com.tr/legal/tos/"},{"id":"report-error","text":"Hata bildir","url":"https://forms.yandex.com.tr/surveys/13748122.01a6645a1ef15703c9b82a7b6c521932ddc0e3f7/"},{"id":"about-company","text":"Şirket hakkında","url":"https://yandex.com.tr/project/portal/contacts/"}],"copyright":{"url":"https://yandex.com.tr","currentYear":2025},"socialLinks":[{"url":"https://www.tiktok.com/@yandex.turkiye","type":"tiktok","title":"TikTok"},{"url":"https://www.youtube.com/@YandexTurkiye","type":"youtube","title":"Youtube"},{"url":"https://www.facebook.com/YandexComTr","type":"facebook","title":"Facebook"},{"url":"https://www.instagram.com/yandex__turkiye/","type":"instagram","title":"Instagram"},{"url":"https://x.com/yndxturkiye","type":"x","title":"X"}],"categoriesLink":[],"disclaimer":"Seçili sitelerdeki metinlere göre Yazeka tarafından oluşturulan yanıtlardır. Hatalar içerebilir. Önemli bilgileri kontrol ediniz.","baobab":{"parentNode":{"context":{"genInfo":{"prefix":"3bbow06-0-1"},"ui":"desktop","service":"neurolib","fast":{"name":"neuro_library","subtype":"footer"}}}}},"type":"neuro_library","subtype":"footer"}}